piepklein Distressor voorbeeldje

Nolet

verkeerd in goede staat
Volgens mij zijn veel mensen op dit forum al tijden benieuwd naar Distressor voorbeeldjes! Nu heb ik net gister een tweede hands Distressortje binnen gekregen. Fijn ding! Ik zat even in Ableton te kloten en te kijken of ik een beetje lame electro beatje wat ik in 3 seconden gemaakt had wat kon oppeppen met de Distressor. Ik was niet teleurgesteld! Hier is een clipje. Eerst wat maten zonder Distressor en daarna met. Vooral de snare wordt lekker gecrushed en de bass en highats krijgen een soort eigen ritme.

Attachments

• electrobeatDistressor.wav
    2,4 MB · Bekeken: 99
ben benieuwd :)

En waar wordt MadR dan wel warm van?

De Ebbe en Flut daar wordt ik warm van. :luv:

Maar ik houd gewoon niet van die 'smash' compressie. Een uad 1176 vind ik ook rot klinken op de 20:1 smash stand.

Maar misschien ligt het aan het feit dat het een simpele loopje is. En dat ik teveel distortion altijd zwak vind klinken. Weg dynamiek.

Vind ook niet dat je van een nieuw ritme kan spreken maar gewoon van pomp en zuig compressie.

De distressor zelf vind ik wel top als je hem als maximizer gebruikt. Althans als ik soms hoor hoe die een suffe zaalmix door een foyer speaker laat klinken. Dat is machtig mooi. :okdan:

Welke drumcomputer is dat???

Ik moet zeggen dat ik de droge versie ook mooier vind, zekr als ie door me TC finalizer gaat, zo die droge wav is wat duf ja...

Ik heb je file even door de finalizer gehaald, eerst droog (2,3x)en de laatste loop is met...

http://www.sendspace.com/file/o17mdl

@madr, schipmann is prachtig idd... :)

Ik zit er nog steeds hard aan denken om hem te kopen maar de maker vind ik maar een vage gast. Vraag ik waar ik die nieuwe versie voor de thomann prijs kan krijgen begint ie over een Nederlandse zaak die veel duurder is dan Thomann en ook niet die nieuwe versie heeft. :stupid

Vervelend want ik krijg echt een natte broek van dit youtube filmpje

http://uk.youtube.com/watch?v=ubtZwGACCZg

kwam ie met die vage synthshop.nl weer aan zeker?

Ik heb hem ook al gezegd dat ik hem daar NIET ga kopen, maar kon wel een MK2 met een MKI front bij hem zelf kopen..zijn die al op?

Voorbeeldjes zijn altijd leuk om te horen! :)

Het loopje is wel erg simpel inderdaad. Zijn gewoon drie sampletjes die ik in 5 seconden in ableton gesequenced heb. Ik ben trouwens gek op die platgewaltste compressie. Een droge 909 vind ik pas doodsaai klinken!

Binnenkort heb ik wel een heel nummer af, zal dan nog 's wat posten. Dan zijn er meerdere instrumenten mee opgenomen, denk dat dat wel heel wat scheelt.

kwam ie met die vage synthshop.nl weer aan zeker?

Ik heb hem ook al gezegd dat ik hem daar NIET ga kopen, maar kon wel een MK2 met een MKI front bij hem zelf kopen..zijn die al op?

Ja idd die shop. Maar ik heb geen flauw idee. Toen ik hem nogmaals vertelde dat ik die mk2 wilde kreeg ik geen reactie meer. :stupid

@Nolet. Dat moet kunnen. Maar waarom niet gewoon die snare oversturen op een (analoge) mengtafel of vst distortion? Zelfde effect.

Dat kan ook ja. Ik heb alleen de Distressor om tijdens het opnemen van bas, gitaar en vocals al te compressen. Voor de rest doe ik eigenlijk 90% op de computer. Ben gecharmeerd van die gratis Ferox tape plugin.

Back