voor iedereen met een tr 808

Zo klinkt m'n Acidlab Miami...

even wat losse instrumenten en wat aan de knopjes gedraaid
daarna een pattern met gebruik van ACcent
tot slot een pattern met bijna alle sounds (this track needs more cowbell! :D) en een snufje swing

Geen compressie of EQ gebruikt, alles uit de mixed output, alleen normalizing op de individuele stukjes.
Die Miami klinkt goed! Je hebt er geen mods op uitgevoerd?

Ik vind de Miami in dit youtube filmpje bijv. veel minder klinken (vooral de snare)

Hallo,
ik heb hier al gelezen over een Europese of Amerikaanse met korte of lange BD decay.
Mijn 808 had vroeger een hele lange decay, kon seconden gaan en nu heeft ie sinds kort enkel korte. Als ik een loopje speel met decay helemaal open dan komt er precies soms een iets langere door.
Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen?
misschien vuil in de potentiometer?
weet er iemand een goed adres in Belgie om die te laten servicen?
Ik heb hem 1.5 jaar geleden gekocht van een studio die hem om het jaar liet nazien dus misschien is het tijd om dat nog eens te laten doen?

ieder jaar? wel een beetje veel denk ik?

Accent geprobeerd? ;)

Die Miami klinkt goed! Je hebt er geen mods op uitgevoerd?

Dank je!
Ik heb 'm dus opengemaakt en de noise trimmer bijgesteld. Dat scheelde in 'braafheid'.
Verder is Youtube ook niet een medium om goeie indruk van kwaliteit te krijgen...
Enige wat ik op de Miami niet echt super voor elkaar krijg zijn die hele korte vinnige snares, zeg maar Kraftwerkig.
Hoe krijg je dat dan op een 808?

Dank je!
Ik heb 'm dus opengemaakt en de noise trimmer bijgesteld. Dat scheelde in 'braafheid'.
Verder is Youtube ook niet een medium om goeie indruk van kwaliteit te krijgen...
Dat heeft in ieder geval goed uitgewerkt dan, die snare klinkt heel nice. Nee, youtube heeft inderdaad niet bepaald de beste kwaliteit, maar ik kon het verschil tussen de snares duidelijk horen.

Ik had de Miami eerst enigszins afgeschreven nadat ik dat Youtube filmpje had geluisterd en nog wat andere samples die ook niet echt indruk op mij maakten. Maar het is dus goed mogelijk om er een nette kloon van te maken. Misschien als ik ooit veel geld over heb dat ik er een aanschaf, 600-700 E is een flinke dot geld, maar het scheelt nog steeds de helft zo ongeveer. Ik heb een MFB 522 gehad, maar die heb ik als het ware vervangen door een TR-606, omdat de MFB 522 het lang niet haalt bij een 808. Moet zeggen dat de bassdrum van de MFB 522 wel heel goed is.

Wat klinkt hij toch geweldig die 808 8):okdan:

We hebben ons bezig gehouden met een zwaar verwaarloosde tr808.

Bier en cola er uit gewassen.
Weggerotte onderdelen vervangen.
Andere fouten zoeken en herstellen.

En zo hebben we een perfect werkende maar zeer lelijke tr808 in de studio.
Als iemand een tip heeft waar een start stop knop te vinden is ?? graag :geslaagd:

attachment.php

Wat maakt het uit, het gaat toch om de klank :biertje: en klinken doet ie :dj:

Ik ben er blij mee :halleluja

Attachments

• Uglytr808.jpg
    Uglytr808.jpg
    58,4 KB · Bekeken: 104
vanmiddag de 808 weer even tevoorschijn gehaald en wat mee gespeeld.

beetje compressie erover...

http://soundcloud.com/elektrovolt/808-pump

Als iemand een tip heeft waar een start stop knop te vinden is ?? graag :geslaagd:

Koop eens zwarte schroefjes :P
Knap werk aan die 808, weer eentje gered.

attachment.php

Wat maakt het uit, het gaat toch om de klank :biertje: en klinken doet ie :dj:

Ik ben er blij mee :halleluja

Nice work:okdan:
Waren er toevallig ook problemen met de stepknopjes.
Enig idee hoe je deze uit elkaar kan halen.
Volgens mij scheelt er niets met de schakelaar zelf maar met het plastiek knopje van mijne.
Moet je ze los solderen om uit elkaar te kunnen halen?
Alvast bedankt

Laatst gewijzigd:
Inderdaad heel goed bezig Vic, altijd fijn als classic gear gered wordt van de "ondergang" :D En wat inzetbaarheid betreft, volgens mij zal een 808 nooit gaan vervelen. Op de een of andere manier kan je met die bak zoveel verschillende kanten op.....en het klinkt allemaal even lekker.

Ben nu weer in een track even bezig met z'n kleine broertje (zusje?) de 606, ook al zo'n fijne machine. Veel beperkter natuurlijk, maar net zo goed erg bruikbaar (al moet ik nog steeds de individuele outs een keer gaan monteren).

sinds vandaag een 808 woehoew ik ben zo gelukkig !! mint condition en een basdrum die lekker drift !!
weet iemand iets van serienummers af, de mijne heeft serienummer : 260482

Back