voor iedereen met een tr 808

Joehoe...

sexual-healing-tr-808-drum-pattern-by-synthmaniadotcom.png

vergelijk

Attachments

• sexual healing.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 91
Mahaaaaah Hanz thanx! Ik ga een medley maken :D

ik stuur je anders even via mail een file van a guy called gerald. kan jij hem het zelfde maken en mag jij bepalen welke je op stuurt, moeten wij raden of het "de" miami of "de" tr-808 is .

lijkt me leuk. dan doe ik het wel clean zonder compressie of iets.

Laatst gewijzigd:
Ok, kijken of ik er vanmiddag even tijd voor heb...

OK, nu voor de ultieme test.
In de ene hoek de 'uitdager' de Acidlab Miami... in de andere hoek de 'zwaargewicht' TR-808.
Pattern: No Way Back van Adonis - licht aangepast door Dre.
Origineel op de 808 van Dre, soundmatched op de Miami van Hanz.
Beiden unprocessed, zo veel mogelijk tempomatched en volumematched voor de beste vergelijking.
Patterns zijn op willekeurige volgorde en afwisselend geplaatst in de MP3 (320kbps)
Resteert natuurlijk altijd een beetje verschil tussen de verschillende instellingen van de losse sounds, maar goed, het is ook maar voor de lol.

Ik zou zeggen, roept u maar.
Welke hoor je wanneer, en waar zitten de belangrijkste verschillen?

Attachments

• Adonis.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 103
Laatst gewijzigd:
En, wat vind je van de test MP3 die ik poste?

miami 0-8 sec
808 8-16 sec
miami 16-24 sec
808 24-32 sec
miami 32-41 sec

ik heb 3 808's gehad en het onderlinge verschil tussen die modellen was al hoorbaar.... Ik denk dat je begint en eindigt met de miami. Het lijkt alsof het verschil zit in de combinatie van cowbell en snare.

beluisterd op laptopspeakers :D

ik raad ook mee

0-8 808
8-16 miami
16-24 808
24-32 miami
32-41 808

OK, nu voor de ultieme test.
In de ene hoek de 'uitdager' de Acidlab Miami... in de andere hoek de 'zwaargewicht' TR-808.
Pattern: No Way Back van Adonis - licht aangepast door Dre.
Origineel op de 808 van Dre, soundmatched op de Miami van Hanz.
Beiden unprocessed, zo veel mogelijk tempomatched en volumematched voor de beste vergelijking.
Patterns zijn op willekeurige volgorde en afwisselend geplaatst in de MP3 (320kbps)
Resteert natuurlijk altijd een beetje verschil tussen de verschillende instellingen van de losse sounds, maar goed, het is ook maar voor de lol.

Ik zou zeggen, roept u maar.
Welke hoor je wanneer, en waar zitten de belangrijkste verschillen?

ik heb verder ook geen idee, de reverentie is de cowbell want ik denk dat die 2 pitch achtige stemmigheid niet orgineel is. maar straks heb ik het fout ghehe.... wat dan?.

Laatst gewijzigd:
En, wat vind je van de test MP3 die ik poste?

Ik ga mee met Dre

0-8 808
8-16 miami
16-24 808
24-32 miami
32-41 808

De doorslag was dat ik de eerste kick net even meer punch vond hebben.
Via Motu Ultralite MKIII en een AKG K601, zit echt een minimaal verschil in.
* dit kan natuurlijk per 808 verschillen natuurlijk.

Leuke test Hanz :kroon:

De snare van een 808 klinkt echt gruizig imo.

Start miami, daarna om en om inderdaad, lijk het te horen in de sequencer swing (vooral op de snares)...maar ik moet zeggen dat het verschil erg minimaal is en zo een miami dan nog best wel lekker klinkt...

Hehehe... OK, de uitslag dan maar?

808 - Miami - 808 - Miami - 808 in vaste blokken van plm. 8 seconden.

Volgens mij was het grootste hoorbare verschil nog dat de file van Dre oorspronkelijk als MP3 werd aangeleverd.
Tenminste, ik meen dat zelf terug te horen in met name de hats, maar ook kick en snare worden dan iets 'fuzzy'.

Morgen (ofzo) volgt nog een 2e ronde, waarin de Afrika Bambaataa pattern wordt behandeld.

leuk. goed gedaan..bedank voor de vergelijk.

Die charts zijn lieffig! Die heb ik ergens, maar helaas ligt m'n 808 al wat maanden te wachten in een la.

Hehehe... OK, de uitslag dan maar?

808 - Miami - 808 - Miami - 808 in vaste blokken van plm. 8 seconden.

Volgens mij was het grootste hoorbare verschil nog dat de file van Dre oorspronkelijk als MP3 werd aangeleverd.
Tenminste, ik meen dat zelf terug te horen in met name de hats, maar ook kick en snare worden dan iets 'fuzzy'.

Morgen (ofzo) volgt nog een 2e ronde, waarin de Afrika Bambaataa pattern wordt behandeld.

Dan hoorde ik de mp3 artefacten, ook niet zo slecht.

Meer van dit soort testen graag.

Back