PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik heb een externe geluidskaart nodig om wat software op mijn netbook te draaien, maar ik weet er helemaal niets over. Heeft elke audio-interface dat? Ik heb niet meer nodig dan een stereo input + stereo output. Als het kan ook een midi-in en midi-out.

Ik ga er geen zware programma's op draaien moest dat belangrijk zijn. De laptop heeft een Intel Atom 1,6Ghz, welke gelijkstaat met een Celeron van 900Mhz. Verder 1GB RAM. Niet veel soeps dus.

Iemand die wat voor me weet?

http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchCategoryUUID=DrPVqHzp8KcAAAEZJmxFop5D&dynamicNavigation=true

Ik heb een externe geluidskaart nodig om wat software op mijn netbook te draaien, maar ik weet er helemaal niets over. Heeft elke audio-interface dat? Ik heb niet meer nodig dan een stereo input + stereo output. Als het kan ook een midi-in en midi-out.

Ik ga er geen zware programma's op draaien moest dat belangrijk zijn. De laptop heeft een Intel Atom 1,6Ghz, welke gelijkstaat met een Celeron van 900Mhz. Verder 1GB RAM. Niet veel soeps dus.

Iemand die wat voor me weet?

Wat wil je er dan mee? Voor sequencer-software als Cubase of Sonar heb je echt een zwaardere laptop nodig.

Wil je gewoon I-tunes draaien dan kan dat toch ook via de onboardsound?

Wat bedoel je met geen zware programma's?

Welke PC?

Welke PC?

Heey iedereen,

Ik ga een nieuwe PC kopen en nu heb ik de keuze tussen 3 pc's.
Maar welke zal ik kopen?
Ik zal de PC voornamelijk gebruiken om te producen (FL Studio)
En ook wat spellen soms spelen (Gears of War, Call Of Duty)

Ik heb de keuze tussen deze PC's:

http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven welke ik moet kopen en waarom:)

Ik zou voorzichtig zijn met complete sets, ik bouw ze altijd zelf van losse componenten...
de reden is dat ik een goede geluidskaart erin wil hebben.
En nu heb ik bijv. de emu1212m en 2x een 0404 in mn andere pc's .
Deze hebben pci slots nodig, en de kans dat er in jou complete pc een moederbord zit waar geen pci slots op ziten is aanzienlijk tegenwoordig.( = meestal pci express tegenwoordig)
dus voor de rest zijn al die pc's wel ok ( met vista liever wel 4 gig ram erin dan, maar das ook lekker met xp hoor , al meen ik me te herinneren dat xp maar tot 3 gig herkent)

vraag ze dus even of er pci slots op dat MB zitten en als dat niet zo is of dat veranderd kan worden..( ik zou voor een asus p5q gaan ) de MB geluids kaart is waarschijnlijk niet voldoende ivm latency ( vertraging van signaal)
voor de rest zou ik zeggen vette bakken...:)

Heey iedereen,

Ik ga een nieuwe PC kopen en nu heb ik de keuze tussen 3 pc's.
Maar welke zal ik kopen?
Ik zal de PC voornamelijk gebruiken om te producen (FL Studio)
En ook wat spellen soms spelen (Gears of War, Call Of Duty)

Ik heb de keuze tussen deze PC's:

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven welke ik moet kopen en waarom:)
Bericht door een moderator:
Thread van Kalashnik0vv hier aan toegevoegd

Goede keus!

Niemand verplicht je te gaan overklokken, of andere tweaks uit te voeren op je sys. Het is ook alleen aan te raden als je weet wat je doet, maar dat geldt wel voor meer dingen dan alleen overklokken ;)

Ik verplicht ook niemand om te gaan overklokken of andere tweaks uit te voeren. Ik wil alleen maar zeggen dat de mogelijkheid er is. Maar ik snap het volledig dat als je niet thuis bent in het overklokken en zo, dat je dan liever iets meer geld uit geeft. Helemaal mee eens!

Komt ook nog eens bij dat de 9xxx serie meer cache heeft, gebakken is op 45nm dus kleiner/zuiniger/minder warm. Ja, de 9xxxx serie heeft wel wat voordelen! :D

Ik zou voorzichtig zijn met complete sets, ik bouw ze altijd zelf van losse componenten...
Deze hebben pci slots nodig, en de kans dat er in jou complete pc een moederbord zit waar geen pci slots op ziten is aanzienlijk tegenwoordig.( = meestal pci express tegenwoordig)
dus voor de rest zijn al die pc's wel ok ( met vista liever wel 4 gig ram erin dan, maar das ook lekker met xp hoor , al meen ik me te herinneren dat xp maar tot 3 gig herkent)

vraag ze dus even of er pci slots op dat MB zitten en als dat niet zo is of dat veranderd kan worden..( ik zou voor een asus p5q gaan ) de MB geluids kaart is waarschijnlijk niet voldoende ivm latency ( vertraging van signaal)

eens!

Wat ik zelf ook altijd belangrijk vind is een zo stil mogelijk systeem (tezij je dikke hardkoor maakt ;) )

Bedoel je met vertraging dat als je iets op je keyboard speelt dat je het pas later te horen krijgt?

Beste forummers

Ik heb het volgende in gedachte voor mijn nieuwe DAW:

Thermaltake Soprano Miditower
480W Low noise high-quality PSU
Asus P5Q Deluxe C2D moederbord
Intel P45/ICH10R chipset
FSB 1600MHz
PCI-E / SATA / Sound / DualGbit Lan
• 3072MB DDR2
• 2x Harddisk 750GB 7200rpm SATAII
• Cardreader 16 in 1
• Gforce 9500GT 512MB DDR PCI-E videokaart
• Dual layer DVD brander
• Geluidskaart: ik heb nog een terratec ews88 mt liggen,
Intel Quad Q6600 2,4GHz 4x2MB fsb1066

Uiteraard gaat dit alles draaien op windows XP
Deze computer gaat alleen gebruikt worden als daw, voor alle andere ongein ga ik een 2e hands laptopje kopen.
Ik gebruik veel zware VST plugins

Wat vinden jullie ?
Een nieuwe geluidskaart kopen of niet ?
Meer geld uitgeven voor een zwaardere processor ?
Of toch maar een dual core ?
Of ????

Alvast heel erg bedankt voor de reacties !!

p.s. als specs niet volledig genoeg zijn laat het ff weten dan neem ik contact op met mijn leverancier.

ik ben voor deze set bij mijn leverancier ongeveer 1000 euro kwijt.
kan het ergens goedkoper en zo ja waar dan?

of misschien toch maar een i7

1000 euro lijkt me een redelijke prijs.

Wellicht dat je ergens nog een (internet)winkel hebt die kan duiken (in prijs), maar of je daar dan ook een bepaald niveau van service van kan verwachten, valt te bezien.

Als ik nu een nieuwe pc zou moeten aanschaffen, zou ik weer naar mijn vaste leverancier gaan ipv Salland automatisering, bijvoorbeeld. Als je dan iets hebt aan je systeem kun je ook terug.

Hier komt mijn super pc:

amd athlon 900 Mhz
576 MB intern
Ati radeon 9550 (ofzoiets)
Geen geluidskaart, ik gebruik het onboard ding. Vreemd genoeg is dat echt een monsterlijke geluidskaart en meerdere inputs heb ik niet nodig, daar heb ik mn mixerd voor.

Het stelt allemaal niet zoveel voor, maar aangezien ik tegenwoordig ben afgestapt van het " meer/groter/luxer/duurder is beter princiepe" heb ik hier toch echt genoeg aan om op 24Bits op te nemen :kroon:

Hier komt mijn super pc:

amd athlon 900 Mhz
576 MB intern
Ati radeon 9550 (ofzoiets)
Geen geluidskaart, ik gebruik het onboard ding. Vreemd genoeg is dat echt een monsterlijke geluidskaart en meerdere inputs heb ik niet nodig, daar heb ik mn mixerd voor.

Het stelt allemaal niet zoveel voor, maar aangezien ik tegenwoordig ben afgestapt van het " meer/groter/luxer/duurder is beter princiepe" heb ik hier toch echt genoeg aan om op 24Bits op te nemen :kroon:

Rest mij de vraag welke sequencer/recording software en OS je draait op je systeem?

Het is idd wel eens goed om te zien, in tijden van de multicores, dat er ook een tijd bestond dat we best met minder konden.

computer + vsti

computer + vsti

ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit, maar denk wel dat iemand me kan helpen

als ik bijvoorbeeld omnisphere en stylus rmx samen gebruik in multimodus, dus bijvoorbeeld 5 pads layeren op kanaal 1 en op stylus ook multi 5 drumloops layeren, dan verbruikt m'n processor ongeveer 60% en ram geheugen ongeveer 1.2gb, maar toch heb ik het bekende gekraak dat de cpu het niet aankan of dat de latency van m'n geluidskaart te laag staat, als ik die dan iets hoger zet dan komt het ok maar dan heb ik natuurlijk wat vertraging op de keys, ik weet dus niet of ik een nieuwe computer moet hebben of het m'n geluidskaart is

weet iemand wat raad ?

pc= pentiumD 3.4ghz 2gig ram geluidskaart Edirol ua5

oi oi oi

oi oi oi

ik zou als ik jou was zelf een computer samenstellen.
heb ik een paar maanden geleden ook gedaan ,koste me tuseen de 250 en 300 euro.
daarvoor heb ik een moederbord en een amd dualcore 2,5 ghz procesor,2000 mb geschakelde geheugen en 160 gig harde shijf .

ik ken het woord latency nu niet meer op mn pc.
een laptop zou ook kunnen.
als je 500 euro ofzo te besteden hebt kun je ook wel een krachtige laptop krijgen(handig als je eens ergens naartoe moet , kun je lekker muziek maken)

ik heb namelijk ook een laptop voor erbij gekocht ,en met een goede geluidskaart kom je heel ver op een laptop.

maar een pc is krachtiger.

veel succes met je zoektocht.

oi oi oi

donfifis

Back