De lage pond: profiteer jij mee?

Stabby

Ouwe rot
Het is me net opgevallen dat de pond ongelooflijk laag staat. 1 pond is nu welgeteld €1,04. Ik keek nu net op de site van Dolphin Music en de prijzen staan daar zeer laag tegenover hier. Zij verzenden naar Nederland en België voor £17.

Om maar enkele voorbeelden te geven: stel, je wilt een piano met gewogen toetsen, de Yamaha P85. In ons land betaal je €630. Prijs in Engeland INCLUSIEF verzending: €465.

Of laten we een paar synths/samplers vergelijken: (tussen haakjes = prijs vanuit Engeland incl verzenden)

Korg Micro X: €500 (€403)
Korg X50: €600 (€515)
Akai MPC1000: €850 (€680)
Moog Minimoog Voyager Electric Blue: €3.455 (€2.172)
Moog Minimoog Voyager Performer Edition: €3.367 (€2.053)

Iemand die hier al van geprofiteerd heeft of van plan is dat te doen?

Ja veel spullen zijn daar nu ongeveer 25% goedkoper? Da's zeker interessant! Nu nog ff iets verzinnen wat ik nodig heb. ;)

En nog een ander voordeel voor iedereen die nog gaat snowboarden of skieën in Frankrijk deze winter; de piste's zullen ook wel wat minder druk zijn nu...

:okdan:

Veel dingen zijn daar meer dan 35%, soms de helft, goedkoper. Bv Yamaha PSR-E413 kost €190 ipv €300, P85 €425 ipv €630, een Tapco mixer €44 ipv €87, enz...

Zelf ben ik aan het kijken voor een multitrack geluidskaart en kijk ook naar engeland. Dv247 keek ik naar maar ook Dolphin music (http://dolphinmusic.co.uk/). Beide met erg lage verzendkosten (15-18 pond) en idd geen douanekosten oid. Het scheelt soms zo 25% met thomann, terwijl die al best goedkoop is.

Wat ik frappant vind bij Thomann is dat als men de Engelse prijzen daar bekijkt deze beduidend lager zijn...en ook nog eens zonder verzendkosten.

Switched men dan weer naar de nederlandse prijzen zijn deze als eerste natuurlijk duurder....maar dan komt er wel opeens verzenkosten bij...???

Dacht dat voor beide gevallen bij een bestelling het spul toch uit Duitsland verzonden moet worden....of...???

Tja, blijkt maar weer hoeveel marge er toch nog gemaakt wordt op deze business. denk dat een hoop business verschuift naar engelse disti's of dat andere europese disti's op basis van de GBP pricing ook hun prijzen naar resellers moeten bijstellen > reseller maakt extra marge en "domme" consument besteld toch wel (of besteld zelf in de UK) ik had hier zelf scherper op moeten zijn, had me met m'n bestellingen de laatste maand zeker 1.000 gescheeld (dat was toch weer een gratis Phatty, Powercore X8 of Steinber MR816 CSX.......) Maar gedane zaken nemen geen keer en om nu alles weer in te pakken en onder 30dgn garantie retour te sturen en opnieuw te bestellen in de UK vind ik ook zo wat.

tevens heeft de UK nu 15% VAT/BTW vandaar dus het 5% prijsverschil op de NL prijzen in de duitse stores

Neem eens een kijkje op DV247.
Heb ik tot nu toe goede ervaringen mee gehad :okdan:
www.dv247.com

Ik kan op de site geen verzendkosten voor Nederland vinden (en ik heb geen zin om in te loggen).
Beide met erg lage verzendkosten (15-18 pond)
Kun je aangeven of het hier ook grotere/zwaardere items betrof of alleen maar klein grut (nanocontrol, kabels etc.)

p.s. Iets aankopen bij de UK shop sound control zou ik persoonlijk wellicht niet 123 doen (winkel zit (zat) in de problemen).

De pond is vandaag weeral een pak in waarde gedaald. 1 pond is nu €1,022, gisteren was het nog 1,04.

Ik kan op de site geen verzendkosten voor Nederland vinden (en ik heb geen zin om in te loggen). Kun je aangeven of het hier ook grotere/zwaardere items betrof of alleen maar klein grut (nanocontrol, kabels etc.)

Ik heb net bij DV247 een Yamaha P85 besteld, een digitale piano van 11kg. Verzendkosten waren €15. In totaal heeft het mij €419 gekost terwijl de goedkoopste prijs is ons land €630 bedraagt. Dat is een enorme besparing.

Er zijn trouwens geen douane/invoerkosten aangezien dat binnen de E.U. niet moet betaald worden. Ik ben het in dit topic gelukkig niet tegengekomen, maar heb al meerdere mensen horen beweren dat Engeland niet bij de E.U. hoort :erm:

Laatst gewijzigd:
wdn, ik dacht dat ik de hele site afgezocht had, maar schijnbaar iets over het hoofd gezien, maar gelukkig zijn er mede forummers die betere ogen hebben:okdan:

Ik heb net bij DV247 een Yamaha P85 besteld, een digitale piano van 11kg. Verzendkosten waren €15. In totaal heeft het mij €419 gekost terwijl de goedkoopste prijs is ons land €630 bedraagt. Dat is een enorme besparing.

Laat je ons even weten hoe het afloopt? Ik ben nu ook eigenlijk wel errug benieuwd.

Zal ik zeker doen. Komt normaal volgende week toe. Ik had liever de P140 voor €650 (kost hier €999), maar daar heb ik het geld niet voor :(

Ik had daarvoor een hele hoop boeken, een DVD-box en een game op Amazon besteld. Kostte €160 ofwel €40 minder dan ik een maand eerder zou hebben betaald.

Back