Iomega SCSI Zip drives nog te koop ?

die "losse" blauwe kastjes zijn er niet meer in SCSI uitvoering.

Ik weet wel dat Music House in Utrecht (030-6065009) zo slim is geweest een aantal interne drives in een losse behuizng te schroeven. AFAIK hebben ze die nog steeds te koop voor een redelijk prijsje

Idd, ze worden niet meer gemaakt. Er zijn alleen nog maar externe usb versies te koop of interne zipdrives. Wat je ook kunt doen is even naar de iomega site gaan en het europese koopgedeelte opzoeken. Wellicht hebben ze nog een bak refurbished drives.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Idd, ze worden niet meer gemaakt. Er zijn alleen nog maar externe usb versies te koop of interne zipdrives. Wat je ook kunt doen is even naar de iomega site gaan en het europese koopgedeelte opzoeken. Wellicht hebben ze nog een bak refurbished drives.

Ik heb net eens gekeken op die site maar zelfs met de zoekfunktie daar is niks meer te vinden...
Gebruik zelf ook zo'n externe SCSI-zip en zou hem toch graag kunnen vervangen mocht hij
ooit eens de geest geven..:frons:

heb net eens gekeken op die site maar zelfs met de zoekfunktie daar is niks meer te vinden...

zoekfunktie? de Music House site heeft helemaal geen zoekfunctie. gebruik je wel de goeie URL?
link naar Music House

Overigens heb je wel gelijk dat die SCSI ZIP drives er niet op staan. gewoon effe bellen a.s. dinsdag - ik weet 90% zeker dat ze r nog wel een paar op voorraad hebben

Kijk effe op Marktplaats.nl, ik heb mijn usb-zip daar ook vandaan (had al een scsii-zip). Goede prijzen (nu eente voor 35 euro)....

Grtz,
Jeroen

Zou je als je externe zipdrive kapot is, niet een interne om kunnen bouwen zodat ie in je blauwe kastje kan?
Waarschijnlijk moet dat zo kunnen als je de metalen behuizing van je interne zip eraf haalt. Of niet?

Origineel geplaatst door sander
Zou je als je externe zipdrive kapot is, niet een interne om kunnen bouwen zodat ie in je blauwe kastje kan?
Waarschijnlijk moet dat zo kunnen als je de metalen behuizing van je interne zip eraf haalt. Of niet?

Hangt ervanaf welke versie Sander. Ik heb zelf een scsi zip250. Interne zip250's op scsi hebben ze nooit verkocht. Wie weet zit er een ide zip250 met scsi adapter in de behuizing maar zolang hij het doet blijf ik er liever vanaf.

Overigens denk ik dat scsi zich blijft ontwikkelen. Er zal heus wel weer een nieuw vervangend apparaatje komen dat de zip weer kan vervangen tegen die tijd.

dat is plastiek! die externe bakjes. Ik kan je verzekeren dat het geen lachertjes is om het uiteen te halen, is nml ineen geklikt. Ik heb het gedaan, om eens te piepen in men defecte die ik staan heb,(moet langs twee kanten kunne liften, prutsen....) ik heb em terug in mekaar gekregen, als je er goed op let hoe het in mekaar zit.
Maar hoe het zit met van een inbouwversie zijn metalen jasje uit te spelen, en dan die plastieke frak erover te trekken?... dat weet ik niet of dat dat lukt.... iomega is mailen miss, normaal als dat hetzelfde is vanbinnen, kan dat lukken.

als je nou gewoon een interne koopt en die in een extern kastje bouwt ben je toch ook van alle zeik af ?!?!

Origineel geplaatst door murphi
als je nou gewoon een interne koopt en die in een extern kastje bouwt ben je toch ook van alle zeik af ?!?!

Vinden ze niet mooi Murph... Een Porsche 911 Turbo waar ipv z'n eigen jasje een Lada overheen is gedrapeerd is ook niet mooi, snappie >:|

is eigenlijk erg hè, ze verkopen in de Pro audio wereld, samplers, stand alone HD recorders .... .... a volonte met scsi aansluitingen en nergens vind je nog een externe scsi zip 250/100 of iets gelijkaardigs. PIPO's zijn het.:(

Prophet, daarom stapt mackie met de SDR harddiskrecorder bijvoorbeeld al over op usb 2.0. Zijn er netwerkconnecties mogelijk tussen dit soort recorders van de nieuwe generatie. Kijk ook maar naar Alesis.

De nieuwste akai samplers hebben ook usb nu.

Vinden ze niet mooi Murph... Een Porsche 911 Turbo waar ipv z'n eigen jasje een Lada overheen is gedrapeerd is ook niet mooi, snappie >:|

Ze zullen ook vast in fleurige imac kleurtjes te koop zijn *D

Origineel geplaatst door Mk II
zoekfunktie? de Music House site heeft helemaal geen zoekfunctie. gebruik je wel de goeie URL?
link naar Music House

Overigens heb je wel gelijk dat die SCSI ZIP drives er niet op staan. gewoon effe bellen a.s. dinsdag - ik weet 90% zeker dat ze r nog wel een paar op voorraad hebben

Misverstandje hehe... ik had het over de Iomega website.:)

Prophet, daarom stapt mackie met de SDR harddiskrecorder bijvoorbeeld al over op usb 2.0. Zijn er netwerkconnecties mogelijk tussen dit soort recorders van de nieuwe generatie. Kijk ook maar naar Alesis.

De nieuwste akai samplers hebben ook usb nu.

Word je toch weeral afhankelijk van een PC met dat USB gedoe dan? ( die soms durft kuren krijgen)
of ben ik verkeerd?

Klopt Prophet, maar fabrikanten van muziekhardware hebben niet veel keus. SCSI gaat langzaamaan erg duur worden in verhouding met alternatieven. De markt voor "scsi-consumenten" is te klein om het rendabel te houden waardoor bedrijven als iomega ook praktisch niet meer doorontwikkelen.
Usb, firewire en de normale netwerkkaarten zul je in steeds meer producten gaan zien.

Gelukkig dat er al SCSI-> USB converters zijn. Ook kan je in de MPC diverse alternatieven inbouwen.
Ik heb em al gezien met een smart card reader.

Back