Aanpassingen chatbox

trigg

Brass Intelligence
ok de nieuwe chat, alvast wat dingetjes:

1) het chatvenster is een te klein venster tov het scherm
2) de default puntgrootte is te klein
3) je ziet niet meer wie er ingelogd zijn
4) je ziet niet meer wie er binnen komen
5) je kan geen prive berichten meer sturen

Ik sluit me aan bij punt 3, 4 en 5.

de box links zou van mij naar boven mogen.

Helemaal mee eens. Dat moet echt anders. Wat mij betreft in volgorde van belangrijkheid:

1) je ziet niet meer wie er ingelogd zijn
2) je kan geen prive berichten meer sturen
3) het chatvenster is een te klein venster tov het scherm
4) je ziet niet meer wie er binnen komen (als 1 word opgelost is dit punt niet meer zo belangrijk)
5) de default puntgrootte is te klein

Wat ik ook mis is dat je op de forum pagina niet meer ziet wie er in de chat zitten. Da's niet zo'n ramp, maar missen doe ik 't wel.

Van mij mag de oude chat weer geïmplementeerd worden. Hoewel die spartaans was, was die een stuk bruikbaarder dan deze 'Bad-vanced' (what's in a name ;)).

Verder wel vriendelijk dat de chat ook is opgenomen in de beoogde verbeteringen, ik vind het echt top dat er zoveel tijd weer is gestoken in 't forum.

wel leuk: de smileys van het forum staan nu gewoon in de chat!
en lastig ja, dat je niet kan zien wie er in de chat rondhangt.

Ik merk dat de chat redelijk vaak 4 x de getypte tekst van een gebruiker laat zien i.p.v. 1 x zoals je zou verwachten.

jammer dat de inhoud van de tjet niet gelijk ook is meegenomen met de upgrade 8o)

ik ben erg blij met de :kont: smiley

kan ik eindelijk me beter uitdrukken .:)

verder is het een kwestie van wennen maar het is wel fijn om prive iets te zeggen en een overzichtje van wie er in is en wie niet. Als jullie daarmee klaar zijn dan zou ik het zeer op prijs stellen om de focus op inputtext te laten staan zodat je ( ik ) die niet de hele tijd hoef aan te klikken als ik iets wil tiepen.

verder vind ik het super ... die oude sjet was al helemaal bagger. Deze beloofd heel wat te worden .

Nog een puntje voor de chat:

De chat refreshed automatisch (elke 5 sec?). Dat is natuurlijk prima, maar bij elke refresh wordt hier de 'refresh'-button even een pixel (of 2) groter. Dus elke 5 seconden zie ik nu even de refreshbutton, en daarmee alle buttons die erachter staan dus ook, verspringen.

Werk hier met de nieuwste Firefox overigens (v2.0.0.9).

Toegevoegd puntje:
6) Je kan niet direct klikken op een url in de chat

Ok, bedankt voor het melden. We gaan er mee aan de slag als de grote forum-gerelateerde bugs zijn opgelost. Tot die tijd is het nog even op het spreekwoordelijke houtje bijten ;)

Nog een voor de chat:
De titel van de chatpagina is nu 'Voorpagina - Chat', terwijl je zou verwachten dat dit 'Synthforum - Chat' zou zijn gezien de menu structuur. Daarbij is t eigenlijk ook veel handiger als ik meerdere tabjes heb open staan dat er Synthforum in de titel staat (okok, ik geef het toe, eigenbelang..) ;)

Verder niets te klagen :okdan:

Bericht door een moderator:
Helaas gaat dit niet zomaar ivm username van het forum overnemen in de chat. Die was in de oude versie heel erg gekoppeld aan de oude forum software.

Jullie zullen echt ff op deze chat door moeten gaan tot we een nieuwe versie kunnen uitrollen.

Back