open labs

thoma5

Nieuwkomer
heeft er misschien iemand ervaring met open labs miko of neko ???
ik zou graag willen weten of je er veel ervaring voor nodig hebt om er mee om te kunnen gaan
ik ben zelf net begonnen met het aanschaffen van hardware
maar heb al wel wat software ervaring (cubase. reason. fl studio.)
ik had begepen dat je bijna alles met dat apperaat kunt doen
en dat grote jongens als timbaland prince en maroon 5 er ook mee werken

alvast bedankt 8)

heeft er misschien iemand ervaring met open labs miko of neko ???
ik zou graag willen weten of je er veel ervaring voor nodig hebt om er mee om te kunnen gaan
ik ben zelf net begonnen met het aanschaffen van hardware
maar heb al wel wat software ervaring (cubase. reason. fl studio.)
ik had begepen dat je bijna alles met dat apperaat kunt doen
en dat grote jongens als timbaland prince en maroon 5 er ook mee werken

alvast bedankt 8)

linkie
zijn toch die alles in een masterkeyboards ...

ik heb ca 2 jaar geleden ook een tijdje rondgelopen met het idee om zo'n Neko aan te schaffen, aan het eind kwam ik tot de concluise dat het veel en veel te duur is voor wat ze bieden. Voor een kwart van die prijs heb je een veel betere hardware pc. als je dan nog wat bij legt vooreen goede monitor en een toetsenbord dan ben je er ook.

Beste Lennox en Open Labs Miko/Neko geïnteresserde,

Touché, met wat Lennox daar boven omschrijft ben er nog niet, en zul je ook nooit een grote jongen worden !

Een Neko heeft behalve een zeer goed en stabiel gebouwde pc en een keyboard nog véél meer te bieden in één box: Een touchscreen - Bump MP & waanzinnge software- Pro audio interface - midi - een half miljoen sounds - honderden plugins - en exclusieve - slimme software aan boord waarmee je snel en creatief kunt produceren en Live kunt performen.
Je oude hardware synths & keyboards kun je clonen dus die kun je daarna eventueel verkopen of leen er eentje en binnen now time staan je favorite syth presets van dat apparaat in de Neko. Die van mij heeft 4 Terrabite geheugen, is super snel, kunt tegelijk video clips of effecten integreren met je muziek. Daarnaast kun je dezélfde studio sound met jou favorite klanken en mixen gelijkwaardig doortrekken naar Live performances...

Omdat de Neko alles integreerd ben ik véél productiever, hoef voor optredens niet meer een halve dag uit te trekken om mijn hele setup met racks, computers, keysboards etc. af te breken, te versjouwen in een volle bus waar nog twee mensen in passen. Heb géén roady en technicus meer nodig. Mijn bus en Vintage Keys heb ik verkocht, we stoppen de Neko in een Flight Case achter in de kofferbak van mijn personen auto en rijden gezellig met onze musici naar de locatie, komen een half uur voor ons optreden aan om ons nog even op te doffen en op te geilen > Plug & Play en gaan met die bananaan...
Een Neko is wel een investering maar ik heb die er al tien dubbel uit. Je moet naast dat instrument zélf natuurlijk ook wat te bieden hebben en wie niet sterk is moet slim zijn en gemak dient te mens dus waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan. Goed gereedschap is het halve werk, zullen we nóg een nummertje maken ?

Voor wie alles in één geïntegreerd systeem snel - praktisch en professioneel wil werken in de studio en on stage biedt Open Las DE OPLOSSING en vormt in Amerika al de nieuwe standaard in talloze studio's. Ik was de eerste in Nederland die er een in bezit heeft en binnekort koop ik er de D-Beat van Open Labs bij. Ze hebben tegenwoordig ook goedkopere modellen en die zitten ook heel degelijk in elkaar en ik hebt tijdens optredens nog nooit een crash gehad, wél met een PC en Labtob en dát kun je gewoon niet hebben tijdens een optreden.

groetjes 123dio.com

Maar ik neem aan dat je die honderden plugins toch ook zult moeten aanschaffen.
Hoe zit het met het installeren hiervan? En moet je de Miko/Neko dan ook aan internet hangen om de authorisaties te voltooien?

Wat ik zo kan lezen, is het gebaseerd op een geoptimaliseerd Windows OS. Van de website:

Software:
Microsoft® Windows® XP Home, Open Labs Custom GUI (Graphic User Interface), Open Labs Riff®, Open Labs mFusion®, Open Labs Karsyn®, Open Labs MimiK, ChickenSys Translator™, Reaper, Guru, Ableton Live 7.

CPU:
2.8 GHz Core2Quad™

Memory:
4GB RAM

Wat het clonen van je oude synths betreft, dat vind ik een onzin functie. Leuk voor mensen die enkel presets gebruiken, niet fijn als je een knoppendraaier bent :)
Wat de Miko/Neko doet is automatich midi notes triggeren en die via audio sampelen. Waarna alle edit functies van de originele patch verloren zijn (je kunt natuurlijk wel weer die gesampelde geluiden veranderen, maar het blijft dan audio).
Als ik de favoriete presets van mijn V-Synth op die manier om zou moeten zetten, dan heb je aan 4TB maar net genoeg ;)

Verder ziet het er wel mooi uit, en het lijkt me handig om mee te nemen. Maar uiteindelijk blijft het een gestripte windows pc met ingebouwde controllers en aangepaste software.

Open labs Neko/Miko wordt kant en klaar geleverd mét 60 VST plugins en 120.000 presets maar heb er zelf nog vele andere op geïnstalleerd die ik al in mijn studio setup gebruik op de Mac & PC en gut moet daar dan nog een Neko bij ? Kom ik zo op terug... eerst Alan's beantwoorden:
Gecloonde Synth zijn inderdaad op basis van samples en klinken identiek aan het origineel en kun je filters en envalopes op loslaten, voor mij voldoende om toch mijn vintage hits via mijn iPod Neko weer te geven. Wil ik wat dieper op de geluid synthese ingaan, dan gebruik ik de ik een Acces Virus Snow en Oberheim Matrix 1000 module die ik IN DE NEKO (dus onder de motorkap) heb ingebouwd en via de controlers boven op de motorkap kan bedienen. Tja, voor ieder wat wils maar uiteindelijk stel je toch jou eigen synth, plugins en Top 100 van presets samen die je eigen sound - muziek en succes te bepalen....

In 30 jaar tijd heb ik in heel wat hardware geïnvesteerd en voor optredens moeten transporteren. De Neko XXL heb ik uit "praktische overweging" aangeschaft met name om lekker on Stage te kunnen werken en daar mijn top 100 uit één doos ten gehore kan brengen en het publiek gek kan maken. Voorheen was het echt een hele rompslomp om duurzame racks, flight cases en kut computers af te breken, te transporteren, op te bouwen en weer af te breken en dan in je studio weer aan te sluiten = voor mij verleden tijd dankzij de Neko.

Heb in dit forum al eerder aangegeven dat mij dit enorm veel tijd en geld heeft uitgespaard en nog maar te zwijgen over optredens in het buitenland, enig idee wat dat kost ? Enig idee of ervaring hoe een Neko/miko werkt ?
= Geen gestripte computer met controlers, maar de duurste componenten zijn gebruikt. Nurts weten dat je voor een paar honderd euro een gammele kut computer hebt en voor 2000 euro een BEEST wat bijna niet kapot te krijgen is. Ik heb het hier over muziek produceren en Live shows neerzetten die ook een bepaalde verantwoording eist en gezien ik op die manier graag de Beest uithang kies ik voor het laatste.

Wie dat niet begrijpt heeft pech gehad, heb mijn ervaring met de Open Labs Neko XXL hier weer gegeven en kom niet meer in dit forum terug.

groenten 123dio.com

'k Vind 't een draak van een machine, maarre.. 'k kan best begrijpen dat sommigen er best weg van zijn (qua mogelijkheden, etc.). Vooral voor de software-addicts is dit een dikke :P
lijkt me!

Back