voor iedereen met een tr 808

Laat marktplaats dan toch lekker......koop je spul ergens anders.

de tr-808 is ook maar een slechte benadering van de tr-8...

:D Ja daar gaat overduidelijk iets mis met de emulatie, de TR-808 klinkt veel te dik in vergelijking, het is meteen duidelijk dat het geen echte TR-8 is!

Voor de mensen met een 'nieuwere' 808 met een kortere Decay.
Ik heb in de 808 van een sympathiek forumlid ondervonden dat weerstand R164, volgens de schem's 47K, verhoogt is naar 51k. Als je over deze weerstand een weerstand van 680k soldeert kom je bijna uit bij de 47k en verleng je de decay.

Deze mod is relatief simpel uit te voeren omdat je noet de hele 808 uit elkaar hoeft te halen. Alleen de onderplaat en het plaatje aan de print hoeven er af.

Dat ga ik eens proberen!! hulde

Voor de mensen met een 'nieuwere' 808 met een kortere Decay.
Ik heb in de 808 van een sympathiek forumlid ondervonden dat weerstand R164, volgens de schem's 47K, verhoogt is naar 51k. Als je over deze weerstand een weerstand van 680k soldeert kom je bijna uit bij de 47k en verleng je de decay.

Deze mod is relatief simpel uit te voeren omdat je noet de hele 808 uit elkaar hoeft te halen. Alleen de onderplaat en het plaatje aan de print hoeven er af.

Zou dat "sympathieke forumlid" een geluidsvoorbeeldje kunnen sturen? Het liefst van voor en na de modificatie! En waaruit kon je nou opmaken dat het "nieuwere" 808 was?

:mega:

Zou dat "sympathieke forumlid" een geluidsvoorbeeldje kunnen sturen? Het liefst van voor en na de modificatie! En waaruit kon je nou opmaken dat het "nieuwere" 808 was?

:mega:

Het 'nieuwere' houd ik me niet mee bezig. Vandaar de quote/unquote ;)

Een sample van voor de mod kan niet meer. Dacht er te laat aan.. Beetje knullig van me. Misschien heeft het betreffende persoon nog iets op een HDD ergens..(?)
Het komt er op neer dat de Decay knop dan op ong. 3 uur staat. Dan heb je dus de 'nieuwere' Max Decay. Dit is lastig uit te zoeken op deze 808 omdat ik ook C43 (33uF) heb opgehoogd naar 47uF om hem nog wat langer te maken.
De nulwaarde van de Decay is overigens niet tot nauwelijks aangetast.

Mmm, vooral dat laatste vroeg ik mij af maar dat heb je nu al beantwoord :)

Ik ga eens zo'n 680k weerstand er tegen aan houden om te kijken of het voor mij een meerwaarde heeft.

iig bedankt voor het delen :okdan:

Dit is erg goed nieuws!! Ik hoop dat mijn 808 er ook goed op reageert!!

Door deze wijsheid heeft PWM een + achter zijn naam verdiend :okdan:
Niet figuurlijk, maar letterlijk:

Attachments

• SPRMRTN.JPG
    SPRMRTN.JPG
    11,7 KB · Bekeken: 148
Rest van de week ben ik druk maar zal daarna wat opnemen en posten.

Dankzij PWM nu een gru-we-lijke Miami Bass Drum. Kan het iedereen aanraden, en al zeker Monotron 8)
Minimum decay is idd nagenoeg onaangetast, alleen maar winst dus.

Buren zijn er iets minder blij mee.

Oud of nieuw?
SN: 27XXXX

Ik ben nu natuulk wel erg benieuwd naar wat audio voorbeelden!! Je zal vast en zeker wel een keer wat kunnen opnemen ;)

In de loop van volgende week is mijn 808 aan de beurt!

Ajb

Ik draai hem langzaam open van min naar max.

Ik heb eerder een mp3 gepost met een loopje @ max decay van voor de mod, kan het zo snel niet vinden maar komt iig niet in de buurt van hoe hij nu klinkt.

Attachments

• 808modpwm.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 163
Afgezien van wat simpele reparaties aan de TR808, ken ik 'm niet echt goed. Wel ben ik nu bezig met een cross-reference-sheet van alle drummachines die gebruik maken van dezelfde audio format in de sound-eproms op te maken. TR808 eproms for de Linndrum maar ook visa versa en eigelijk alles voor alles (cross reference). Hiertoe moeten bepaalde eproms uit elkaar gtrokken worden over meerrdere en andere juist samengevoed tot minder eproms (geheugen van de eprom verschil).
Dit leidt ertoe dat je in diverse machines de geluiden van de andere kan gebruiken.

LM1, LM2, Linn9000, SCI Drumtrak, TR606,808,909, Oberheim DX en DMX.

Back