Dozart - Deep in the unknown (Psy-trance)

Dozart

Ouwe rot
Guten Abend! :W
Nieuwe Psytrancert gemaakt weer. Heel benieuwd wat jullie er van vinden so far.
Hij begint met een intro, maar eigenlijk kan ik daar misschien nog wel even wat meer aandacht aan besteden, maar dat komt komende dagen nog wel.
Alles daarna is redelijk af al.
Maar uiteraard zeer benieuwd of jullie nog op- of aanmerkingen hebben, en/of goeie ideeën. Altijd welkom! Wordt m'n muziek meestal alleen maar beter van ;)

Thanks heren!
Hele toffe track! Ik wou net intikken: 303 lijntje zou er goed bijpassen en nu hoor ik hem verborgen:)

Waar precies? Mogelijk kan ik 'm nog wat meer naar boven halen.

Overigens net ff in Ozone een mastering gedaan, en opnieuw geüpload. Maar misschien moet ik dat in dit stadium nog niet doen :P Maar was toch ff benieuwd.

Rond de 6 minuten hoorde ik het.
Ik dacht al waar blijft ie:)
Ah ik snap 't. Hij was eerder al subtiel en 'verborgen' aanwezig, waardoor je onderbewuste zin kreeg 'm sober te horen ;)
Maar hij kan ook wel iets harder/steviger in de mix, hoor ik ook nu.

Knalt er lekker in! Luister het over een mono speaker, en alles komt goed over. De bass komt ook lekker, wat erg belangrijk is bij zo’n soort track (volgens mij). De lead bij 4:02 mag wel wat harder. Wat voor synths gebruik je hier nou voor? De melodie rond 5 minuten is ook wel lekker. Heb geen 303 gehoord…Weet niet homeland dit soort tracks normaal zijn, maar een minuut korter zou niet slecht zijn om de aandacht er wat meer bij te houden.

Heb vandaag er nog ff aan gezeten. Hier en daar wat meer variatiestukjes met de bass, en iets meer filterstukjes. Net wat levendiger allemaal. En wat geluiden harder gezet die er nog iets meer uit mochten springen.
Knalt er lekker in! Luister het over een mono speaker, en alles komt goed over. De bass komt ook lekker, wat erg belangrijk is bij zo’n soort track (volgens mij). De lead bij 4:02 mag wel wat harder. Wat voor synths gebruik je hier nou voor? De melodie rond 5 minuten is ook wel lekker. Heb geen 303 gehoord…Weet niet homeland dit soort tracks normaal zijn, maar een minuut korter zou niet slecht zijn om de aandacht er wat meer bij te houden.

Die o.a. harder gezet.
De synths die ik heb gebruikt... je wilt niet weten hoe lang ik erover gedaan heb over die lead bij 4:51 :D Al die tijd moest en zou die een heel specifieke sound hebben en dat kreeg ik maar niet voor elkaar met de Sylenth1. Op de Absynth 5 bleek het ineens een piece of cake! Dus eentje alvast: Absynth 5 ;)
Verder vooral Serum. Omnisphere. Operator (Ableton). Wavetable. Vital. Corpus.
Verder heb ik nog een paar handige aangeschafte Psytrance-(FX)racks waarmee je vrij makkelijk en snel startklaar bent om gelijk goed klinkende psytrance sounds en effecten te creëren. Erg handig en een echte time saver!

Zit nu iig weer wat meer variatie in waardoor mogelijk al minder 'lang' over komt. 'Normaal' voor Psytrance is tussen de 6 en 10 minuten.

Hmmmm hij stond al die tijd op Standard Quality op soundcloud. Dacht al steeds... Nu is die in High Quality Audio te horen op SC.

Heb vandaag er nog ff aan gezeten. Hier en daar wat meer variatiestukjes met de bass, en iets meer filterstukjes. Net wat levendiger allemaal. En wat geluiden harder gezet die er nog iets meer uit mochten springen.

Die o.a. harder gezet.
De synths die ik heb gebruikt... je wilt niet weten hoe lang ik erover gedaan heb over die lead bij 4:51 :D Al die tijd moest en zou die een heel specifieke sound hebben en dat kreeg ik maar niet voor elkaar met de Sylenth1. Op de Absynth 5 bleek het ineens een piece of cake! Dus eentje alvast: Absynth 5 ;)
Verder vooral Serum. Omnisphere. Operator (Ableton). Wavetable. Vital. Corpus.
Verder heb ik nog een paar handige aangeschafte Psytrance-(FX)racks waarmee je vrij makkelijk en snel startklaar bent om gelijk goed klinkende psytrance sounds en effecten te creëren. Erg handig en een echte time saver!

Zit nu iig weer wat meer variatie in waardoor mogelijk al minder 'lang' over komt. 'Normaal' voor Psytrance is tussen de 6 en 10 minuten.
Dat zijn aardig wat synths 😄

Zo’n psy fx rack klinkt erg handig ja!

Toffe track! Blijft boeien, loopt lekker door en ook zonder lange klassieke break werkt het prima. Lengte lijkt me prima voor psytrance.

Ik denk dat het zou kunnen werken als je meer gemarkeerde overgangen aanbrengt. Dus bv op 57 sec een hit of andere oneshot met een delay er op bv. waarna de bass erin vliegt. En dat principe bij meer transities. Soms is het genoeg om een kick over te slaan en deze tussen de derde en vierde kick in een bar te zetten en daarbij een bassnootje weghalen. Eigenlijk een soort aanwijzing; hier komt iets nieuws.

en... wat meer percussie mag ook, vooral op 5:20 tot aan die hook al breng je maar een tikkertje op laag volume aan aan, werkt gewoon

maar vooral; leuke track

Toffe track! Blijft boeien, loopt lekker door en ook zonder lange klassieke break werkt het prima. Lengte lijkt me prima voor psytrance.

Ik denk dat het zou kunnen werken als je meer gemarkeerde overgangen aanbrengt. Dus bv op 57 sec een hit of andere oneshot met een delay er op bv. waarna de bass erin vliegt. En dat principe bij meer transities. Soms is het genoeg om een kick over te slaan en deze tussen de derde en vierde kick in een bar te zetten en daarbij een bassnootje weghalen. Eigenlijk een soort aanwijzing; hier komt iets nieuws.

en... wat meer percussie mag ook, vooral op 5:20 tot aan die hook al breng je maar een tikkertje op laag volume aan aan, werkt gewoon

maar vooral; leuke track
Oh ja dit is denk ik wel een hele goeie tip! Thnx, ga ik zeker nog ff mee experimenteren!!

Toffe tip, Vipal! Al wat mee gedaan, listen...
Maar voor nu, morgen weer een dag :D

Ik vind alle synths en geluidjes helemaal goed gelukt. Lekker veel galm ook. Maar de baslijn, toch een van de belangrijkste dingen, vind ik helaas minder geslaagd. Sowieso ga ik niet lekker op de veranderende toonhoogte en af en toe klinkt het zelfs helemaal off-key. De experimentalisten zullen er misschien van smullen maar voor mij schuurt het teveel. Als je dit toch wilt doen, misschien werkt het dan beter om de baslijn op die momenten ook helemaal te vernielen met effecten als bitcrusher en andere glitchy shizzle.

Ook zou de baslijn voor mijn gevoel iets meer cadans moeten hebben. Als ik het goed hoor dan speelt hij niet op de eerste tel (tegelijk met de kick). Wat je kunt doen is een multiband volume shaper (shaperbox kan dat en er zullen vast ook andere oplossingen zijn) waarbij de sub harder wordt geducked dan het hoog, zodat je baslijn ook op de 1e tel kan spelen en je meer cohesie krijgt tussen je kick en baslijn. Daarbij vind ik dat de 2e tel van de baslijn iets te hard staat, waardoor de cadans (onnodig) vertraagt. Het is een detail maar ik denk dat de track er erg van kan profiteren.

Uit welke synthesizer komt de baslijn? Hij klinkt mij erg kaal zonder veel harmonischen. Ik vermoed Operator? Je zou het spoor kunnen dupliceren en een andere synth hetzelfde laten spelen, maar dan met wat distortion, stereo widening (microshift bijvoorbeeld doet dat lekker) en pingpong delay erop zodat hij lekker breed wordt. En dan zorgen dat dat extra spoor niet te veel laag heeft. De originele baslijn kun je indien nodig wat hoog van filteren.

Thanks voor je uitgebreide antwoord.
Het zijn eigenlijk 2 basslines: een mid-bass en een 'gewone', die m'n 'bassman-rack' komt; wavetable.
Maar dan gebounced voor ultieme stabiliteit.
Ik zal er nog eens naar kijken...

Back