Verschil Virus Powercore - Virus B

Chemical

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Na lang twijfelen of het de moeite waard was, heb ik deze week toch besloten een Virus B aan te schaffen. Nu zei gisteren iemand tegen me dat ik net zo goed de Virus Powercore kon halen. Na wat onderzoek ben ik er nog steeds niet helemaal achter wat het verschil is, hoeveel de Powercore kost, welke hardware kaart(en) ik hiervoor nodig heb, en welke gebruiksvriendelijker/dikker klinkt. tot slot, ik weet er niet heel veel vanaf : ). alle info welkom ! :P

de powercore versie draait op hardware van tc electronics. dus dat moet je eerst kopen en dan nog de licentie voor de virus erbij
als t je alleen om de virus gaat dan ben je zeker goedkoper uit met de virus b als synth. ze schijnen elkaar equivalent te zijn qua sound.
google/search zelf maar ff op virus powercore. is al veel over gezegd hier. zowieso t beste voordat je zo´n vraag hier stelt eigenlijk.
good luck.

Heb ook wel eens ergens gelezen dat de powercore versie nog wel wat bugs had die er nog steeds niet uit zijn gehaald.

virus b heeft meer stemmen+parts en verstuurd midi. tenzij je een multilicence hebt voor de poco. dan kan je op elke dsp van de powercore kaart 1 instance draaien. Dus bij een powercore compact 2 instances en de mkII 4 instances.
voor de rest zijn ze hetzelfde, de klank ook wel.

alleen in gebruik vond ik de poco veel fijner.
zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

virus b is een beetje menu werk af en toe.

maar als je een powercore kaart hebt heb je ook een paar "aardige" plugs.De reverb is wel ok en die powercore01 sh-101 clone is ook wel bruikbaar.

Nothing beats the real thing. Yeah right. Alsof een Virus analoog is.

Ik heb zelf een Powercore Express met een Virus license. Momenteel is TC onder druk van veel users bezig alsnog bugs uit de Virus Powercore te halen. De sound van de plugin is erg goed, het is gewoon een Virus B, kan ook gewoon Virus B patches laden. Er zijn wel timinig problemen, zowel in Windows als OSX.

De sound van de powercore vind ik zelf erg goed. De powercore 6000 plugins zijn zeer goed. Ook de eq's zijn goed bruikbaar.

Wat ik zelf erg handig vind aan de Virus plugin is dat ik zonder problemen een Virus kan voorzien van elk willekeurig vst-effect. Zorgt voor een uitgebreid soundpallet. Daarnaast gebruik ik de Virus als een filter voor drums etc. Dat is toch wat de Virus een van de betere VA's maakt, het filter.

Hopelijk komt TC in samenwerking met Access snel met een update. Ik heb trouwens mijn powercore in Amerika gekocht, bij JRR shop. Ik kreeg er een 500 dollar voucher bij, waar ik een Virus voor heb gekocht.

Back