Meerdere midi app. op 1 controller

beatbode

Shordy
Hoi midi kenners,

Ik heb het volgende probleem!
En zal dit voor jullie even zo duidelijk mogelijk opstellen.

Ik gebruik een pc en een mpc die midi verbonden zijn aan een emu xboard49. Maar er komen nu dus nog twee 19'' modules bij en wil deze ook gaan bedienen met mijn emu xboard 49, en het geluid naar de mixer sturen.
Maar de midi poorten zitten vol, en vroeg me dan ook af of er een soort van midi hub bestaat?
Ik had iets gelezen over een midi express(motu). Maar lost deze ook mijn probleem op?

Alvast bedankt
Jordy

Hoi midi kenners,

Ik heb het volgende probleem!
En zal dit voor jullie even zo duidelijk mogelijk opstellen.

Ik gebruik een pc en een mpc die midi verbonden zijn aan een emu xboard49. Maar er komen nu dus nog twee 19'' modules bij en wil deze ook gaan bedienen met mijn emu xboard 49, en het geluid naar de mixer sturen.
Maar de midi poorten zitten vol, en vroeg me dan ook af of er een soort van midi hub bestaat?
Ik had iets gelezen over een midi express(motu). Maar lost deze ook mijn probleem op?

Alvast bedankt
Jordy

waarom een hub je kan ze toch bedienen door elk modul een ander midi nummer tegeven van 1 tot 16 kanalen
op je keyboard kan je dan het nummer in type welke module je wilt gebruiken

midi in apparaat -> midi tru apparaat -> midi kabel -> midi in apparaat enz enz.

een hub heb je nodig als je er geen midi tru op je module zit. anders gewoon door linken. als je midi out neemt zitten de vorige midi noten vn de module bij de midi noten in. das waarschijnlijk niet de bedoeling. ik hoop dat ik het goed zeg anders kom ik op de brandstapel.

een midi hub kost ongeveer 20 euro als je mazzel hebt. :W

Geweldig!!

Dat bedoel ik.....
Ik wil zo namelijk mijn mpc als Seq. blijven gebruiken.
En dan mijn midi noten opnemen van zowel mijn Little phatty als mijn vst's en mijn modules synths gekoppeld aan mijn emu xboard49(midi keyboard).

Maar mijn 2 midi in's waren dus al bezet, en had alleen nog maar 2 midi outputs over.

Groetjes Jordy

Back