Ik denk dat je een andere manier moet zoeken om je kicks te oversturen. Ik heb vroeger ook veel hardcore gemaakt en herken jouw probleem. Ik denk zowieso dat soundforge niet de manier is om je kicks te oversturen. Ik heb nog nooit een goeie digitale distortion gehoord (ik zeg dus niet dat ze er niet zijn, IK heb 'm alleen nog nooit gehoord), zeker niet voor bassdrums.
Ik was destijds ook begonnen met soundforge en een droge 909 kick. Maar na het oversturen was de punch (de klap in je smoel om het maar even plat te zeggen) helemaal weg. Pre-EQ, Post-EQ, compressie, envelopes, het hielp allemaal niets. Daarna door een BOSS SE-70 gehaald, zelfde probleem. Toen de input van m'n mixer (Soundcraft Spirit Studio LC) oversturen. Werd al een stuk beter, maar was het nog niet helemaal. Vervolgens door een Marshall gitaar distortion gehaald, was effe te ranzig. Tenslotte op de ingang van m'n sampler (Ensoniq ASR-10) overstuurd... WAUW. Echt een killing punch, maar genoeg headroom om in de mix plaatsen.
Wat ik jou aanraad : Ga er echt eens een dag voor zitten. Selecteer aantal droge 909 kicks met verschillende Decay en Tune instellingen (en een max. Attack instelling, werkt het beste). Speel eventueel wat met compressie en / of eq (kan je gewoon met soundforge doen), maar dit hoeft niet altijd beter te zijn. Vervolgens op je mixer of op je sampler oversturen met verschillende gain instellingen en gewoon luisteren wat het beste klinkt. Sample een heel aantal kicks met allerlei verschillende instellingen en voila. Uiteindelijk vind je er een paar die het lekkerste klinken.
Zo heb ik destijds ook een stuk of 100 kicks gesampled en naarmate ik meer nummers maakte merkte ik dat ik er een stuk of vijf altijd gebruikte.
Succes....
PS. Ik moet nog ergens een URL hebben waar je droge 909 kicks kan downloaden met een heel aantal verschillende attack, tune en decay instellingen, ik weet niet of die al hebt of niet, zo niet dan hoor ik het wel.