Aansluitprobleem Sherman Filterbank 2

Digital_overdri

Stamgast
Sinds vandaag heb ik een Sherman Filterbank 2. Tot op heden heb ik nog nooit gebruik gemaakt van externe fx en er nu dus niet uit. Kort heb ik enkele topics doorgelezen en daaruit heb ik mijn werkwijze gehaald.

Gear

Virus ti desktop
Sherman filterbank 2
M-audio delta 1010 (geluidskaart)

Wat wil ik ?

Virus TI > Sherman > Geluidskaart

Werkwijze:

1. Ik voeg een midi track in Cubase SX 3 toe en koppel deze aan de virus ti.
2. Bij vst connections (F4) voeg ik een in- en output toe (zie screen 1 en 2).
3. Vervolgens send ik het naar de Sherman Filterbank door hem bij output routing naar het net aangemaakte kanaal te sturen (zie screen 3).
4. Van output 3 van de geluidskaart gaat hij naar de Sherman Filterbank toe en komt daarbij binnen in signal in (klopt dit? of is dit al een verkeerde ingang?).
5. Van de Sherman Filterbank gaat hij via de main out naar input 3 van de geluidskaart.
6. Ik maak in Cubase een audio kanaal aan en kies als input de net aangemaakte Sherman Filterbank input.

Screenshots

Screen 1:

Screen1.jpg

Screen 2:

Screen2.jpg

Screen 3:

Screen3.jpg

Het resultaat is dat ik geen geluid heb. Wat doe ik allemaal verkeerd? Graag krijg ik jullie hulp!

Alvast bedankt voor de moeite :biertje:

Dat lijkt denk ik zo door het woord output. Hiermee bedoel ik dat het een output van de geluidskaart richting de sherman is.

Waarom maak je hem niet aan als external fx..? dus niet bij inputs en outputs.. Dan kun je hem uiteindelijk als insert of als auxillary gebruiken.. werkt ideaal..

ik wil hem wel ruilen voor een distortionplugin hoor als dat makkelijker is hehe...

In Logic kan je zoeits als een I/O plugin inserten op een inputkanaal/bus of mixchannel. Zoeits kan in Cubase ook, met die external instrument dingy. Alleen je moet even zoals eerder gezegd hier, even "belgisch" denken met die inputs en outputs, dat is dan percies andersom dan je logischer wijze zou verwachten, als je dat nooit doet die dingen.

Van je Sequencer naarde sherman input kiezen is----je geluid sturen naar SHERMAN OUTPUT 1. Van je Sherman naar je Seq. SHERMAN INPUT 1 oid als je IOlabels in je DAW hebt naar binnen halen met een inputchannel. En dat is dat de fysieke OUTPUT van de Sherman maar dat heet dan weer INPUT op je sequencer. Leuk hee

Waarom maak je hem niet aan als external fx..? dus niet bij inputs en outputs.. Dan kun je hem uiteindelijk als insert of als auxillary gebruiken.. werkt ideaal..

Omdat ik dat nog nooit gedaan heb en dus ook niet hieraan gedacht heb 8) Ga het eens opzoeken, bedankt voor de tip :koffie:

ik wil hem wel ruilen voor een distortionplugin hoor als dat makkelijker is hehe...

In Logic kan je zoeits als een I/O plugin inserten op een inputkanaal/bus of mixchannel. Zoeits kan in Cubase ook, met die external instrument dingy. Alleen je moet even zoals eerder gezegd hier, even "belgisch" denken met die inputs en outputs, dat is dan percies andersom dan je logischer wijze zou verwachten, als je dat nooit doet die dingen.

Van je Sequencer naarde sherman input kiezen is----je geluid sturen naar SHERMAN OUTPUT 1. Van je Sherman naar je Seq. SHERMAN INPUT 1 oid als je IOlabels in je DAW hebt naar binnen halen met een inputchannel. En dat is dat de fysieke OUTPUT van de Sherman maar dat heet dan weer INPUT op je sequencer. Leuk hee

Ook jij bedankt :kroon:

Back