Logic Pro 9 vs MCU

154

Lid van de week
We zijn er weer, upgraden naar 9 en hop, weg zijn mn control surfaces. Dit blijft echt een beetje een zorgenkindje vrees ik met Logic. MCu start op, pakt even de juiste settings en hop, offline. Zelfde met mn Remote SL. Iemand 1 van beide al aan de praat in 9?

Environment en surfaces qua instellingen gechecked, alles staat goed(als hetzelfde als in 8, waarin alles prima werkte).

Het is een MCU pro, hij hoort hem gewoon te pakken. Heb nu met logic en mn project open de boel even opnieuw aangezet na reassign lijkt alles weer een beetje ok. Maar(zie ook logic en apple-forum) helemaal vlekkeloos gaat het niet. Kom maar op met 9.01... :)

Zorg dat je de MCU hebt toegevoed in devices en de nieuwste driver gebruikt

Logic > Pref > Control surfaces > Setup

Desnoods ff ouwe eruit gooien en opnieuw opstarten (just in case)

Punt is dat ik in 8 alles perfect had, in 9 de environment er exact hetzelfde uitzag, net als de devices, maar alles offline bleef. De upgrade is buggy op dit vlak. Herstart van de MCU en de SL, reassign, deleten van de oude devices en het lijkt vooralsnog te werken, maar het is net of ik weer in Windows aan het rommelen ben met dit soort willekeurs-oplossingen ;)

Environment oogt exact hetzelfde, devices ook. Persoonijk ben ik niet zo do op dit soort onvoorspelbaar gedoe in mn studio.

Oef, mn Midi express is ook een bende, kanalen dubbel, sommige lijken niet als gewone midi kanalen gedefinieerd, man wat een ellende. De MCU staat er 4 keer in ondanks dat ie maar 1 keer onder devices staat, de SL heeft wat rare rewire automap zooi aangemaakt. 9 is vast leuk maar open ook niets wat je met 8 gemaakt hebt ook, all across the board. Of wacht op 9.01. Had ik ook beter gedaan.

Oef, mn Midi express is ook een bende, kanalen dubbel, sommige lijken niet als gewone midi kanalen gedefinieerd, man wat een ellende. De MCU staat er 4 keer in ondanks dat ie maar 1 keer onder devices staat, de SL heeft wat rare rewire automap zooi aangemaakt. 9 is vast leuk maar open ook niets wat je met 8 gemaakt hebt ook, all across the board. Of wacht op 9.01. Had ik ook beter gedaan.

Heel apart bij mij opent wel alles in logic 9 van wat in logic 8 gemaakt was

Heb je al gekeken of logic niet dubbel in je systeem staat en daardoor problemen geeft?

In programma's inderdaad, ga zo even doorrommelen. Maar wat deed Ableton dat chicer zeg, kunnen ze bij Apple nog wat van leren. Alles fraai in mapjes ook, kan 7 en 8 netjes naast mekaar hebben staan(vor de zachte landing, was nu niet verkeerd geweest...)

To be continued, maar nog zeker niet amused...

Maar klopt het dat je gewoon niet goed geupgrade hebt?

Anders zou Logic 8 er niet meer tussen moeten staan volgens mij
(je hebt toch niet stiekum gedownload he :P )

Gewoon installer, die zou of moeten ruimen of moeten zorgen dat er ge-upgrade moet worden. Handmatig vorige versies weg moeten halen is erg leuk bij shareware maar niet bij zoiets. En nee, ik heb niet alle zooi doorgelezen omdat ik er vanuit ging dat de installer compleet was en dat valt tegen. Slag om de arm overigens, want of het helpt weet ik niet. Waar het volgens mij foutging overigens is volgens mij dat hij na de installer opende met het laatste project, zo'n default setting die niet heel exotisch is. Gewoon genoeg om door de bouwers van de installer meegenomen te worden in de scripts. Een installer bouwen is een vak apart, blijkt maar weer... :)

Heb je de volledige instalatie gedaan? (alle dvd's incl content)

Heb je ook in de installer gekeken of alles stond aangefinkt?

Alle content uit, dat vind ik rommel. Of in ieder geval niets voor mij. Beetje hautain, ik weet het, maar ach...

Zie nu dat het probleem specifiek met Logic-8 projecten is. Maar dat zijn al mn projecten. Grr.

Back