voor iedereen met een tr 808

Die 808 cube is wel grappig, kan je ook nog het hele ding draaien of zit je vast aan 3 geluidjes?

je kan op de sound drukken dan krijg je een andere sound... met links en rechts draaien van de middelste band kan je andere sounds verkrijgen. met je muis klikken en draaien. ik vind het wel moeizaam werken. een matrix scherm als een 707 zou een heel stuk gemakkelijker zijn.

Krijg net een opname binnen van een 808. (attached een fragment)
Ligt het aan mij of klinken de clap en bass drum nou gewoon totaal bout? Ik vroeg om een bass drum patroontje met maximale decay.
Om eerlijk te zijn doet deze bd me aan mijn TR-8 denken.

Attachments

• 808ref.mp3
    280,2 KB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
Hij klinkt iig wel als een 808. de clap en hats klinken wel iets doffer dan die van mij maar dat kan ook komen door de manier van opnemen. Overal klinkt die lekker in mijn oren

Ok. Maar die bass drum? als dat full decay is dan vind ik hem wel erg kort. Hoor echt bijna geen interactie 'overlap' tussen de verschillende bass drums.

Waar ken je de 808 van die je zo specifiek zoekt? Uit een nummer, van bij een vriend(in)?

Ik krijg het gevoel dat je een zo specifiek geluid zoekt dat het misschien wel eens heel moeilijk kan worden exact de "goede" te vinden.

Voornamelijk oude Def Jam platen, voor zover ik weet werd door al die gasten de 808 gebruikt die bij Chung King stond, maar heb er hier op het forum inmiddels ook meerdere gehoord die doen wat ik wil. Maar idd krijg ook het gevoel dat het lastig wordt :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb het audiovoorbeeld over mijn in-ears (dopjes) geluisterd en vind het toch een hele redelijke decay aan zitten, langer dan die van monotron iig (sry mono)

Don't be sorry. Ik ben bang dat alle nog werkende 808's een langere decay hebben dan mijn 808 momenteel :P

Als je een langere decay wilt moet je er een compressor achter hangen, en zou niet te veel op de cosmetische staat letten, ze zijn al meer dan 30jr oud, die van mij ziet eruit alsof ie in de sloot heeft gelegen maar is technies best ok voor zijn leeftijd.

Daar gaat het hem niet om.....je weet wel, als je de kicks zo sequenced dat je decay over de andere kick heen gaat de twee kicks samensmelten tot een kick die vreemd klinkt maar wel lekker is.....dat doet een compressor niet voor je. Dat moet je 808 doen... uit zichzelf.
Heb twee 808's gehad en die deden het beide, internet staat er vol mee.

klopt een lange decay is een duidelijke booooooooooooooom die je op een full range system goed kan horen, op oordopjes hoor je die booooooooooom nie.

En ik presteer het om mijn oog te laten vallen op een exemplaar dat dit nou net niet doet :D
Story of my life, verre neef van George Costanza.

Kopuh :D

Wellicht, als de prijs op de bodem van diezelfde sloot heeft gelegen. 8)

Tis toch niet deze he?

tr8083.jpg

Daar gaat het hem niet om.....je weet wel, als je de kicks zo sequenced dat je decay over de andere kick heen gaat de twee kicks samensmelten tot een kick die vreemd klinkt maar wel lekker is.....dat doet een compressor niet voor je. Dat moet je 808 doen... uit zichzelf.

Ja dat snap ik wel, bedoelde meer dat mocht het toch niet lang genoeg zijn dat je hem met wat compressie kan verlengen.

Back