(mpc2000)vraag. HELP

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
wie kan me helpen met het volgende probleem.

laat staan ik heb 2 sequencen met verschillende tracks.

ik start in sequence 1 en via de pads kan je tracks muteen. als ik bv een track heb ingespeelt met een note van 16 maten en via de mute functie van de mpc mute, kan ik de ingespeelde noot ook stoppen op bv 8 maten. dit werk perfect.

als ik de sequence 1 stop en naar de 2de sequence ga, doet de mute functie het zoals hierboven .ook goed.

maar als ik nu op sequence 1 start en overga naar de 2de sequence maar dan niet met stopen, maar door de "next seq" knop, dan gaat hij over naar de 2de sequence, maar ik kan de in gespeeld noot niet meer eerder stopen dan dat ik hem heb in gespeeld.:confused:

stop ik nu en druk weer op start doet hij het nog steeds niet, maar stop ik en ga terug naar seq 1 start deze en stop deze dan weer en ga DAN naar de 2de sequence,en start dan doet hij het wel.

ik hoop dat het een beetje goed heb uit gelegt.
ik heb de mpc nog niet zo lang, en kan niks in de handleiding vinden, en ik ga vanavond LIVE met dat ding, maar wil die mute functie toch wel graag geruiken.

groet bass-molecules

Net als bij de MMT8 maakt hij de sequence af volgens mij IDD...

Maar dat wil je toch juist WEL???

Je wilt toch niet dat hij een sequence afkapt??...dan krijg je een vage hik in je muziek volgens mij..

Origineel geplaatst door bambamstudio
Volgens mij maakt hij de complete maat waarin die sequence staat af...maar ik weet dit niet zeker.
Heb dit eens ergens gelezen....ff googlen

dit is het volgens mij niet.
ik heb het over de mute functie, zoals hierboven gescheven, kan ik op de ene manier wel de mute functie als een soort keyboard gebruiken(maar dan wel met de ingespeelde noten) en op de ander manier kan ik alleen maar de track aan en uit zetten en dan speelt hij de noten zoals ik ze heb in gespeelt en kan ik een noot niet eerde stoppen.

Origineel geplaatst door Bass
Net als bij de MMT8 maakt hij de sequence af volgens mij IDD...

Maar dat wil je toch juist WEL???

Je wilt toch niet dat hij een sequence afkapt??...dan krijg je een vage hik in je muziek volgens mij..

ja dit gaat goed en moet ook zo:) alleen het mute van de tracks is het probleem.:(

Bedoel je soms dat als je samples op verschillende tracks hebt staan,
de ene wel gelijk kan muten als je op de betreffende pad drukt
en de andere pas stopt nadat de hele sample is afgespeelt?

Origineel geplaatst door bass-molecules
ja dit gaat goed en moet ook zo:) alleen het mute van de tracks is het probleem.:(

Heb jij een MPC2000 of een MPC2000xl?
Wij gebruiken altijd new seq en muten tracks alleen midi want wij gebruiken de sampler niet.

Bedoel je dat je op het moment dat je next seq ingetoetst hebt en je dan nog 4 maten moet wachten, dat je dan niet meer kunt muten? Of kun je helemaal niet meer muten in de tweede sequence?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Heb jij een MPC2000 of een MPC2000xl?
Wij gebruiken altijd new seq en muten tracks alleen midi want wij gebruiken de sampler niet.

Bedoel je dat je op het moment dat je next seq ingetoetst hebt en je dan nog 4 maten moet wachten, dat je dan niet meer kunt muten? Of kun je helemaal niet meer muten in de tweede sequence?

het is een XL.

en het gaat niet om de sequencer mode dit werk zoals het hoor, maar het track muten in een sequence.

BV. 1 track is 16 maten lang, ik heb daar 1 noot ingespeelt vaanvan ik dus de toets van mijn midi keyboard 16 maten lang ingdrukt houd.

in sequence 1 kan ik dus met die mute functie, track 1 de note op BV. 8 maten al stopen door middel van de pads op de 8ste maat uit te zeten. maar ga ik naar sequence 2 dan kan ik de pad wel op de 8ste maat stopen maar de noot wordt gewoon tot de 16de maat af gespeelt.

toch blijf ik vrolijk:)

PS ik gebruik de sampler ook niet.!!

Origineel geplaatst door bass-molecules
het is een XL.

en het gaat niet om de sequencer mode dit werk zoals het hoor, maar het track muten in een sequence.

BV. 1 track is 16 maten lang, ik heb daar 1 noot ingespeelt vaanvan ik dus de toets van mijn midi keyboard 16 maten lang ingdrukt houd.

in sequence 1 kan ik dus met die mute functie, track 1 de note op BV. 8 maten al stopen door middel van de pads op de 8ste maat uit te zeten. maar ga ik naar sequence 2 dan kan ik de pad wel op de 8ste maat stopen maar de noot wordt gewoon tot de 16de maat af gespeelt.

toch blijf ik vrolijk:)

PS ik gebruik de sampler ook niet.!!
Okee, dat is een stuk duidelijker.
Dus het lijkt erop dat je als je in de eerste sequence zit en je mute dat de MPC dan een note off stuurt en dat in de tweede sequence niet doet... hmmm ff denken....

ik ben nu al uren bezig en kom er niet uit

als ik de mpc stop en zo naar de volgende sequence ga doen de track mute het gewoon goed, maar ik dus naar de volgende sequence ga terwijl hij nog loopt dan doet de track mute het wel maar niet zoals ik heb uit gelegt, dus als een soort keyboard, hij mute dus niet waneer ik op mute druk maar mute pas aan het einde van de in gespeelde note.

het heel op 1 of ander reden te maken met de sequence overgang als de mpc loopt, hij doet het dus gewwon goed als ik stop en dan naar de volgende sequence ga en dan weer start.

En gaat het dan om de zelfde soort track in de verschillende sequences?
Of is het in de ene sequence een wav sample en in de ander sequence midi data.
Bij midi data wordt er namelijk gelijk gemute, maar bij een sample wordt er pas gemute nadat deze is afgelopen.

Origineel geplaatst door sander

Bij midi data wordt er namelijk gelijk gemute, maar bij een sample wordt er pas gemute nadat deze is afgelopen.

gebruik geen samples, dus alleen midi. en dat is juist het probleem, als hij de mpc loopt en ik hem een comando geeft om de volgende sequence te pakken, dan werkt het dus niet zo. dan mute hij pas als de in gespeelde noot eindigt.en niet wanneer ik de track mute.

maar hij doet het dus wel goed als ik bv. sequence 1 stop , dan naar sequence 2 ga, en start druk. dan mute hij de track gelijk als ik de pad indruk. ga ik nu dus van sequence 2 door naar sequence 3 zonder de mpc te stopen doet hij het weer niet.

:confused: :confused: :confused: :confused: :( :confused: :confused: :confused: :( :confused: :confused:

Surf even naar het mpc2000 gedeelte van het forum op www.mpc-tutor.com. Volgens mij zitten daar nog een heleboel mensen van het vroegere www.mpc2000.cjb.net waar ik onwijs veel heb geleerd over de mpc2000xl.

Had je nog geprobeerd om de sequence naar een lege te kopieren en daar je dan je tracks van sequence 2 en 3 een voor een te kopieren na het verwijderen van de tracks (begrijp je nog wat ik zeg haha) Mocht het namelijk een setting zijn die ik over het hoofd zie zou het een eventuele oplossing kunnen zijn.

Jammer dat ik je niet veel verder had kunnen helpen, maar als ik er zo nog op kan komen hoor je het... Je nummer staat geloof ik nog in m'n foontje 8)

Back