Adam t10s subwoofer kapot (plopgeluiden uit speakers), versterker zelf fixen?

kobuz

Ouwe rot
Sinds een paar dagen hoor ik 'plopgeluiden' uit mijn HEDD 05 speakers, die lijken te worden gegenereerd door de Adam t10s subwoofer. Wanneer ik de HEDD's rechtstreeks op mijn interface aansluit, hoor ik geen ploppen, wat volgens mij dus aangeeft dat de subwoofer ze genereert.

Wat ik heb geprobeerd:
- Aan- en uitzetten: helpt niet.
- Soms hoor je ze een tijdje niet en dan ineens erg veel
- De subwoofer bypassen via het pedaal, leek te werken, maar uiteindelijk zijn de ploppen weer hoorbaar, dus ze worden ook gegenereerd tijdens de bypass.
- Zonder muziek af te spelen: nog steeds ploppen.
- Het ligt niet aan de automatische in- en uitschakelfunctie, de ploppen zijn er ook tijdens het afspelen van muziek op een volume dat de subwoofer niet uitschakelt.

Er is niets veranderd aan mijn setup voordat het ploppen is begonnen. Is het een herkenbaar probleem en kan ik het zelf oplossen? De subwoofer is van 11 maart 2020 (via Bax-shop), dus ik neem aan dat er geen garantie meer op zit.

Ik heb het probleem aan Adam voorgelegd en die sturen mij door naar Amptec. Volgens Amptec duidelijk dat er een nieuwe versterker in moet: Zelf versterker vervangen voor 245 euro of laten doen voor 340 euro. Ding is nu 339 in de black friday…

Ik zie deze unit dus als rijp voor de stort, tenzij ik hem zelf fix. Iemand bekend met het probleem aan de hand van mijn beschrijving en wellicht een idee waar het aan kan liggen?

Als je m open doet en je ziet verbrande zooi weet dan dat mijn sub 8 t zelfde verhaal is… idem amptec. Ii denk dat ik m passief ga aansluiten. Dat kost niks.

De versterker vind ik op amazon voor veel minder geld maar de andere print niet. En net die andere print is deels zwart. Google eens. Ik was niet alleen en zag fotos van andere prints met net dezelfde schade. Ik koop geen adam sub meer.

309,- Maar zou zeker eerst openmaken

Ik ga sowieso geen nieuwe kopen, vertrouwen hiermee wel verdwenen. Idd eens kijken of ik er zelf wat mee kan…

Tijden geleden heb ik nog al eens gebruik gemaakt van ingegoten versterker modules die niet duur waren.
Er moest al een voeding aanwezig zijn. Verder een paar zekeringentjes toe voegen. Alles werkt nog steeds.
Het afgegeven vermogen weet ik niet meer maar het was niet kapot te krijgen na alle mogelijke tests.
2X50Volt= voeding en 5Amp zekeringen. Wel een heel gedoe om alles bij elkaar te bouwen.
Flinke bassen kunnen zomaar vemogen `freten` Tegenwoordig houd ik het bij minder volume en wattage.

Paar weken later, dacht laat ik hem eens open maken. Daar is zelf niet echt veel aan te doen, alles flink vast gelijmd. Ik verdenk wel 1 condensator die bol staat:

IMG_3662.JPG

Voor de geïnteresseerden wat meer fotos van de binnenkant van de t10s:
IMG_3661.JPG

IMG_3660.JPG

IMG_3655.JPG
IMG_3659.JPG

Jeutje, zoveel componenten voor een subwoofer? Mijn Marshall 100 w kopie versterker (Lead) uit 1972 lacht zich een nat broekje!

Die elco staat idd aardig bol :erm:

Jeutje, zoveel componenten voor een subwoofer? Mijn Marshall 100 w kopie versterker (Lead) uit 1972 lacht zich een nat broekje!
Zou je hem ook effe open willen maken en wat foto’s ter vergelijking willen plaatsen :D

Kan zijn dat ze berekenen dat ie zo +-5 jaar mee kan gaan. Tis niet onbekend dat zo soms geproduceerd wordt. Hoop niet dat mijn sub stuk gaat. Ook een Adam. 10 jaar zou prima zijn. Hoe oud was jou model?

Als ze zo gemaakt zijn zou ik NOOIT meer zo'n adam sub of speaker kopen.

T10s is wel een wat meer richting budget model, maar fraai ziet het er niet uit idd.

Ik kocht een b stock adam sub8. Ik gok 10 jaar geleden. De remote was er niet bij. Die verkocht adam me omdat de invoerder dwaas deed en adam dat niet snapte en override. Na een paar jaar deed de remote t niet meer. Of de sub negeerde t. Herstel was belachelijk qua prijs. Paar jaar erna werkte hij niet meer. Kosten waren opnieuw belachelijk en amptec wou “kon” geen schema leveren. Mijn tech zei dat ik ze eens goed moest uitkafferen… maar ze waren vast eerlijk: de amp koop je op amazon want is ook maar iets wat adam koopt… enkel de andere print is om zeep. Zoals ik al eerder schreef: als ik m nog ooit zou aansluiten is t met een 19inck eindtrap en n actieve x over. Kans is klein: ik gebruikte de sub amper. De a7x en a5 die ik heb gaan al vele jaren mee, heb wel de a5 zijn power knop vervangen… als iemand de a7 wil kopen die hier op sf te koop staan: de fix heb ik op yt staan. Moeilijkste us de oude knop er uit halen. Die is gelijmd. Waterpomptang en draaien en trekken werkt. Koop die knop trouwens niet op reverb… ik heb er 5 gekocht op amazon voor een paar euro samen!

Laatst gewijzigd:
Kan zijn dat ze berekenen dat ie zo +-5 jaar mee kan gaan. Tis niet onbekend dat zo soms geproduceerd wordt. Hoop niet dat mijn sub stuk gaat. Ook een Adam. 10 jaar zou prima zijn. Hoe oud was jou model?
Hebben ze precies goed berekend dan…

Ik heb de sub10 mk2 die klink wel als een dijk. Opzich is het wel gebruikelijk om te lijmen omdat er nogal wat krachten op komen. Maar gear die niet te repareren is blijft niet ok.

Back