Hoogwaardige Hiphop Drum/Sample cd

goran

1984
Hey,

Ik zoek bijhoorlijk hoogwaardige drum geluiden voor hiphop.
Al aardig wat in huis, maar het is het allemaal net niet.
Ik wil dat het al meteen goed is ( de bron ) en ik er achteraf
zo min mogelijk aan hoef te doen ( uiteraard zal er altijd wel iets
bijgeschaafd moeten worden ).
Nu zul je misschien zeggen "huh?", er circuleren ZAT hiphop drum/geluiden!
Maar nee...ik moet er echt teveel aan doen om het echt mooi te krijgen, en die tijd kan ik me echt niet meer permitteren :(

Als ik me niet vergis had je voor de dance ook zoiets dergelijks, het heette dacht ik "Vengeance" ofzo?
Schijnt al wel helemaal grijs gesamples te zijn door de pro's, maar het geeft al wel een contrast-verschil aan tussen hoogwaardig, en de "normale" pakketten, als ik het zo even mag zeggen.

Ik hoop dat er gesnapt wordt wat ik bedoel :)

oo ja, en tuurlijk kan er gezegd worden dat ik de eerste en de beste cd kan pakken die "hoogwaardig" genoemd wordt, maar ik zoek het echt specifiek voor en door hiphop :)

Nogmaals...net als die vengeance die voor en door dance is :)

maakt niet uit of het loops zijn, of one shots...als het loops zijn, knip ik het wel in stukjes :P

Niccee...is er trouwens een nederlandse site waar sample cd's ( waaronder smokers relight ) te koop zijn? kan ze namelijk niet vinden :erm:
Of besteld men over het algemeen uit het buitenland ?
En welke site(s) is (zijn) de toppers in de sample-cd wereld?
( zoals je gear-topper-sites hebt als Feedback.nl of Thomann.de )

hiphop en samplecds vind ik persoonlijk altijd gare combinatie, waar je misschien beter naar kunt zoeken is een cd met allerlei bekende (its a new day, impeach the president, get outta my life woman, put your hand in the hand, synthetic substitution etc) en onbekende drumbreaks (en die laat ik lekker onbekend 8) ) die wellicht al opgesneden zijn voor je (soft) sampler.

Als ik van iemand een cdtje krijg met kicks en snares die al voorgeprocessed zijn kan ik dr bijna nooit wat mee.

Beh beh leer wat diggen is :frons:

Beh beh leer wat diggen is :frons:

Haha, het is niet dat ik het niet weet, het is dat ik steeds mn sound niet vind.
Er moet gewoon teveel aan gedaan worden, en dat wil ik niet.
Het moet van zichzelf ( de bron ) al erg goed zijn, zodat ik er daarna
zo min mogelijk aan hoef te doen ( nogmaals, aan eq en compressie zal ik in de meeste gevallen niet ontkomen ).
Ik wil dan ook zeker niet als een purist overkomen, maar door er teveel mee
te klooien ben je niet alleen veel tijd kwijt, maar je moet ook maar eens
hopen dat het op andere speakers zo klinkt zoals je wilt.

Ook is het zo dat de meeste kits gewoon veel te dof zijn...ik zoek lekker cleane, heldere kits.
Dat doffe krijg je dus ook als je gaat "diggen" ( ik neem aan dat je bedoeld dat ik het van een plaat moet rippen ).
En dan kan er natuurlijk gezegd worden dat de meeste hiphoppers van die doffe, 12 bits achtige dingen houden, maar dat is gewoon niet de sound die ik zoek.
Gewoon lekker open, helder, sprankelend, niet dof dus, lekker clean...

Als ik dan toch 1 voorbeeld moet noemen ; Stylus Rmx !!
Heel lang gebruikt, maar nu een beetje te lang...heb zo,n beetje alles
er wel uit gebruikt, en het is gewoon tijd voor iets nieuws...
Hier zitten natuurlijk ook wat doffige kits tussen, maja, die heb ik dan
ook niet gebruikt.
Maar de heldere, cleane kits die erin zitten, WOW...heerlijk..
Waarom ik toch iets nieuws wil? het inspireert me !!

Uiteraard kan ik nu een zoekjacht beginnen op google, en van elke sample cd die ik tegenkom op "review" sites "demos" gaan luisteren, of op youtube proberen het een en ander te vinden, maar heb toch al een paar keer meegemaakt dat ik dan die Cd bestel, een paar lekkere cleane drum geluidjes tegenkom, en de rest net zo dof waren als een vieze raam die al 10 jaar niet gewassen was.
Ik wil gewoon een HELE freaking CD/DVD die BOMVOL zit met CLEANE geluiden.
Ik wil gewoon namen ! :D
Heb zelf dan ook wel gezocht, maar nog niet iets tegengekomen dat ik denkt "Heeeyyy, dat is nou wat ik de heeeeeele tijd zocht, waarom ben ik jou nog nooit eerder tegengekomen!"
En heb toch al aardig wat sample cd's gehoord :)
Maar blijkbaar steeds gewoon niet de juiste!
En tsja...ik weet het ook allemaal niet meer...er zijn zoveel sample cd's, ergens wordt ik er ook gewoon niet goed van...maja, das weer een andere discussie :)
Het hoeft trouwens ook niet akoestisch te klinken, maar als dat het wel is, maak ik er zelf wel iets minder akoestisch van ( met akoestisch bedoel ik een snare die ook echt als een snare klinkt...rauw is d8 ik het juiste woord ).

Ik wil er gewoon eentje waar ik de komende tijd weer lekker mee vooruit kan :)

Laatst gewijzigd:
Stomme vraag maar probeer je je drumsounds te layeren? Dat maakt al een heel groot verschil. Met layeren bedoel ik bv 2 kickdrums pakken en die naar elkaar tunen en volume geven en dan samen gebruiken. ik denk ook dat 12 bits dofheid niet bestaat maar das wat anders :)

Stomme vraag maar probeer je je drumsounds te layeren? Dat maakt al een heel groot verschil. Met layeren bedoel ik bv 2 kickdrums pakken en die naar elkaar tunen en volume geven en dan samen gebruiken. ik denk ook dat 12 bits dofheid niet bestaat maar das wat anders :)

Ik layer alleen als ik een snare, kick etc pak die opzichzelf niet goed genoeg is, en wat mist..dan vul ik dat aan.
Maar goed, als ik een kick of snare heb die van zichzelf al goed is, layer ik niet.
Ik kneed het hier en daar natuurlijk wel ff in de juiste vorm :)

en met 12 bits dofheid, bedoel ik ook niet echt dof nee...maar gewoon minder helder :) b.v. met een s950...sommige noemen het een andere klankkleur, de ander crunchy, en ik noem het minder helder :)

Je moet niet vergeten dat veel 'pro' gasten al hun shit layeren... en sorry ik weet echt helemaal niks over sample cd's 8o

jongens jongens jongens toch...ik zoek gewoon zoiets als stylus rmx!!
Ennumm..@technomausje : wtf lul jij?

Jajaja, ejo, wtf loop jij te wtf-en jongen. Ga je ghetto-credibility even ergens anders opkrikken. Oja, je zou natuurlijk ook even je research kunnen doen "Batteraaf" intikken in de zoekfunctie, naar de website gaan van Batteraaf en dan zelf kijken waar ik over loop de lullen.

http://www.soundresource.eu/

Graag gedaan he

Jajaja, ejo, wtf loop jij te wtf-en jongen. Ga je ghetto-credibility even ergens anders opkrikken. Oja, je zou natuurlijk ook even je research kunnen doen "Batteraaf" intikken in de zoekfunctie, naar de website gaan van Batteraaf en dan zelf kijken waar ik over loop de lullen.

http://www.soundresource.eu/

Graag gedaan he

serieus gast, de enige die hier stoer doet, ben jij!
wie heeft het hier over ghetto credibility? ik niet in ieder geval.
Ik vind het erg jammer dat wanneer ik een vraag stel, er losers
als jou tussen zitten die de sfeer verpesten.
En vind het ook erg jammer dat hiphop steeds gelinkt wordt naar
gangsters, ghetto of weet ik het...
Houd gewoon je bek dik als je niets zinnigs te melden hebt.
( zoals die andere opmerking van je )

En ja, ik zal zeker even op de site van Batteraaf kijken, zover ik me
kan herrineren heeft die man wel vette nummers ( ik zal maar niet dope of dergelijks schrijven, voordat je gaat mierenneuken dat dat een term is die veel "gangsters" gebruiken).
En waarschijnlijk dat hij ook een stuk vriendelijker dan jou is.

Dames even rustig met die handtasjes, straks gooi je nog een vaas om of zo. :P

Back