RS7000 vs RM1X

wat betreft die meerdere samples layeren... heb je nog steeds een MD?
post het dan eens in de feature request thread op het elektron-users forum, en wie weet komt het er nog wel van in een later OS. :okdan:

Nee ik heb al erg lang geen MD meer. Ik hebn die request destijds wel gedaan maar dat werd afgepoeierd met een tekort aan DSP power voor dit soort zaken omdat je voor een extra layer dus ook een hele parameter lopck track enzo krijgt. Lijkt me niet zo heel spannend een paar events meer maar goed, dat ding zit blijkbaar toch redelijk krapjes in z'n DSP power.

de rs7000 heeft iig. meer geluiden/banks en drumkits dan de rm1x.

ik vind ook de rs7000 visueel heel logisch zoals bijv. in step recording de balkjes verdeelt in vakjes waar je dan de sterretjes (geluiden) in plaatst.
Dat heeft de rm1x trouwens ook...

hij had wel wat steviger behuist mogen zijn.

Die werken inderdaad redelijk goed, hoewel mijn ervaring wel is dat deadapter met xD kaart problematischer is dan een 'gewone' SmartMedia kaart. Ik heb er al aardig wat errors mee gehad, met SmartMedia nog nooit. In de studio is 't geen ramp maar ik durf eerlijk gezegd niet naar een optreden te gaan met alleen die adapter. Als je alleen die adapter gebruikt zou ik zeker aanraden om een back-up plan te hebben... Jammer ook dat ' ie inderdaad kaartjes groter dan 128MB niet kan indexeren terwijl 128mb xD kaartjes ook redelijk zeldzaam zijn, die vind je echt niet meer bij de Dixons of Mediamrkt. Maar op marktplaats vind je geregeld nog xD en SM kaarten.

Is een xD kaart en een SM kaart hetzelfde?

Bovendien, wat ik niet duidelijk uit de handleiding haal: kan je niks opslaan op het interne geheugen van de RS, of moet je echt al je sequences en dergelijke op een extern medium opslaan? Ik begrijp dan niet dat er mensen zijn die hun RS aanbieden zonder kaartje erbij, dan kan je er toch niks mee...

Is een xD kaart en een SM kaart hetzelfde?

Bovendien, wat ik niet duidelijk uit de handleiding haal: kan je niks opslaan op het interne geheugen van de RS, of moet je echt al je sequences en dergelijke op een extern medium opslaan? Ik begrijp dan niet dat er mensen zijn die hun RS aanbieden zonder kaartje erbij, dan kan je er toch niks mee...

XD en SM zijn niet hetzelfde maar je hebt adapters voor XD -> SM.

De RS heeft gek genoeg geen intern geheugen nee, de Rm1x had dit wel. Alles moet naar SD kaart geschreven worden, zelfs de demo songs enzo staan op SD (er zat standaard een 8MB SD kaart bij ofzo).

Voor externe opslag hadden ze scsi in gedachten denk ik maar dat is natuurlijk helemaal geen prettige opslagmethode meer.

Hoe werkt dat, ik heb mensen gezien die een externe scsi floppy drive mee verkopen... ancient technology vermoed ik... aja, zeker als je dan live je sequences en je samples van floppy moet staan laden... dajm.

kDenk dat ik als ik een RS7000 vind met deftig kaartje snel een backup kaartje zal proberen aanschaffen, want die blijven toch niet eeuwig werken.

Hoe werkt dat, ik heb mensen gezien die een externe scsi floppy drive mee verkopen... ancient technology vermoed ik... aja, zeker als je dan live je sequences en je samples van floppy moet staan laden... dajm.

kDenk dat ik als ik een RS7000 vind met deftig kaartje snel een backup kaartje zal proberen aanschaffen, want die blijven toch niet eeuwig werken.

Met opslaan/laden heb je gewoon de keuze tussen bron/doel scsi of memoery card.

Maar is het dan interessant om nog uit te kijken naar een JAZZ drive via scsi of is zoeken naar een SM kaartje nog altijd beter/sneller/veiligere/makkelijker?

Ik heb hier echt geen ervaring mee, ik ben pas een computergeek geworden ten tijde van de USB en zo :)

Zipdrives waren ook weer gevoelig voor storingen (click of death en zo) dus dat is misschien ook weer een beetje onzeker, en het is weer een apparaat extra wat je moet meenemen en kapot kan.
Mijn ervaring is dat gewoon een 128mb (of minder) Smartmedia kaart het beste werkt. Mijn live set is ongeveer 50mb dankzij de samples, en dat duurt zo'n 6 minuten om te laden van Smartmedia.

Ja ik denk het ook, had die Click of Death ook al tegengekomen...

Ik heb er eentje op't oog, voor 550, helemaal standaard met een kaartje van 16 mb. Ik denk niet dat er iéts van Ram Upgrade opzit. De verkoper moest het zelf eens nakijken. Ik heb ook eens geïnformeerd naar wat die ram kost in een computerwinkel, maar dat is 70 euro voor 32 mb, dus dat maal 2 is echt teveel.

De RS is in goede staat, maar dat kleine SM kaartje en niks van Ram is een probleem. Ik ga eens rondkijken naar die SM kaartjes, en zo van die latjes SIMM ram... best wel vervelend. Die 'oude' SM kaartjes, hoe betrouwbaar zijn die? (ben je niet veiligst met een backup kaartje als je nr een gig trekt of is dat echt niet nodig?)

Bedankt trouwens voor alle feedback, ik heb hier veel aan momenteel, om me goed te orienteren...

SIMM is echt nog wel te vinden her en der: Zoals hier. Echter geen idee wat shipping doet vanuit de US.

Ik heb destijds gewoon standaard 2 x 32MB 72pins gekocht en dat werkte prima maar het schijnt dat er wel problemen kunnen zijn met sommige bankjes.

Ik vind persoonlijk 550 voor een kale RS wel wat veel. 400 - 450 lijkt me een stuk redelijker. Afhankelijk van welke bruikbare opties er bij zitten (64mb intern geheugen, minimaal 64 mb SM kaart, output expander, zidrive, gigbag) mag de prijs wel wat hoger. Die extra's los vinden kost veel moeite en toch ook weer wat geld dus dan mag de prijs wel navenant zijn.

Ik neem 2 SM kaarten mee met daarop m'n live set. De back up heb ik nooit moeten gebruiken (knock on wood). Ik neem ook nog een USB stick mee met daarop midi files en samples; mocht er echt iets mis gaan met de RS dan kan ik nog iets improviseren op een geleende laptop.

Het is misschien wel wat veel, maar als je voor een betere prijs geen vindt dan heb je niet écht mogelijkheid om veel te gaan afbieden. Alles gaat omhoog in prijs, ook dat soort bakken, jammer genoeg. Mensen verkopen hem gewoon niet voor minder, dan moét je het geld wel leggen, of je hebt er gewoon geen...

Als deze machine voor mij mijn live-act mogelijk maakt, dan geeft het mij eerlijk gezegd niet zoveel of het 50 euro meer of minder kost. Ook al is het dan mss zuur geld.

Ik vind persoonlijk 550 voor een kale RS wel wat veel. 400 - 450 lijkt me een stuk redelijker. Afhankelijk van welke bruikbare opties er bij zitten (64mb intern geheugen, minimaal 64 mb SM kaart, output expander, zidrive, gigbag) mag de prijs wel wat hoger. Die extra's los vinden kost veel moeite en toch ook weer wat geld dus dan mag de prijs wel navenant zijn.

Ik neem 2 SM kaarten mee met daarop m'n live set. De back up heb ik nooit moeten gebruiken (knock on wood). Ik neem ook nog een USB stick mee met daarop midi files en samples; mocht er echt iets mis gaan met de RS dan kan ik nog iets improviseren op een geleende laptop.

Maak me niet zo bang joh ;) Ik heb 31 Januari mijn eerste live optreden met dat ding. Thuis doet hij het altijd goed met die sm to xd adapter.
Gelukkig ben ik niet alleen en gaat er nog genoeg andere zooi mee.

Toch maar snel een extra xd kaart kopen. Zou je wel een grotere xd kaart kunnen gebruiken en dat de rs7000 dan maar 128mb ervan leest/gebruikt ?

Ik heb op het forum geboden op de RS7000 die daar staat met alles erop en eraan... ben benieuwd...

Sorry, maar ik zou graag nog even dit topic over het aansturen van externe gear met de machinedrum laten zien. Klik hier en dan met name de post van GRAIN laat zien waarom ik denk dat de machinedrum uitermate geschikt is voor sequencen en livesets! (en meer natuurlijk!) *D

maarreh heb je nou al een rs7000? bevalt ie? laat het ons weten :)
zoniet.. succes met de keuze!

grtz makko

Met de sounds van de rS7000 en wat sample ertussen kom ik toch al tot een mooi klinkend geheel. Voorlopig blijft het bij 1 of 2 loops (secties), maar de klank is best wel goed!

Back