Logic 8, Remote SL en MCU Universal

154

Lid van de week
Heeft iemand deze combi, en/of weet iemand simpel neer te zetten hoe ik mn environment in moet stellen? Volgens mij een klusje van niks, maar ik ben echt scheel aan het worden doordat ik er te lang mee loop te vogelen.

Welke poort moet naar wat en welke uiteindelijk naar de Sequencer etc

Liefst in dummy-formaat, die status verdien ik onderhand wel op dit stuk...

Septic had geloof ik ooit iets slims geschreven over de automap setup, ik ga wel even zoeken of ik dat als startpunt op kan dissen.

R-T-F-M is niet meer nodig, heb ik reeds gedaan, maar ergens in de 1300+ bladzijden besloot ik maar een extra boek te kopen, waarna ik echt niet meer wist waar te kijken. En Novation heeft een knowledge-base waar je volgens mij eerst een Rubik's cube moet oplossen voor je beloond wordt met een half antwoord.

En lachen, #TFM mag niet meer zie ik nu :D!! Leve SF!

Het probleem is een beetje de combinatie, de Remote wordt ook als MCU herkend... Onder control surface staan ze beide gewoon goed.

De control surfaces dienen om bv transport en mixage te controleren. Ik weet niet of logic 2 apparaten als master accepteert. Als ik mij niet vergis is de novation gewoon een keyboard. Ik zou die als midicontroller gebruiken en niet toevoegen als master controller. Ikzelf werk met een LogicControl (=vergelijkbaar met MCU) en daarnaast een peavey pc1600x midi controller. Met de peavey stuur ik plugins aan e.d. en ik mix met de LC. Werkt uit de kunst.

De Remote heeft Automap, wat automatisch al je plugs grabbed. Dat wil ik wel behouden(anders had ik wel een gewoon masterklavier gekocht) en voor de mix heb ik de MCU. Maar nu lopen beide apparaten mekaar wat voor de voeten. Ik heb de Remote een eigen midi monitor gegeven en uit de seq in gehaald, maar dan doet mn klavier niets meer. Het is waarschijnlijk zoooo simpel, pfff.

Je moet een aantal REMOTESL poorten uit je Physical input weghalen.

(je keyboard is ingesteld op USBport 1, moet je die laten zitten net zoals ik gedaan heb)
USB-Port 2 en USB-port 3(comm channel) moeten weg, die trek je met een kabel naar een (zelf invoegen de volgende) monitor object. Zorg wel dat je kabelview aan heb staan en dat de bekabeling en posites niet gelocked staan. Dit staat bij het view submenu.

Nu heb je geen conflicten meer.

Die REMOTESL zet je op port 2 in control surfuce setup, zie pic 2. Ik heb daar de mackies actief, zodat je ziet hoe je die moet zetten. Maar de SL zet je dan op port2 van de USDdriver van Novation USB

Wat schuift dit ? hehe

Attachments

• midi portsjpeg.jpg
    midi portsjpeg.jpg
    96,4 KB · Bekeken: 119
  • remotesetupjpeg.jpg
    remotesetupjpeg.jpg
    106,7 KB · Bekeken: 109
Je kan ook gewoon de automap midipoort pakken in je remote setup merk ik heb ik hem net op gezet dat werkt ook, stap 1 met die midi-poorten moet je wel nog steeds doen.

Attachments

• automapjpeg.jpg
    automapjpeg.jpg
    109,8 KB · Bekeken: 109
Ga hier zo even mee aan de slag, top! Wel gepriegel zeg, met die kabeltjes. Waar is mn leesbril...

CONTROL key + Mousewheel is inzoomen :),

je moet echt heel goed kijken naar die haarlijntjes, het is eigenlijk vrij makkelijk als de Novation remote als eerste in die physical-input blok staat:

driehoekje 1= sum, driehoekje 2 is usbpoort 1 (niks mee doen) en met driehoekje 3 en 4 moet je naar een monitor-object gaan.

Eindelijk in kunnen stellen, wat hebben die remote en MCU een hekel aan mekaar zeg...

Gekke vraag, maar hoe krijg ik nu deze environment als default? Als ik Logic herstart gaat alles naar de gallemiezen...

Daarnaast, als ik zonder MCU of SL opstart vernaggelt ie ook de boel, is dit ook te verhelpen?

Vrijdag priegeldag :D

ga naar prefs:

Kies de setting zoals ik heb gedaan, en dan is je laatste project dei je open had gelijk weer ingeladen bij een Logic opstart.

Je kan ook saven als "autoload.lso" maar ik vind mijn manier makkelijk zo heb je altijd je laatste project en je laatste veranderingen bij een opstart. Ik werk persoonlijk nooit meer dan aan 1 track dus dan werkt dat prima.

Attachments

• prefjpg2.jpg
    prefjpg2.jpg
    99,3 KB · Bekeken: 111
Als klassiek chaoot werk ik aan alles en iedereen tegelijk, moet ik die autoload nog ergens specifiek opslaan?

hehe np... je mag hem opslaan in library/application support/logic, in die hoofdmap volgens mij. Maar ik gebruik een andere HDD on mijn projecten op te slaan.

Ik las ook ergens dat ie dat automatisch doet als je save as template kiest en dan autoload noemt, maar dat is wellicht specifiek voor 7, en het is hier het feest van versie 8...

dat is hetzelfde volgens mij, probeer maar sla je hem effe 2 x keer op voor de zekerheid ofzo.

Beste oplossing is volgens mij opslaan in project template-folder(heb de rechten niet in song templates) en dan die in global als boot-template kiezen. Het is niet chic maar ok...

die basis autoload is hardnekkig, bij gewoon new krijg ik nog steeds een kale environment...

dat klopt...autoload is iets anders als nieuw volgens mij, dan moet je hem in die templates opslaan als empty.lso denk ik

daarom werk ik dus gewoon vanuit de laatste song, als een track af is save ik hem onder een andere naam en kan ik weer verder met een nieuwe track als ik effe alle midiblokjes uit me arrangementview uit me track haal.

Ik krijg nu gewoon elke keer een usertemplate bij new die autoload heet(had ik wschijnlijk net zo goed Piet Bambergen kunnen noemen) en na openen moet ik gelijk save as doen. Wat daar rottig aan is is dat je al een titel moet verzinnen voor je koud aan begonnen bent, het is een drempel... :D

Back