Problemen met opnemen van rap.

BolleMusiQ

Nieuwkomer
Hallo allemaal ik ben nieuw hier,
Ik ben een beginnende ´home studio hebbende´ rapper.
Ik heb een MXL 770 en een Behringer Xenyx 802
Me PC:
Geheugen(Ram): 1,00 GB
Processor: AMD Sempron Processor 3400+ 1,80 GHZ
Ik draai op Vista.
Ik neem op met Audition
Maar iedere keer als ik opneem en ik rap op de beat dan speel ik het af en hoor ik het net niet op beat.
Ook is mijn kwaliteit van me vocals niet zo goed ik hoor echt veel ruis erin.
Ik heb dit ook met mijn keyboard als ik beats maak niet het ruis maar dat als ik keyboard speel ( Die aangesloten is met een midi to usb kabel) dat ik het iets later hoor.
Wie kan me helpen?

En hoe moeten de knopjes op mijn mixer staan (A)

En als ik er wat bij moet kopen ga niet met prijzen praten van 300 euro ofzo. Ik ben 16 en Pizzabezorger :P

bvd
Bolle

He Bolle! Je hebt last van latency (vertraging van het signaal). Dit is nooit helemaal weg te krijgen maar kan wel een stuk minder. Dit moet je doen met een soundinterface met asio ondersteuning (heb je vanaf een euro of +/- 100). Heb je hier het geld niet voor...moet je even asio4all downloaden en kijken wat je daar mee kan.

Ook zou ik wat extra ram geheugen kopen...kost maar een paar tientjes.

Laters!

En als ik er wat bij moet kopen ga niet met prijzen praten van 300 euro ofzo. Ik ben 16 en Pizzabezorger :P

bvd
Bolle

Een tweedehands audiophile kost maar 3 tientjes,.. Lost waarschijnlijk in 1x al je problemen op. (niet je geld- en liefdesproblemen natuurlijk!!!)
En inderdaad,..als je weer es een paar tientjes hebt koop je ook wat rammetjes.

Installeer Xp,. dat helpt ook!

Enneeuh,..Doe mij een calzone met extra salami en een beetje pesto! :maffia:

Last edited by a moderator:
Ken iemand wat meer vertellen over die audiophile hoe en wat hoe duur waar te halen ( Ik woon in utrecht dus is feedback een optie? ) makkelijk aantesluiten of ik er nog kabels bij moet kopen etc en is dan mijn latency probleem ook meteen afgelopen?

RUSTUGGGGGG

(BTW Mijn geluidskaart is er zo eentje met front rear mic enzo met 6 ingangen gwn die al in mijn pc zat )

Ken iemand wat meer vertellen over die audiophile hoe en wat hoe duur waar te halen ( Ik woon in utrecht dus is feedback een optie? ) makkelijk aantesluiten of ik er nog kabels bij moet kopen etc en is dan mijn latency probleem ook meteen afgelopen?

RUSTUGGGGGG

(BTW Mijn geluidskaart is er zo eentje met front rear mic enzo met 6 ingangen gwn die al in mijn pc zat )

Onboard geluidskaarten zijn meestal niet "je van het" zeg maar.
Als ik jou was zou ik naar een 2e hands kaartje kijken (bijv. Audiophile). Als je liever nieuw hebt, kan ik je de EMU1212M aanraden. Topkaart voor dat geld (IMHO). Zijn gewoon bij feedback te krijgen. :biertje: (dat mag, want je bent 16)

Ik heb liever zown externe die ik niet in me pc hoef te zetten maar eraan moet leggen

Nee, je hebt echt veel liever een PCI kaart met jou PC. Als je een firewire of USB kaartje neemt en je wil daar je latency probleem mee uit de weg gaan kost dat 3/4 van je CPU, dat wil je niet. ;) Met een audiophile PCI gaat dat echt beter.

Dan kom je dus op een USB of Firewire geluidskaart uit, en die zijn vaak net wat prijziger.

Ik zou dan ook gelijk iets leukers halen dan maar 2 inputs: http://feedback.nl/?b=CAUDIOGRAM6&a=178 ziet er niet verkeerd uit.

Even los van andere hardware (lijkt er wel op dat je i.g.g. op de een of andere manier met ASIO aan de gang moet) neem je wel je beats en rap in apparte tracks op? het is makkelijker om een een stem dan los te bewerken en evt nog wat te corrigeren.

Je zou bijv in 2 takes kunnen opnemen:
take 1 de muziek via je audio in
take 2 de rap via de mic in, terwijl jijzelf zachtjes via je headphones naar de muziek luistert. op deze manier heb je je instrumenten en stem los en kan je dus makkelijker het .e.e.a. nabewerken.

Wat voor pakket gebruik je trouwens?

Ik heb liever zown externe die ik niet in me pc hoef te zetten maar eraan moet leggen

Nee man,.. je hebt inderdaad veeel liever een audiophile of gelijkwaardig voor een paar tientjes van marktplaats.
Met een kleine kruiskopschroevedraaier en een beetje zelfbeheersing ben je in tien minuten klaar.
De grootste debiel kan wel een kaartje in z'n pc proppen.
Vraag anders maar een uitgebreide uitleg van 1 van de debielen hier!

Als je een usb kaartje wil of firewire dan heb je gelijk weer een hoop andere problemen en voor je t weet zit je de hele dag te posten hier en wordt er geen pizza meer bezorgd!!! Gheheh,.

Op marktplaats staat er nu 1,. ff dit nr 217955220 plakken in t zoekbalkje!
Voor 5 tientjes heb je m waarschijnlijk.

Als je serieuze software wilt moet je me ff pb-en,.. dan stuur ik je wat links waar meerderjarige synthnerds nooooit gebruik van maken!

En waar blijft mn pizza dude??? :W

Back