boeklanoei
Ouwe rot
Sinds ik onlangs een paar uurtjes had gespendeerd in een audiozaak m.b.t. studio condesators ben ik toch wel wat geinteresseerd geraakt in condesator studio mics die een duitse soundqualiteit/karakter hebben, maar in china zijn gefabriceerd (veelal onder supervisie van EU landen).
Ik heb begrepen middels reviews,info ed dat je bij een x aantal van deze merken (redelijk) veel krijgt gelijkwaardig aan andere gerenomeerde Duitse-A merken, voor een pak minder geld (er wordt immers weinig betaald voor brandnaam).
Een dergelijk merk zou zijn Studio Projects (C1,C2,T3).
Bij de C3 heb ik vaak gehoord dat deze een behoorlijke ''overeenstemming'' zou hebben met de Neumann lijn (bijv. U87).
Graag wil ik met jullie discussieren over dergelijke merken. Dus: merken die in lage loonlanden gefabriceerd worden, maar met een kwaliteit die toch behoorlijk Duits is, al dan niet met supervisie van EU landen.
Zo schijnt het te zijn dat Neumann ook mics in China heeft laten vervaardigen.
Zijn deze vaak onbekendere merken de vergelijkingen met Duitse A merken waard? Is de kwaliteit in overeenstemming met elkaar? Welke merken zijn er nog meer die gemaakt worden in China, maar toch behoorlijk Duits aandoen?
Voorbeelden die ik inmiddels ken: ADK en Studio Projects.
Hier is een voorbeeldje van hetgeen waar ik op doel:
http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/studioprojects.htm
Ik heb begrepen middels reviews,info ed dat je bij een x aantal van deze merken (redelijk) veel krijgt gelijkwaardig aan andere gerenomeerde Duitse-A merken, voor een pak minder geld (er wordt immers weinig betaald voor brandnaam).
Een dergelijk merk zou zijn Studio Projects (C1,C2,T3).
Bij de C3 heb ik vaak gehoord dat deze een behoorlijke ''overeenstemming'' zou hebben met de Neumann lijn (bijv. U87).
Graag wil ik met jullie discussieren over dergelijke merken. Dus: merken die in lage loonlanden gefabriceerd worden, maar met een kwaliteit die toch behoorlijk Duits is, al dan niet met supervisie van EU landen.
Zo schijnt het te zijn dat Neumann ook mics in China heeft laten vervaardigen.
Zijn deze vaak onbekendere merken de vergelijkingen met Duitse A merken waard? Is de kwaliteit in overeenstemming met elkaar? Welke merken zijn er nog meer die gemaakt worden in China, maar toch behoorlijk Duits aandoen?
Voorbeelden die ik inmiddels ken: ADK en Studio Projects.
Hier is een voorbeeldje van hetgeen waar ik op doel:
http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/studioprojects.htm