[cover] The Model (kraftwerk)

Sutur

Stamgast
Een door mij gemaakte cover van 'The Model' van Kraftwerk. Niet erg origineel dus maar wel lollig om te maken.

Ik ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen :engel:

Player

Gemaakt met de Roland Fantom X7 en Novation A-Station (vocoder).

Heiligschennis!!! maar wel grappig opzich...

geinig, jammer dat er geen zak van te verstaan is door die vocoder..

Mja.. I know. Hoewel.. als je weet wat er 'gezongen' wordt gaat het nog wel *D. De vocoder was de enige manier voor mij om het nog een beetje strak te krijgen, want zingen kan ik niet. Die gasten van Kraftwerk trouwens ook niet, maar ok..

Ik zat er al helemaal klaar voor om 'm af te branden, maar het heeft nog wel iets geinigs (vooral de snare). Niks voor jou om Schneider's plaats in te nemen?

Omdat ik op voorhand elke Kraftwerk cover heiligschennis en daardoor per definitie kut vind. Dus ik had de Reply button al ingedrukt, zat in de aanslag om een vernietigende tekst op te schrijven, totdat dus de eerste tonen kwamen en ik blij verrast werd met een toch wel erg leuk en origineel nummer.

Dus: alle complimenten!

Helemaal eens met alle bovenstaande reacties. Van Kraftwerk blijf je af. Maarrrr. Dit is wel een hele fraaie! Vocoder is drie keer ruk maar ik heb genoten. Er zitten een paar hele knappe grappen in. Top!

van mij mag je gewoon aan Kraftwerk zitten maar ik vind The Model wel een te erg voor de hand liggend nummer om ff 'te nemen'. het orgineel is al vrij simpeltjes (in mijn optiek nateluurlijk™) dus ik kan de remake ook niet echt spannend vinden zeg maar.

Dat ik dit nummer van Kraftwerk heb genomen komt misschien juist omdat het origineel simpel is, en ook met een duidelijk melodie- en akkoordenlijn. Ik ben dus meer van dit soort van electronische muziek, dan electronische muziek met weinig structuur. Ieder z'n ding.

Wat ik opvallend vind aan de reacties is het commentaar op de vocoder. Bij het maken van de cover heb ik vooral daar veel tijd in gestoken :D. Maar ik moet erkennen dat het inderdaad niet te verstaan is.

Het koortje vind ik erg goed... met portamento. Electronisch en toch anders dan het origineel. Het intro vind ik ook leuk.. je verwacht dan nog niet "The model". Er is nu een vacature bij Kraftwerk, dus wat let je....?

Nu nog even oefenen met houterig bewegen en je kan zo mee op tournee. :D

Welke synthesizers gebruikte Kraftwerk voor de lead en de basslijn in The Model zoals die in 1978 uitkwam?

Welke synthesizers gebruikte Kraftwerk voor de lead en de basslijn in The Model zoals die in 1978 uitkwam?

De baslijn wordt gedaan met een micromoog, de lead met een mini volgens mij.

"On the 1978 album The Man-Machine, a Moog Micromoog synthesiser provides the bass sound on The Model."
http://kraftwerkfaq.com/equipment.html

Gebruikte materiaal (The Man-Machine)
  • 2 "Synthorama" 16-staps custom analoge sequencers gebouwd door Matten & Wiechers
  • Farfisa elektrische piano
  • Zelf gemaakte elektronische drum pads
  • Moog Minimoog
  • Moog Micromoog
  • ARP Odyssey
  • Vako Orchestron
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Man-Machine

Per definitie heiligschennis? Het blijft maar muziek hoor.
Ik vind het een prima cover, het is jammer dat mensen bij voorbaat al er vanuit gaan dat wat ze gaan horen afschuwelijk is. Dat is niet echt een 'open mind' hebben voor nieuwe tracks natuurlijk, geef iemand dan in ieder geval het voordeel van de twijfel, en geef dan pas je oordeel.

Persoonlijk vind ik het einde van de track iets minder spannend dan de rest van de track. Wellicht zou je de vocoder wat duidelijker kunnen maken door de decay ervan wat korter te maken en rond 5.500 hz de eq op te pompen.
Leuke versie in ieder geval! Hoe lang heb je eraan gezeten?

Niet onaardig, maar mijn favoriete cover van 'The Model' is en blijft toch de versie van model Veronika Zemanova. (O.a. te vinden op YouTube.)

Back