Ik dacht dat het weer eens tijd is voor een update. Ik weet dat niet overal de efficiëntste keuzes gemaakt zijn, maar daar gaan nog veel meer slechte keuzes gemaakt worden in de toekomst

.
Lang verhaal kort,
-ik heb teveel gekocht (ja al bekende advies) en een aantal zaken weer verkocht
-Ik heb er iig achter dat snel en simpel mijn voorkeur heeft.
-Syntorial afgerond
-Heb me ingesteld om pas weer volgend jaar iets mbt instrumenten en electronica te kopen.
-Ik loop voornamelijk tegen workflow aan en informatie deling aan
-Onzinnige youtube tutorials die eigenlijk alleen maar voor de verkoop zijn en weinig nieuws vertellen.
-Enkele gouden youtube kanalen waar echt personen iets leuks doen met simpele setups en dat live laten zien en uitleggen wat ze doen.
-Ik ben nog niet gesettled in muziek stijl
-nog steeds geen track gemaakt maar wel wat lekkere avondjes lopen jammen en experimenteren.
-Mijn meeste gebruikte gear is nog steeds de Roland MC707 en eigenlijk wel erg blij met de MC707.
-veel geld verkwist en ga dat waarschijnlijk nog vaker doen.
-Ik baal echt enorm van de onmogelijkheid om gear uit te proberen in winkels in de buurt (heb wel een aantal speciaalzaken bezocht maar overal staat zon beetje hetzelfde).
Bovenstaand wat opsommingen waar ik niet teveel aandacht
Mijn huidige setup bestaat uit:
-Roland Mc707, Yamaha MODX M8, Minifreak, Behringer Poly D, Ableton move, krk 5g5 monitoren, mackie mix 12 fx, Beyerdynaics dt770. Arturia keystep essential 49, Ableron live 12 intro en alle vst voor Arturia, minifreak en Yamaha expanded soft synth enabled.
Ik werk nu op een Konig & Meyer 3 tier keyboard stand met planken en een bladmuziek lessenaar waar de minifreak op staat.
Mijn focus ligt nu echt op het leren werken met de MODX want god wat is dat apparaat uitgebreid en niet logisch voor een beginner en waarschijnlijk zal iedereen een apparaat als dit afraden voor een beginner (had hem gekocht met de gedachte sound module en een goede electrische piano ivm pianolessen naast mijn akoestische piano). En ik kan de Modx al goed aansturen en sequencen via de Mc707, en hij speelt ook lekker als piano. Ik moet alleen echt nog even focussen op sound design en hoe het werkt waar ik wat vind, ingebouwde arps en sequencer snappen, en presets/superknop en leren omgaan met veranderingen hier in. verder erg blij met dit apparaat. Ik ga hier een handleiding voor mezelf voor schrijven dat leert me het snelst en kan ik terugpakken.
De minifreak en Poly D heb ik weinig over te zeggen, spreken erg voor zich en zijn erg rechtoe rechtaan dus voornamelijk uren maken op deze apparaten.
Ik loop eigenlijk voornamelijk aan tegen de werkplek. Ik zoek nog een goede stoel die voldoet, daarnaast is het behoorlijk ingebouwd en zijn niet alle displays goed zichtbaar bereikbaar in de stand. Ik heb ook een Jaspers stand gekocht die momenteel weer op zolder staat (was te groot voor huidige setup en om actief aan te werken maar verwacht hem in de toekomst wel weer te gebruiken). Ik ben dus echt aan het zoeken wat werkt, lekker zit en wat me ontspannen uurtjes kan geven en als iemand hier nog wat tips voor heeft is dat welkom.
Ook moet ik echt doorpakken in een muziekstijl en uren maken. Ik mis ook een docent/gelijkgestemden in de buurt om samen regelmatig aan te rommelen of die extra inspiratie of ideeen te delen, maar ook het elkaar aansteken met enthousiasme. Tevens merk ik ook dat ik wat minder Youtube en social media moet gaan aanspreken, de eeuwige tutorials helpen niet en ik denk dat ouderwets verkennen en rommelen het beste is om bekend te raken met mijn hardware. Een goede ouderwetse handleiding zou fijn zijn (met name voor de MODX) ik heb de officiële digitale gevonden maar daar ga ik niet veel wijzer van worden.
Ondanks dat ik melde dat ik geen instrumenten meer wil kopen voordat ik een mijn huidige onder controle heb en relatief snel iets kan maken, wil ik wel wat andere zaken nog aanschaffen maar dit zit hem voornamelijk in de Wekplek/stoel en hulpmiddelen om de workflow/documentatie, kabels en routing goed te krijgen. Ook loop ik te staren naar een goede sequencer of de nieuwe MPC voor hetzelfde doel(maar beide vallen onder de catagorie volgend jaar pas) en ik zou toch graag iets hebben om het eea op te nemen, met name dit laatste weet ik echt niet wat beste is. Mixers zijn erg duur, Ik heb mijn Mac mini en volgens mij kan alles aangesloten worden met een USB hub maar weet niet of dit audio doorstuurt. Mischien een audio interface, keuzes keuzes en waarschijnlijk het eerstvolgende ding waar ik fouten in ga maken en geld ga verkwisten.
Hopelijk is dit allemaal nog een beetje te lezen, maar feedback en suggesties of vragen/interactie is altijd welkom.