Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zoals het er nu uit ziet gaan mijn nieuwe PC er een worden met de nieuwe Intel i7 processor![]()
Wat is jullie visie voor bovenstaande. Is het verstandig om dedicated te gaan werken, of zijn mijn andere doeleinden zo miniem dat het niet uitmaakt?
ik werk ook met een dedicated pc voor muziek. Is zeker aan te raden om conflicten te voorkomen. Ik heb een andere pc waar bijna alles mee wordt gedaan. Als je serieus met muziek bezig wil zijn op een pc, zou ik echt voor dedicated gaan.
oja en kijk ook meteen voor een goede pc. het verouderd toch al zo snel, en een quadcore heb je al voor niet al te veel geld inclusief 2 a 3 gieg werkgeheugen en 250GB HD
Een dedicated PC is fijn als je weet dat je zelf snel wordt afgeleid door internet-dingetjes. Ook nemen films een hoop ruimte in - "trage" storage in vergelijking met je muziekprojecten.
PCI is het meest stabiel. Dus als je hiervoor kan kiezen, doen !
Verder kan je kijken naar een geluidskaart met hi-z (DI-ingang) voor je gitaar en PreAmps voor je microfoon.
Bij PCI krijg je dan meestal en Breakoutbox erbij.
Denk aan zoiets:
http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategory=491&product=15189&nav=features
PCI is verreweg het meest stabiel omdat het gewoon als een fixed device gezien wordt.
USB en FireWire werken natuurlijk ook goed, maar ze worden elke keer dat je opstart opnieuw door Windows herkend als extern device en de kans is dus groter dat er iets niet goed gaat.
De Emu lijkt me een prima kaart voor jouw wensen !
Duidelijke taal!! IK zie in je sign dat je 2 m-audio's hebt, hoe verhouden deze zich tot de emu 1616m?

Ik denk dat alles zijn voor en nadelen heeft.
De M-Audio's zijn beide PCI en hebben geen latency.
Mijn ervaring is dat deze kaart prima geluid heeft voor de serieuze thuis producer.
Ik gebruik slechts een ingang van de M-audio om op te nemen vanaf mijn mixer. De andere 3 uitgangen heb ik als fx ingesteld in Cubase.
Microfoon preamp heb ik los en gitaar neem ik op via de DI van de mixer.
De Emu heeft echter een DI en preamp beschikbaar via de breakoutbox, vandaar de hogere prijs. Qua geluid zal er niet veel verschil zijn.![]()
Allen,
Sinds een paar weken speel ik het het idee om voor mijn muzikale doeleinden een aparte pc te bouwen. Nu heb ik het dan nog niet over de hardware, maar enerzijds de initiële keuze of ik een pc wil waar ik alles opdoe ( muziek, internet, films) of anderzijds een dedicated pc voor mijn muziek. Ik game niet op mijn huidge pc en zie dat ook niet gebeuren (heb een PS3).
Om toch een klein beetje op de hardware in te gaan:
- twijfel voor goede quadcore of i7 en bijhorende moederboard
- Setje ram
- 1 a 2 hd's (gezamelijk 2 tb) wellicht nog een raptor (160 GB) erbij voor XP
- Goede geluidskaart (dacht zelf aan de Emu 1616m, maar ook dit staat
nog niet vast)
- Voeding (stil en zuinig, doch stabiel) a 600-700 watt (modulair)
Wat is jullie visie voor bovenstaande. Is het verstandig om dedicated te gaan werken, of zijn mijn andere doeleinden zo miniem dat het niet uitmaakt?
Wat is een DI? Preamp voor Mic. begrijp ik nog maar de DI niet. Is dit Direct Input of iets dergelijks?
.
De M-Audio's zijn beide PCI en hebben geen latency.
Wat je je kunt afvragen is hoeveel power je nodig hebt voor beiden doeleinden. Een i7 is natuurlijk een hele mooie processor maar de moederborden zijn relatief nog erg duur.
Maakt dit de i7 een meer toekomst bestendige cpu? Nee, over 2 jaar als jij een nieuw systeem wilt is de technologie al zoveel verder dat het op dit moment weinig tot niets uitmaakt wat je koopt.
Je zou dus kunnen kijken of je niet gewoon 2 systemen kun samenstellen op basis van de oude architectuur.
Wat betreft hardware: 1 goede tip is altijd: bezuinig NIET op de voeding....men vergeet vaak dat dit 1 van de meest belangrijke componenten in een computerkast is.