MoNo BlokFluit Contest

JazzMann

VCV killed my GAS
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Hee Jazzy, kom je ons nog verblijden met een monotrack van je blokfluit?! :D
Of eentje met een monosynth als je die mocht hebben...
Origineel geplaatst door JazzMann
...wel

'k heb wel monosynthjes,... maar
k ga toch is een poging wagen om met die blokfluit & de sampler snel iets in elkaar te rammen.
k heb ni veel tijd,
dus weet ni wanneer ie af gaat zijn & hij zal ook niet erg afgewerkt worden, maar gewoon: just for fun

gr jzz
Origineel geplaatst door 6 trak
lijkt me wel lachen jazz... doe es as je tijd heb :D
Okay mann! Eigenlijk is het de bedoeling dat je een monosynth gebruikt, maar dit vind ik een keigoede uitdaging. De blokfluit en een sampler. Ik kan niet wachten tot je het af hebt :okdan:
[offtopic]
Damn &#/?)@!# man,
ik ben r ff ingevlogen & heb sounds gebouwd waarvan niemand ooit gaat geloven dat het van mn blokfluit komt.
... ik heb er zelfs al moeite mee
:erm:
[..& back on topic]

...zodus
3 uurtjes in de kleine homestudio
tools : 1 x AKG c1000, 1 x blokfluit, fruityloops 3.3, logic 5.5 & EXS24, een arsenaal FX-plugins (allemaal officieel natuurlijk !)

http://users.pandora.be/darklopez1/LazyTimeBomb.mp3

...& voor diegenen die het ook eens willen proberen staan hier alle originele samples waarvan ik vertrokken ben, mooi in een zipje

http://users.pandora.be/darklopez1/blokfluitWAV.zip

...het was wel fun !
who needs synths & hardware anyway ?....

gr.JazzMann:maffia:

Laatst gewijzigd:
Lekkere track, tenminste dat vind ik. Toch maar effe snel luisteren wat je als uitgangspunt hebt genomen aan samples.

Btw, als je eens een keertje boonjes zit te doppen moet je nog maar es iets proberen in de stijl van Scofield z'n "Uberjam" cd. Zeg me niet dat je hem niet kent, anders moet je gelijk je naam wijzigen. Een andere optie is een sos lezen. Staan hij deze maand als het goed is in ;)

Btw, als je eens een keertje boonjes zit te doppen moet je nog maar es iets proberen in de stijl van Scofield z'n "Uberjam" cd. Zeg me niet dat je hem niet kent, anders moet je gelijk je naam wijzigen.

tnx;)
ooops missch heb ik nog ergens een gat in mn cultuur zitten..:confused:
..zal meteen eens ff zoeken:maffia: & beluisteren

Hee dat heb je knap voor elkaar gekregen met al die effecten.
Na het beluisteren van die samples zou ik er echt niet zo gauw een bas
en een orgel lead uit halen. Complimenten :okdan:

Sjezus als je dit met een blokfluit kan doen, wat kan je dan al niet met een synt :)

tnx sander

t principe is héél simpel: je sampled een stuk waveform van die blokfluit, je layerd ze & gebruikt ze dan gewoon als OSC. die je vervolgens als een normale synth verder editeert.
Het grote voordeel is dat die waveforms van natuurlijke geluiden zijn & daardoor niet zo digitaal zoals vele VA synths klinken.

hey grote muffin !!!
Scofield zn uberjam is geweldig thnx
k heb zojuist ondekt dat'k hem mee op een cd heb staan samen met Jaco Pastoor.

gr jzz

dat orgel, daar sta ik ook van te kijken..hulde.

maar d'r zit wel heel veel effecten werk in. droog zou t niet zo makkelijk gaan denk ik.
als je 't gedaan hebt zonderr pitch/timestretchen/bewerkingen etc...[zoals in de mono synth contest].. reteknap!:D

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
dat orgel, daar sta ik ook van te kijken..hulde.
thnx
een tonewheel orgel werkt met harmonischen, als je weet welke deze harmonischen zijn, dan ben je vertrokken.
beetje lezlie effect erover é voila.

droog zou het idd niet klinken, da's net zoals een café of een vrouw,...
daar ben je droog ook nix mee :D

hey grote muffin !!!
Scofield zn uberjam is geweldig thnx
k heb zojuist ondekt dat'k hem mee op een cd heb staan samen met Jaco Pastoor.

gr jzz

Helaas kan Jaco nooit meer spelen. Dat was een legende. Topspeler. De stijl van Scofield is overigens op de Uberjam cd niet meer met die tijd te vergelijken. Die gast is echt hard gaan ontwikkelen. Gebruikt samplers heel creatief in Jazz. Krijg je een soort mengelmoes van jazz met hiphop, noem maar op.

En voor de geïnteresseerden in de bass-held Jaco :okdan: , klik hier maar eens. Er is meer dan alleen maar synths en samplers!

Voor Chopin geen geïnteresseerden??? Zal wel aan mij liggen, vind hem geweldig :biertje:

Hee gaaf gedaan Jazzman! :okdan:

En Pastorius rules zeker :halleluja nou hoorde ik laatst Vital Techtones met Steve Smith op de drums, Victor Wooten op de bas en Scot Hendersson op de guitaar....pfjoeh daar moet je echt wel van bijkomen! Dit is een aanrader

gaaf! heb je die hihats ook met je blokfluit gemaakt?
ennum... ik durf het bijna niet te vragen maareh...
komt er ook een mondharp versie 8D

Jazzmann ik was net klaar met het patchen van m'n kabels toen ik ineens aan je topic moest denken.

"mono blokfluit contest"... MONO-BLOKFLUIT... monoblok-fluit... mo-noblok-fluit... :confused:
Begon me af te vragen hoe een "64 stemmige, multitimbrale" blokfluit zou klinken... :duivels:

Jazzmann ik was net klaar met het patchen van m'n kabels toen ik ineens aan je topic moest denken.

"mono blokfluit contest"... MONO-BLOKFLUIT... monoblok-fluit... mo-noblok-fluit... :confused:
Begon me af te vragen hoe een "64 stemmige, multitimbrale" blokfluit zou klinken... :duivels:

...damn
euuhhhh...

lekker weertje niet,.. mooi hé met al die sneeuw buiten :erm:

Origineel geplaatst door bounce
gaaf! heb je die hihats ook met je blokfluit gemaakt?
ennum... ik durf het bijna niet te vragen maareh...
komt er ook een mondharp versie 8D

yep die hhts ook, moest je je afvragen hoe... :
de basic waveform in intervallen uitgespreid over 3 octaven, & die sound laten moduleren door 2 lfo's die feedback geven aan elkaar & waarven één LFO een bandpass filter aanstuurt.(dat is die modulatie die je in de "breaks' hoort) Uit die modulatie heb ik het meest bruikbare stuk genomen & op zijn beurt nog eens door een high-pass filter gejaagd ( om hem wat te laten snijden )
Aeg erover, reverbje erop & voila.

over die mondharp versie moet ik eens flink nadenken, dat lijkt me niet zo evident omdat de sound van een mondharp op zich reeds uit boventonen bestaat. Dus is het niet zo makkelijk om deze als basis waveform te gebruiken.

gr.jzz

yep die hhts ook, moest je je afvragen hoe... :
de basic waveform in intervallen uitgespreid over 3 octaven, & die sound laten moduleren door 2 lfo's die feedback geven aan elkaar & waarven één LFO een bandpass filter aanstuurt.(dat is die modulatie die je in de "breaks' hoort) Uit die modulatie heb ik het meest bruikbare stuk genomen & op zijn beurt nog eens door een high-pass filter gejaagd ( om hem wat te laten snijden )
Aeg erover, reverbje erop & voila.

geniaal! daar was ik zelf nooit opgekomen *ahem*

over die mondharp versie moet ik eens flink nadenken, dat lijkt me niet zo evident omdat de sound van een mondharp op zich reeds uit boventonen bestaat. Dus is het niet zo makkelijk om deze als basis waveform te gebruiken.

gr.jzz

hoe groter de uitdaging deste uitdagender
misschien met een pitchshifter??

knap echt knap dit respect!

ps > waar heb je fruity loops eigenlijk voor gebruikt ?

Origineel geplaatst door endonyx
knap echt knap dit respect!

ps > waar heb je fruity loops eigenlijk voor gebruikt ?

thnx*D

met fruityloops heb ik :
* dat constand snijdende geluid op de achtergrond gemaakt (om het in een mooie loop te krijgen)
* & die basln heb ik er ook mee gebouwd

gr.jzz

hehehe, schoon jazz! ik hou wel van dat soort jazz, ik wist ook niet dat je met een blokfluit zo kon freaken. hehee:D

Schitterend!

Blokfluit.

Blokfluit.

Jazzmann, alee...ik zeg liever D*****, ge weet wel wat ik vind van da blokfluit gedoe.
Daarom werke we samen. :)

Btw, wa zedde naa wer ont blowe ?

PS: ik kom asap langs om mijn blokfluit contest bij u ineen te draaien want ik gebruik mijn blokfluit voor wat anders en bijgevolg niet bespeelbaar. (wegens niet smakelijk)

Back