Software aansturen met oude sampler?

thedole

Nieuwkomer
Ik heb een zeer oude Roland DJ-70 sampling workstation (1992) en ik wens deze te gebruiken als midi-controller voor software instrumenten (Propellerheads Reason, Ableton Live, Apple Garageband, VST's) aan te sturen op mijn MacBook Pro. Ik heb me een U2MIDI MIDI naar USB interface (kabel) aangeschaft om de DJ-70 via midi te koppelen aan mijn computer. Het probleem is nu dat mijn software niet reageert op de aanslagen op het keyboard. Wat zie ik over het hoofd? En is dit überhaupt wel mogelijk?

dank,
Robin

Het probleem is nu dat mijn software niet reageert op de aanslagen op het keyboard. Wat zie ik over het hoofd?
Meestvoorkomende fout: je hebt de DJ70 MIDI out misschien verbonden aan de MIDI interface MIDI out.

Het moet precies andersom - immers, data gaat OUT de DJ70 IN de computer.

En is dit überhaupt wel mogelijk?
Zelfs mijn antieke JX3P uit 1983 kan Reason aansturen ;). M.a.w., MIDI is MIDI en heeft niks te doen met de leeftijd van het apparaat.

OOw...dus met zo'n midi aansluiting kan je het niet verkeerd doen omdat de ene midi connector anders is dan de andere?

Ik heb de MIDI-out (van de interface) aangesloten aan de MIDI-out in de sampler en voor de MIDI-in hetzelfde. Moet dit dan omgekeerd? Mijn excuses maar ben nogal een leek op het hardwarevlak!

Wel grappig dat mensen vaak de neiging hebben eerst te zeggen dat het niet fout zit en dan achteraf toch precies dat de fout is. :D

ja, dat moet dus omgekeerd :) out op in en in op out

asdit snel uitspreekt ist bets verwarrend
haha
t moet een ketting zijn - in/ out

Jah, het werkt nu perfect natuurlijk!
Wel grappig dat mensen vaak de neiging hebben eerst te zeggen dat het niet fout zit en dan achteraf toch precies dat de fout is.
inderdaad! :D Voila, dat heb ik dan toch ook weeral bijgeleerd. Thanks!

Back