KlankLab Volksuniversiteit Amsterdam

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Ik begin per 30 Januari de cursus KlankLab op de Volksuniversiteit te Amsterdam. Voor geïntereseerden is er een info middag op 16 Januari
van 14.00-16.00 uur.
Adres:
Rapenburgerstraat 73
1011VK Amsterdam
Tel: 020-626.16.26
Het KlankLab materiaal wat ik gebruik is ook los te verkrijgen á E. 39,50

Behandeld word:
Geschiedenis van de elektronische muziek en instrumenten
Klanksynthese I(subtractive synthese)
Klanksynthese II(andere vormen van synthese)
De Sample&Hold module
Amplitude- en Ring modulatie
Prorammeren van Dance/Techno I
Programmeren van Dance/Techno II
Logic schakelingen
Programmeren experimentele muziek

Attachments

• begin.jpg
    begin.jpg
    136,3 KB · Bekeken: 129
ach, mn G wazzz zo zacht dat je zou denken dat ik uit het Limburgse kom(is niet zo):)
Ja dat hoort ook daar thuis.
Ik geloof dat de website na de 20ste dec. de info heeft.
Kijk dan op de url van de Volksuniversiteit Amsterdam onder het kopje
Kunst&Cultuur-Muziek.
Over het Programmeren van Dance/Techno valt het volgende te zeggen:
Hoe maak je dat je sequencers lekker lopen enzo. Maar vooral interressante triggering en klanksynthese voor Dance/Techno.
Maar dit is maar een onderdeel van de cursus, er valt meer spannends te beleven.

Programmeren van Dance/Techno, ik vrees het ergste... Wellicht leren we hoe de prauw pauw pauw sample te maken?

Jups Roland is de 1 na beste sound programeur denk ik van Den Haag.

*D

Ik ben een zuurpruim maar ik schrik altijd zo van de term dance. Zon horeca-muziek-gevoel. En straks moet er ook nog gedanst worden.

Ergens iets te horen van wat ik kan verwachten?

Ja kan wel wat horen hoor, maar dit is niet actueel(oud nummertje).
Allemaal Nord Modulars in 1 flow. Na de cursus hoeft niet gedanst te worden want het is niet expliciet een Dance/Techno cursus. Het mag wel, maar je kan ook buiten het lokaal met je looprekje op het bankje wachten hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=qnmWYwCXTrc

Wellicht waai ik wel even aan in mn Canto, kan wel wat bijscholing gebruiken. Had al wat anders gevonden ook volgens mij(electro-music.com oid?) interesse is zeker gewekt.

Heb je ergens een omschrijving qua tijden en omstandigheden van de cursus zelf? En wat is het instapniveau?

Niet zo veel tijd nu, want ben koffer voor Parijs aant pakken, TGV vertrekt vroeg morgen.
Zie eerste post boven voor info. Instap beginners tot gevorderen. Het wordt in het computerlokaal gegeven. Men hoeft alleen een pc hoofdtelefoontje+USB-stick mee te nemen. Zelf neem ik mn eigen lappie mee en daar is een beamer+audio installatie. Iedereen fijne feestdagen en veel plug(gin)-plezier.

Hey Roland,

Vet initiatief man! Je ziet bijna geen synthese cursussen meer in Nederland :P. Ik vroeg me af of je lesmaterieaal al te verkrijgen is. Ik loop namelijk op een aantal dingen vast in synthese, en ik wil graag bijleren :) groeten!

Remo

Ziet er goed uit!
Helaas is voor mij de afstand problematisch. Ben wel benieuwd naar het cursusmateriaal. Heb je daar een paar voorbeelden van online oid? Kan ik even kijken of het interessant voldoende is (voor mij) voordat ik €39,95 uitgeef? (Crisis hè :D)

Cursus KlankLab is klaar. Een vriend, Pavle Mihalic heeft de hoes ontworpen, maar die is nog niet helemaal klaar(txt). Wanneer die klaar is
gaat de KlankLab de wereld in. Ik denk halverwege komende week.
Er werd om voorbeelden gevraagd, bedoel je audio, patches, of pics van deze patches?

Attachments

• KlankLab_Roland Kuit.bmp
    630 KB · Bekeken: 112
Ik zou wel wat meer info over KlankLab willen lezen, maar op de site van de VU wordt niets gevonden onder de term 'klanklab'. Linkje?

Statik.

Back