Studio Monitoren Aansluiten

Kalashnik0vv

Nieuwkomer
Heey allemaal,

kan iemand mij in babytaal uitleggen hoe je Actieve studio monitoren op je pc aansluit?:P
Sorry maar ik ben een n00b hierin8o)

met een kabel :D

nee flauw, maar toch, gewoon een kabel tussen je uitgang en de speakers ingang. wat voor kabel, ligt aan je computer / geluidskaart (minijack, tulp, jack etc.) en speakers (jack, xlr)

Voor zover ik weet is alles waar het signaal doorheen loopt kwaliteids verlies.
bv als je een kabel van 5 meter hebt is je geluid "beter/zuiverder" dan met een kabel van 10 meter. Niet dat je dat verschil echt gaat horen maar lange kabels/effecten/mengtafels etc. = meer kans op ruis/vervorming/en andere vervuilingen.

Kijk zoiets moet ik hebben!:kroon:
Heb je betere kwaliteit als je ze eerst door een inferface of mixer laat gaan?

Een mixer zal niet voor betere geluidskwaliteit zorgen.

Het verschil tussen een standaard en een speciaal voor muziek ontworpen audio-interface (ofwel geluidskaart) dat zou je wel kunnen horen. Afhankelijk van je budget en eisen zijn daar een hele hoop verschillende keuzes in te maken.

Ik zou eerst eens kijken hoe het klinkt met de geluidskaart die je nu hebt, vind je die kwaliteit te laag, kan je altijd nog een nieuwe geluidskaart kopen.

Een mixer zal niet voor betere geluidskwaliteit zorgen.

Het verschil tussen een standaard en een speciaal voor muziek ontworpen audio-interface (ofwel geluidskaart) dat zou je wel kunnen horen. Afhankelijk van je budget en eisen zijn daar een hele hoop verschillende keuzes in te maken.

Ik zou eerst eens kijken hoe het klinkt met de geluidskaart die je nu hebt, vind je die kwaliteit te laag, kan je altijd nog een nieuwe geluidskaart kopen.

Oke dankjewel!:biertje:

Back