Kanalen toewijzen KS RACK?

bizar

Ingeburgerd
Heb onlangs een KS RACK gekocht, maar ik weet niet hoe ik de kanalen moet toewijzen voor gebruik in Cubase en Midi Studio.

Bij men mc-505 was dit heel eenvoudig. Alles ging bijna automatisch. Bij de KS dus blijkbaar niet. En met de handleiding wordt ik niet veel wijzer...

Ik krijg slechts 1 kanaal toegewezen. En wanneer ik in Midi Studio de bank van dit kanaal open en een ander instrument selecteer, dan blijft dit hetzelfde instrument als voorheen.

Dus 2 (amateuristische) problemen :

- Hoe kan ik de volledige 16 kanalen toewijzen? Kan op dit moment maar één kanaal toewijzen.

- Hoe kan ik de KS instellen zodat wanneer ik in de bank een ander instrument kies, dit ook in de KS verandert?

Indien iemand me met deze dingen kan helpen, thanx a lot!!!

Ken zo goed als niets van deze hardware, maar hoop hier langzaam aan dingen bij te leren.

-

JE kunt 4 parts in performance mode verschillende midikanalen geven door de menu knop in te drukken en per part de editknop,waarna je het midikanaal kiest.

Cubase program bank change gebruik ik nooit maar zou gewoon moeten werken.

JE kunt 4 parts in performance mode verschillende midikanalen geven door de menu knop in te drukken en per part de editknop,waarna je het midikanaal kiest.

Thanx. Hier had ik wel juist een probleem om dus in perf. mode bij PART MIDI CHAN het kanaal aan te passen. Mss domme vraag, maar hoe doe je dit? Het is allemaal onduidelijk voor mij.

Bijvoorbeeld : Part Midi Chan 2 staat nu op 6. Met welke knop verander ik dit naar 2 zoals het zou moeten? En dan kan je toch maar 4 chan. selecteren? Wat met de kanalen vanaf 5 tot en met 16?

Bedankt!!!

Dat kun je met de Perf\Prog\Data knop aanpassen,
Je kunt dan midichannel 1-16 toewijzen echter heb je maar 4 parts om dat op te doen, hij is dus 4 parts multitimbraal waarover je
16 (polyfoon)voices kan gebruiken, de overige 12 channels worden niet gebruikt en op die midi chain kun je ze eventueel aan een andere module toewijzen.

youre welcome!

Dat kun je met de Perf\Prog\Data knop aanpassen,
Je kunt dan midichannel 1-16 toewijzen echter heb je maar 4 parts om dat op te doen

Het Global Midi Chan. had ik op deze manier wel toegewezen. Nu blijkt dus dat ik in het Parts Menu helemaal geen aanpassingen kan doen, bij eender welk menu onderdeel reageert de Perf/Prog/Data knop niet.

Staat hier mss ergens een beveiliging op die ik over het hoofd zie? Ik had de Memory Protect functie al afgezet, maar dit geeft geen verandering.

Heb je de KS Rack wel in Perf mode staan dan?

KS staat in Perf. Daarna ga ik naar het Part Menu om men Chan. toe te wijzen. En hier kan ik niets aanpassen. Bij geen enkel onderdeel...

Indien ik hier geen oplossing voor vind, is het mss mogelijk om de fabrieksinstellingen van de KS terug te laden?

Factory settings geladen en prob. opgelost!

Alleen nog wat moeite om via midi de program banks te selecteren... :stupid

Weet iemand trouwens wat er verkeerd loopt bij het aansluiten, men MC-505 ontvangt geen MIDI-signaal van de KS RACK.

- XP 30 als MIDI controller : Midi Out naar Soundcard : Midi In

- Soundcard : Midi Out naar KS RACK : Midi In

- KS RACK : Midi Throu naar MC-505 : Midi In

MC-505 krijgt GEEN midi signaal binnen?

Back