Welke software voor mijn netbook?

Stabby

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar software om vlot te sequencen en recorden, maar ik zou absoluut niet weten waar beginnen. Ik zoek onder andere te kunnen doen wat in dit filmpje wordt gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=u0H9u0qNgcI

Deze persoon gebruikt Ableton Live, maar dat kan mijn netbook niet aan. Deze heeft een 1.4Ghz Intel Atom processor en 1GB RAM. De Atom processor komt echter overeen met een 900Mhz Celeron processor. En de minimum vereiste voor Ableton is 1,5Ghz.

Iemand die een oplossing voor dit probleem weet? Eventueel een goed alternatief voor Ableton Live? Of misschien moet ik eens kijken naar een vroegere versie van Ableton met lagere specificaties?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd:
Wav-editen en multi-track recorden: Cool Edit Pro 2, draait wel oke hier op m'n Asus EEE, maar heeft geen midi functionaliteit.

Als je er tijd in wilt steken, kun je Jeskola Buzz proberen. Wel midi (en VSTi) support, maar waarschijnlijk niet het soort sequencer dat je zoekt. Is daarentegen gratis, zal prima op je laptop draaien en je kunt er veel meer mee dan je in eerste instantie zult denken. Verwacht alleen niet de flexibiliteit van bijvoorbeeld Ableton Live.

... zou zo zeggen,.. koop eerst een nieuw computertje,.. lukt wel voor rond de 500 euro.

.. zoniet blijf je vastlopen en aanmodderen met programma's die op piekmomenten je laptop er toch onderdoor gaan trekken..

... zeker als je er op termijn enkele vst's bij wil nemen.

... zou zo zeggen,.. koop eerst een nieuw computertje,.. lukt wel voor rond de 500 euro.

.. zoniet blijf je vastlopen en aanmodderen met programma's die op piekmomenten je laptop er toch onderdoor gaan trekken..

... zeker als je er op termijn enkele vst's bij wil nemen.

Denk niet dat dat binnen zijn budget ligt.
Want er moet ook nog een geluidskaart, tft en ander spul bij.

1,7Ghz is natuurlijk wel een heel verschil met mijn 900Mhz.

Ja, maar nu praat je alsof je echt maar 900MHz hebt. De 1.4 GHz Atom komt misschien op sommige benchmarks overeen met een 900 MHz Celeron, maar Ableton Live staat vast niet tussen die benchmarks. Dus hoe de performance van Live 4 uitvalt op de Atom weet je alleen als je het probeert.

Ik kan in ieder geval de Korg Legacy set draaien op mijn 1.4 GHz netbook, en die heeft officieel minimaal een 1.8 Ghz Celeron nodig. Niet meerdere plugins en multitimbraal uiteraard, maar het werkt wel. Ik zou zeggen: niet teveel naar benchmarks luisteren en gewoon proberen. De Atom heeft tenslotte intern wel een modernere architectuur dan een Celeron.

Hi,

Ik heb zelf zo'n netbook ( medion van de ALDI) met dezelfde specs, ik heb gewoon live 7 draaien en kan bijv pro 53 gewoon draaien binnen live. Je moet wel behoorlijk tweaken, bij mij liepen er van allerlei onduidelijke processen die ik allemaal uit heb gezet, bovendien heb ik ook zowel de wireless als de LAN verbinding disabled ( wat veel scheelt) Ik heb een shortcut op de destop waarmee je deze kun en- en dis abelen. Het is mij niet gelukt om met ASIO4ALL het lekker te laten lopen ( zeer hoge latency ) op het intern geluid maar met een M AUDIO transit loopt het prima. Je kunt uiteraard niet hetzelfde doen als op een sneller systeem, dus veel freeze en naar audio renderen, maar het werkt.

En ik kan mij ook herinneren dat mij net bookje eerst maar met de halve snelheid liep ( iets om je energie te besparen van de accu) ik zou dat ook zeker uitzoeken ( volgens mij iets met profielen ofzo)

En ik kan mij ook herinneren dat mij net bookje eerst maar met de halve snelheid liep ( iets om je energie te besparen van de accu) ik zou dat ook zeker uitzoeken ( volgens mij iets met profielen ofzo)

Yep, de stroom-besparende meuk staat standaard ook aan als hij aan de adapter hangt en dan draait de CPU inderdaad op halve kracht.

Precies, dat was idd het probleem en dat scheelt echt een hoop

Ik kan mij herinneren dat ik een progje had lopen dat ook steeds 900 aangaf, en pas nadat ik dat profiel had gewijzigd ik de volledige specs zag.
Zat ook wat raar te kijken van het statement dat deze processor overeenkomt met een 900 celeron

Back