MPC 2000xl cardreader help

Ik weet bijna zeker van wel, de specs zijn nl. oke en ik geloof dat ik hem al eerder gezien heb.

+ bij picco kun je zonder probleem terug brengen als het niet werkt, ik heb nl. met ze gebeld toen ik een cardreader kocht voor mijn mpc. (ik heb die zwarte CF reader).

Helaas is dat niet met zekerheid te zeggen. Ze vermelding ook niet alle specificaties maar dan nog werken in de praktijk veel van die dingen niet.
Lees ook ff onderaan op mijn link onder elke post. Daar staat nog wat info.

Ik zou vragen aan die winkel of je 'm mag ruilen als het niet werkt.

Effe off topic maar ik heb een 8 out kaart liggen zonder metalen plaat...

Weet er iemand waar ik zulke jack schroeven kan bestellen? Ik zou'm graag op die manier erin pleuren en vastzetten...

Voor de MPC2000XL heb je een cardreader met ATAPI support nodig. Dat staat hier niet expliciet bij, maar hij lijkt heel erg op de cardreader die ik in mijn MPC2000XL heb zitten en die doet het wel*D Maar hij lijkt ook heel op een andere cardreader die ik heb en die doet het dan weer niet;{ De meeste cardreaders hebben in ieder geval geen ATAPI-support, ik heb inmiddels een hele collectie cardreaders gespaard die het niet doen:stupid:P

Waar je ook nog last mee zou kunnen krijgen, is dat de MPC2000XL voor de "officiele" kaartlezer een andere stroomaansluiting gebruikte dan de floppy. Bij mij werkt de cardreader niet als ik hem aan de floppy-aansluiting hang, maar bij mijn cardreader zat gelukkig zo'n echte MPC2000XL-stroomaansluiting. Mocht dat bij die cardreader van jou niet zitten, dan kun je dat redelijk makkelijk zelf fixen (zoals op de link van Sander is beschreven), maar voor hetzelfde geld doet ie het bij jou natuurlijk wel op de floppy-stroomaansluiting.

Mocht het niet lukken, PB dan even want ik heb nog 3 splinternieuwe cardreaders plus kabels liggen van hetzelfde type als ik in mijn MPC2000XL heb zitten. Die doen het redelijk, alleen herkent mijn MPC2000XL ze niet als er bij het opstarten geen kaartje in zit en als ik daarna het kaartje verwissel, moet ik op het LOAD/SAVE scherm eerst een ander device selecteren en dan weer terug naar ATAPI voordat ie doorheeft dat er een ander kaartje in zit...

Back