PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

ik draai nu nog met een Q9550 en 8gb ddr2 800 en OCZ Vertex II, is ook niet echt langzaam, maar loop in zware projecten al weer gewoon tegen de eerste willekeurige hickups gedurende mixdown (meter op 50%) een plugje minder of wat inserts naar 1 send routen is dan vaak al voldoende, dus tijd voor wat snellers want freezen of mixdown doen we lekker niet :) alles blijft realtime in mijn projecten, niks committen

Ja het is weer even tijd voor een nieuwe pc.
Nou ben ik geen professional in dit soort zaken maar weet ongeveer wel wat ik nodig heb.
Heb vandaag even een samenstelling gemaakt wat erin komt.

Moederbord Asus M4A88T-M/USB3 (880G, pci-e & onboard, ddr3, 8 channel, raid)

Cpu Amd Phenom II Quad 965 (3.4 ghz, 8 mb, am3, 125 watt, boxed)

Koeler Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156)

Geheugen GEIL Value (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)

Grafische kaart club3d RADEON HD5570 (650 mhz, 1024 mb, DDR3, 1333 mhz, 128 bit, 11, fan)

Hardeschijf Western Digital Caviar Green (1500 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 64 mb, 3.5")

Kosten 619,02.

Iemand nog tips of aanmerkingen?
Het wordt een pc die ik alleen voor produceren ga gebruiken.

korte intermezzo
dankzij mn new pc doek byna niks meermet mn va spukllen
wel hebk nog mn analoge gear aan elkaar geknoopt staan
..
kochtmnpctje viavia 200 eu is een 15 met 4gig mb
das een upgrade van ouze zooi ;[1gig pc ] waark me afg muziek mee maakte

t verhaal ; be awer

nou ja ik had van mn zus een oude samsung disk gekregen ( gratis ) maar dat ding was dus al vet oud : dus twee jaar werk stond erop : crashed die disk opeens : twee jaar van mn werk kwijt dus......

en dus echt vet hard zitten werken : echt zeker duizend uur aan materiaal verzamelen enzo.....

ja nu koop ik binnenkort dus wel een goede disk ( die iets duurder is maar met een garantie van 5 jaar dus )

Ik zou gaan voor een grafische kaart met passieve koeling.

Ik weet niet of dat moederbord firewire heeft,
zelf heb ik een gigabyte moederbord met een TI firewire chip op en die doet het gewoonweg uitstekend.

Ook zou ik een snelle maar kleine schijf met veel cache nemen als boot disk/scratch disk,
en die WD Green disk gebruiken voor storage..

die green disks zijn heel goed, maar zijn geen performance monsters.

Wanneer je geen games speelt heb je genoeg aan een passieve videokaart. scheelt veel energie, en ook geluid
Ik zou eerder voor minder, maar snel geheugen gaan, dan voor langzaam en veel geheugen. 16GB is wel leuk wanneer je grote sample libraries gebruikt van east west/ SL, maar voor dance, wat toch minder zware vst's gebruikt lijkt het me overbodig.

650 is wel weinig, dan kan je beter nog even sparen.

Gelukkig maak ik geen dance.
Nee meer dan 650 wil ik er niet aan uitgeven.
En zoals ik nu heb gezien kan ik hiermee een vrij goede pc laten samenstellen.

Back