MPC verkopen en inruilen voor...

MUSICtalent

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben weer de stap terug aan het nemen naar digitaal (PC) nu mijn vraag

Heb ongeveer een jaartje gewerkt met een MPC2500 en wat synths/modules
het enige waar ik de MPC onmisbaar voor vind, is hoe hij het geluid oppompt.. bijvoorbeeld kicklayeren geeft de kicks gezamelijk een lekker dik geluid, veel dikker dan in een software sequencer, dan klintk het gewoon clean ofzo

wat ik wil, is de MPC verkopen want de hele midi/sequencer/sampler is overbodig, werkt wat langzaam omslachtig inverhouding tot soft sequencers.. wel de geluidsengine is iets wat ik ga missen

zijn er goedkope, drumcomputers of samplers waarmee ik eenvoudig (via usb bijvoorbeeld) drum wav samples kan inladen en kan layeren die een soort gelijk geluid geven..

wil niet dat cleane pc geluid met drums, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord

Mischien een mpc500? Niet eene cht display maar dat moet neit veel uitmaken als je alleen maar beats inklopt en kiks layert.

oja dat is opzich wel een goeie.. zat er net nog even over na te denken, en eigelijk is er denk ik geen vervanging voor het MPC geluid dus ik zal toch een MPC laten staan.. de 500 is dan wel een goed alternatief

Wat is er mis met een akai racksampler die je wss wel ergens goedkoop kan scoren... Lijkt me dat die dingen hetzelfde gaan doen.
Zoniet denk ik dat je gewoon best een oudere MPC kan aankopen (of laten staan) ipv van die nieuwe mpc 500. Aan de massa (tov de oudere) opslagcapaciteit en de nieuwe effecten en zo ga je volgens mij niet veel hebben, aangezien het enkel over drums gaat, en je blijkbaar al gewend bent om met het 'oude' systeem te werken...

Hallo,

Ik ben weer de stap terug aan het nemen naar digitaal (PC) nu mijn vraag

Heb ongeveer een jaartje gewerkt met een MPC2500 en wat synths/modules
het enige waar ik de MPC onmisbaar voor vind, is hoe hij het geluid oppompt.. bijvoorbeeld kicklayeren geeft de kicks gezamelijk een lekker dik geluid, veel dikker dan in een software sequencer, dan klintk het gewoon clean ofzo

wat ik wil, is de MPC verkopen want de hele midi/sequencer/sampler is overbodig, werkt wat langzaam omslachtig inverhouding tot soft sequencers.. wel de geluidsengine is iets wat ik ga missen

zijn er goedkope, drumcomputers of samplers waarmee ik eenvoudig (via usb bijvoorbeeld) drum wav samples kan inladen en kan layeren die een soort gelijk geluid geven..

wil niet dat cleane pc geluid met drums, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord

Akai sampler met usb een idee denk ik, S5000 of S6000.
Die heeft ook hele lekkere da converters en klinken als een huis.
Met het cut rate keymapper prg maak je in 30 seconden een complete akai program met alle samples op al je toetsen.

Back