Bass sterker door de pitch

paramorph

Ingeburgerd
Beste mensen,

Ik maak vaak hardstyle met fruity loops. Ik wil me kick laten pitchen als de melodie hoger komt, Als de kick pitch moet je Bass erachter sterker zijn,
Maar als ik die de kick pitch dan word de kick een beetje kleiner....

Hoor het maar aan de professional hardstyle dj's

ik noem bijvoorbeeld headhunterz

Wie weet hoe !

Alvast Bedankt
Met vriendelijke groet(en)

Jeffrey

je kan de kick als een samplespoor gebruiken

speel de kicks als noten in (zorg dat ghost notes aan staat in FL)

Wat is dan het makkelijkste manier

Oh ja, Heeft iemand een tutorial FLP Voor me

Dankej wel

Google & de zoekfunctie van SF = your friend !!! :halleluja

Oh jah; Youtube ook, voor je tutorials :)

Help, ik moet nu werken met een antwoordvenster van hooguit twee lettertekens breed!!!

Verschillen in toonhoogte en sterkte, vooral van de bas(sen) komt ook door akkoestische wetten: hetgeen iedere bassist weet is de bastoon harder indien de frequentie met andere instrumenten volledig zuiver is en dus ook zwakker als dat niet het geval is. Speel je contrabas dan ervaar je vaak dat je 'in het orkerst gezogen' wordt...

Waarom zou dat in de electronica niet het geval zijn

Wout

zou het niet een geval zijn van :

- gebruik je een sample, dan wordt die idd dunner en korter en lelijker als je die omhoog pitched.. dat heb je met samples.

- gebruik je een uit een synth opgewekte kick, dan heb je daar geen last van. De lengte is exact zoals je die zelf insteld, geen rare artifacts zoals bij samples..

Heeft dus niks met FL te maken, maar met de manier hoe je werkt (met samples of met een synth)

Of bouw je kick met lagen, dus met meerdere samples die tegelijk spelen. Een lange met een goede 'toon' en 'staart' die je kan pitchen en een korte met een heftige attack voor de 'kick'. De kick blijft dan steeds even zwaar, en toch kun je omhoog met de toon.

Of bouw je kick met lagen, dus met meerdere samples die tegelijk spelen. Een lange met een goede 'toon' en 'staart' die je kan pitchen en een korte met een heftige attack voor de 'kick'. De kick blijft dan steeds even zwaar, en toch kun je omhoog met de toon.

heeft iemand een tutorial FLP voor me

kan hem nergens vinden :gaap:

bedankje

Back