Synth kapot?

Finne

downtempo
Ik zit met een lastige situatie:

Ik heb 1.5 jaar geleden een Nord Lead 2X gekocht bij Feedback. Hij was in de aanbieding. Ik heb deze toen een paar maanden geleden aan een vriend verkocht, maar na 2 maanden kwam er opeens geen geluid meer uit.

De vriend van mij vertelde toen dat er op de achterkant een 'Music House' sticker zit (muziekwinkel in Utrecht), iets wat ik nooit opgemerkt had. Naar mijn vermoeden heeft Feedback mij die Nord Lead verkocht 'in de aanbieding' terwijl hij eigenlijk tweedehands was.

Mijn vriend is toen naar Music House gegaan en die hebben hem opgestuurd naar de fabriek, waar bleek dat het moederbord kapot is. Reparatiekosten: 750 Euro (meer dan het ding waard is zowat).

Feedback zei dat het niet mogelijk was dat er een Music House sticker op zat, en zegt dat de verkoop van de synth niet meer in het systeem staat omdat de garantie verlopen is (lekker systeem dan..).

Heeft iemand tips voor mij? Wat kunnen we doen om die 750 reparatiekosten te vermijden?

de importeur bellen, vragen aan welke reseller jouw serienr. is geleverd.

Je mag van een Nord Lead 2X verwachten dat die het langer dan 2 jaar storingsvrij
doet , heb je de Nord Lead 2X gekocht als aanbieding dus niet als tweedehands dan
kun je alsnog aanspraak maken op een kosteloze reparatie van feedback ook al is
de garantie verlopen.

Je kunt dit doen via een rechtsbijstandverzekering maar neem eerst contact
op met Feedback om tot een oplossing te komen en lukt dit niet
dan kun je consumentenrecht toepassen.

Succes :okdan:

Back