Akai AX73 analoge synth uit 1986

Dutch5751

Nieuwkomer
.. Hoe deze hier terecht is gekomen.. geen idee..

Inmiddels verplaatst naar andere thread -> zie "Te koop/ruil aangeboden"..

Laatst gewijzigd:
mmm AX73...

mager synthje t.o.v. de AX-80 (die 2 oscs's heeft en 3 lfo's en voor elke voice een VCF)

ast goe is ; t zelfde asde ax60
1osc 1vcf aleen heeft deze lieverd dus een shuiven layout
lijkt absoluut niet op juno wat velen bewerenb ,...eerder een raw schreeuwerig karakter
en ax80 in mn bezit gehd= eerder mooi e prophet alike synth

of was de vx90 nou net as de ax60 ?

De 73 is eerder een Six~Trak onder de kap, de 60 misschien ook. Maar een 80 heeft echt maar een filter, misschien nog een statisch highpassje a al juno of zo?

vx90 is een rack ax73

ijzige snerpende gave klank. t lelijkste filter ever.
een bitch om te editten. een grote tank, de ax dan
ik wil er eigenlijk wel weer 1 :D

Ik heb die AX80 van Ron (nog steeds). Had daarvoor ook een AX73. Ik vond de VCO's van de AX73 beter klinken dan de DCO's in de AX80. Om te editen is die AX73 een onding. De AX80 is iets beter omdat je middels de VU-achtige indicatie zie hoe de waarden zijn maar nog steeds 1 value dial. Er zou eigenlijk een AX80 met de controls van de AX60 moeten zijn.
Nadelen van de AX80:
- Geen portamento
- Geen octave transpose voor het keyboard
- Aanpassing van de cutoff is hoorbaar; moet eerst nieuwe toets indrukken om nieuwe waarde te horen
- Parameters niet met MIDI aan te passen
Voordelen:
- Veelzijdig instrument
- Goed toetsenbord

Doet mij deze maar :)
vx-600.jpg

Die van mij krijg je niet ! Ongelofelijke knetterbak, die VX-600.

geen zin om terug lezen / bladeren ,...er waren wat problemen met deze bak

en de ax80 martin ...is egt vindt k een andere bak dan de ax60
idd vco toch hoorje stapjes ,...met deze interface sus tweaken ala een analoog board zitrniet in ,..wel hele rawe klank egt pro one achtig in een poly juno jasje qa controls
sterkste punt denk arpeggiater ....leuke sidestpes ...chorus ook ok

de ax80 egt ander verhaal hoor;
d8 ook een revision 2 prophet soort van gekocht te hebben ...kwam uit berlijn ...erg netjes andere sides maargoed
egt een syntth die zich denk meer ri polysix smooth / warm mag achten
zeker omdat er egte env aan borad zijn waar totin den diepte gemod kan worden ...net geen matrix 6 [oberheim ] misschien heft deze weer een net iets romiger karakter
matrix 10000000
matrix 6 zijn allemaal erg nette budget 6 voice analoge poly synths

toch heeft de ax80 egt ...een mooi //silky karakter
by ri cs60/80asje poly denkt

de ax60 die hier nog is [heftaghhh]is egt meer lead / actie synthje

terugf naar de ax73
grote kjeys weinig geluid begrijpk .......
xcuse speldingushhhhhh:duivels:

VX600 uit H'sum?

VX600 uit H'sum?

He he :D

Laat ik er nu net een te koop zien staan zeg.... maar het staat hier vol genoeg, dus nu even niet.

Was dat die uit Hilversum? Die staat nu bij mij ;) Moest wel een nieuw backlight in maar dat is onderweg...

Was dat die uit Hilversum? Die staat nu bij mij ;) Moest wel een nieuw backlight in maar dat is onderweg...

gefeliciteerd effe een sysex controller eraan hangen
klaar
is een egte vco bak x2 sequential sound
je zou m eens moeten vergelijken met een prophet 600
:doei:

De VX600 heeft helaas geen sysex...

oe enu ?
want as simple sample [okok ] player dus gewoon presets afplayen ,..is zn sterkste kantnie !

je wil toch editten

een vd laatste egte dikke cem bakken ook 3340 cem geloofk asin prophet 5 / pro one
digisound / enso

Wees blij, heb je dat geneuzel met primitieve sysex ook niet. Programmeren via de display gaat snel. De mod matrix van de VX600 is heel uitgebreid en je kunt ook gewoon via MIDI cc's moduleren. 50 geheugenplaatsen. Geheugenkaartje erbij en je kunt een hele tijd vooruit. Dijk van een geluid, pist een polyevolver zo weg (ja, ik heb ook een PER).

Editten gaat inderdaad best goed via het display en waarschijnlijk nog beter als de nieuwe EL-folie er achter zit ;).
Sysex was alleen handig geweest om backups te maken...

Back