JoMox of D-Station??

Re: Re: drummuh je rot

Re: Re: drummuh je rot

Origineel geplaatst door oli303
Dat een drumstation slechter klinkt dan een Jomox, dat weet ik nog zo zeker niet.

- IK WEL ,volgens sommige [smaak /voorkeur twist enzo !!!]is de jomox rock steady,r dan de 909 ,zeker qa kick

Een Jomox is dacht ik wel analoog,..............juist ,heeft ook en set samples aan boord ,ook ok@!

maar een drumstation klinkt bijna precies hetzelfde dan een originele TR-808/909 en hij heeft heel veel knopjes. De jomox heeft 1 value-knopje helaas...

- dat een drumstation zn job wel ok doet is dan ook alles
toen ik de jomox hoorde was ik overtuigd ,.......

Een controller-bordje zal wel helpen, maar is toch nog steeds lastig omdat je dan weer op dat controllerbordje moet opschrijven of onthouden welke draaiknop wat aanstuurt...

- zo,n instelling maak je toch gewoon 1 keer,
and thats it ,.....
dus go jomox toch dsf-ertjes

Heb je de drumstation wel eens naast een tr 909 en tr 808 geluisterd? Ikke wel, je mist echt karakter bij de drumstation, dus ik vind niet dat ze hetzelfde klinken.

Nog wat:

Als je bijvoorbeeld alle 909 sounds van de drumstation te gelijk gebruikt gaat ie echt raar doen die drumstation, de timing is ver te zoeken, wel relaxed voor erbij, maar niet echt betrouwbaar.

Dus ik zou voor de jomox gaan, sterker nog, ik ben voor de jomox gegaan.

Origineel geplaatst door spdk
Heb je de drumstation wel eens naast een tr 909 en tr 808 geluisterd? Ikke wel, je mist echt karakter bij de drumstation, dus ik vind niet dat ze hetzelfde klinken.

Nog wat:

Als je bijvoorbeeld alle 909 sounds van de drumstation te gelijk gebruikt gaat ie echt raar doen die drumstation, de timing is ver te zoeken, wel relaxed voor erbij, maar niet echt betrouwbaar.

Dus ik zou voor de jomox gaan, sterker nog, ik ben voor de jomox gegaan.

Nou sorry maar ene johnnybusca heeft hier ooit eens een test gedaan .... precies dezelfde seq, door de 808 en door de D-station. Ik geloof dat er 1 sound een beetje afweek. Voor de rest was er naar mijn mening geen verschil te horen.

die drumstation bestaat toch alleen uit samplekes?
een 909 is toch analoog? en elke 909 klinkt anders. en hoe langer hij aanstaat hoe vetter die klinkt.. ..
tja...

ik vind niet dat je een dstation/jomox vs 909 moet gaan vergelijken.. maar das mijn mening...

Origineel geplaatst door mw3003
een 909 is toch analoog? en elke 909 klinkt anders. en hoe langer hij aanstaat hoe vetter die klinkt.. ..
tja...

ik vind niet dat je een dstation/jomox vs 909 moet gaan vergelijken.. maar das mijn mening...

Dan heb je waarschijnlijk nog nooit goed naar een d-station geluisterd ??

Origineel geplaatst door glennplumber
Nou sorry maar ene johnnybusca heeft hier ooit eens een test gedaan .... precies dezelfde seq, door de 808 en door de D-station. Ik geloof dat er 1 sound een beetje afweek. Voor de rest was er naar mijn mening geen verschil te horen.

Dat kan wel, want op de drumstation zijn nog een aantal extra parameters die op de originele toestellen niet bestonden.

Origineel geplaatst door mw3003

fout!
De drumstation is wel degelijk een drumsynth. Alleen is het Virtueel Analoog (DSP). Dus een algoritmische nabootsing van het origineel. Maar de nabootsing is wel zeer goed.

Re: Re: Re: drummuh je rot

Re: Re: Re: drummuh je rot

Origineel geplaatst door krz
Is dit ook te vertalen in het Nederlands. Of gewoon vertalen in rommel? :)

Maar als je te weinig knoppen hebt, waarom dan Xbase09, of heeft ie te weinig stemmen? Qua kick kan de jomox veel meer..

Alternatieven voor "Brol" : Bazaar, Bucht, Prul, Rotzooi, ... ;)

Xbase heeft och-arme vier drum-klanken. Dat is wel wat te weinig vind ik. Voor mij bestaat een goed drumpatroon uit meer dan alleen pompende kicks...

Re: Re: Re: Re: drummuh je rot

Re: Re: Re: Re: drummuh je rot

Origineel geplaatst door oli303
Xbase heeft och-arme vier drum-klanken. Dat is wel wat te weinig vind ik.
Voor mij bestaat een goed drumpatroon uit meer dan alleen pompende kicks...

Niet dus... XBase heeft meer dan alleen maar 4 klanken... je kan bijvoorbeeld
per step een verschillend geluid programmeren.
Als je via midi aanstuurt, zijn er op de verschillende noten van je keyboard
meerdere samples beschikbaar, die uit de output van de HiHat komen...

Met slim programmeren kan je een heel eind verder komen dan met een
hoop andere machines... en de limiet die je hebt dwingt je juist om meer
creatief te zijn!

Mvg.

CoolRunning

Back