spaceshuttle explosie/crash

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dat onveilig fokken. Ze blijven er maar op los fokken zonder voorbehoedsmiddelen omdat ze die dingen niet willen. Daar krijg je dus problemen van. Zie dat dus. We kunnen wel telkens mensen en paketten sturen maar als die voorlichting 1e oor in gaat en andere oor uit dan is dat allemaal verspilt geld en moeite.
Ik heb zelf op ngc gezien dat ze daar helemaal geen voorstander zijn van voorbehoedsmiddellen dus dan houd het gewoon op.

Plus laten we eerst eens onze eigen problemen oplossen. We denken wel dat het hier zo goed is maar dat valt behoorlijk vies tegen.

Neem het onderwijs nu. Dat is in nederland toch redelijk slecht ookal gaat iedereen hier naar school. Laten we dat eerst eens oplossen.
Ook dat gesodemieter met die criminelen hierzo. Ik heb zelf in roosendaal meegemaakt en in Bergen op zoom en in amsterdam etc. dat de politie er zelfs bang van word. Echt zielig gewoon. Neem eens voorbeeld aan de VS. Die hakken er daar gelijk op los. Is eht gedonder zo klaar.

Ook dat gedoe met die NS de hele tijd. Als ze echt willen dat we de trein nemen en de bus (overheid) dan moeten ze de NS weer onder het rijk zetten en niet privatiseren. Schiet je geen donder mee op. NS is uit op winst dus hebben wij geen zin meer in die onzin van vierkante wielen ed.

ook wel eens gezien hoeveel daklozen we hierzo hebben in nederland??? Ook wel behoorlijk wat.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan met wat wij hier in nederland alleen al aan problemen hebben.

Dat gedoe met irak. Saddam moet eens gewoon eerlijk zijn. Het bewijs is er dus waarom blijven liegen. Ik word echt spuugzat van die 2.

Slipperman Schreef:
Alles op aarde gebeurt hier met een reden. De reden dat malaria er is is dat er gewoon mensen van de aardbol afmoeten. Het westen is geavanceerder en wij kunnen ons beschermen er tegen dus ons zal het virus niet treffen (ook deels omdat het virus hier sowieso nooit komt.) en in dat soort landen zijn die virussen er eenmaal en ze eisen daar idd slachtoffers. Maar ik vind het geen slechte zaak. Dit is natuurlijke selectie. Hier moet je niks tegen doen

Het gemak waarmee je andermans ellende degradeert tot " zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar" is naar mijn mening stuitend. Het is natuurlijk ook erg makkelijk praten over natuurlijke selectie vanuit een land waar natuurlijke selectie geen rol meer speelt. Vergeet echter niet dat wij ruim 50 jaar geleden ook in een positie zaten waarin we het niet hadden gered zonder hulp van buitenaf.

Je zegt ook dat we niets tegen ziektes als malaria etc. moeten doen, min of meer onder het mom "laat de natuur z'n gang gaan". Ik wil je er echter wel op wijzen dat we er hier alles aan doen om ziektes op onnatuurlijke wijze de wereld uit te helpen. Griepvaccinaties zijn daar slechts een bescheiden voorbeeld van. Eigenlijk hebben mensen die hun kinderen niet laten inenten tegen polio, meningitis etc. gelijk. Laat de natuurlijke selectie maar z'n werk doen.
Malariamuggen komen ook in nederland voor en klimaatveranderingen kunnen er op korte termijn weer voor zorgen dat ook de ziekte zich hier weer gaat manifesteren. Kunnen we van alles tegen doen, maar volgens jouw theorie moeten we dat juist niet doen.

Mensen oordelen zo makkelijk over situaties die hen zelf niet aangaan, maar kijkend naar alle ellende om ons heen prijs ik me elke dag weer gelukkig dat ik geboren ben in een deel van de wereld waar alles meer dan goed geregeld is. Dat is geen verdienste, dat is puur mazzel hebben. De kans dat je de staatsloterij wint is groter dan de kans in Nederland geboren te worden.
In eerdere berichten heb ik al aangegeven onder de indruk te zijn van het ongeluk met de Spacre Shuttle en getracht een verklaring te vinden voor het feit dat dit mij meer bezighoudt dan een hongerend continent. Een ding staat voor mij echter wel vast en dat is dat het ongeluk op zich uitermate tragisch is, maar in geen enkele verhouding staat tot een miljoen mensen die de hongerdood sterven.

Daarom wil ik bij deze een beroep doen op de lezers van dit forum.
Stort op giro 555 (of welke andere hulporganisatie dan ook.

Tom

Origineel geplaatst door Slipperman
Dat gedoe met irak. Saddam moet eens gewoon eerlijk zijn. Het bewijs is er dus waarom blijven liegen. Ik word echt spuugzat van die 2.

Ja, Saddam moet eerlijk zijn, Bush hoeft dat niet? Denk na, die man is bezig met unfinished business van z'n papa! Dit hele gesodemieter gaat over zakenbelangen. In dit geval de controle over een van de belangrijkste oliestaten. Omdat Bush absoluut geen grip kan krijgen op heren Osama & Co., gaat hij maar snel de aandacht afleiden en Irak aanpakken. Intriest. Helemaal als je je bedenkt dat Blair met hem meeloopt en de Nederlandse regering (wat daar nog van over is na de soap van het afgelopen jaar) ook nog het liefst achter GWB z'n kontgat probeert te snuffelen.
GWB staat Israel bij vanwege de strategische plaats bij eventuele oorlog.
GWB probeert Taiwan om zeep te helpen vanwege de strategische plaats mocht hij besluiten met China een scene Starwars te gaa filmen.
Er worden afspraken gemaakt als anti-raket schilden, maar GWB hoeft zich hier niet aan te houden.
We gaan de natuur proberen te besparen, maar GWB hoeft zich hier wederom niet aan te houden.
We mogen geen massavernietigingswapens hebben, maar GWB? Tja, hoef ik niet meer uit te leggen?

Beste man, Saddam is geen lievertje, maar schijnheilig is hij ook niet. Over GWB kan ik dat helaas niet zeggen. Belachelijke Koe-Jongen uit Texas met z'n oliepompjes... Oh vandaar dat hij niet meewerkt aan het verdrag... verklaart een hoop :[>

Aids is in alle waarschijnlijkheid een "ingevoerde ziekte", dus wees je ervan bewust dat het mooi had kunnen wezen. Alles lopen fokken wat los en vast liep zonder dood te gaan :biertje:

Origineel geplaatst door Slipperman
Neem eens voorbeeld aan de VS. Die hakken er daar gelijk op los. Is eht gedonder zo klaar.

ok....hmmm....In de VS hakken ze erop los. Daar zijn dan ook geen problemen. In America is er veel minder criminaliteit. In America is veel minder verschil tussen bevolkingsklassen. Je merkt echt dat de doodstraf ervoor zorgt dat mensen niet meer voor het criminele pad kiezen. In America hebben de mensen nog respect voor de politie, en terecht. Je geweer trekken als iemand te hard rijd met zijn auto zal de hardrijders leren! Moeten ze hier ook doen. Dan wordt het allemaal beter.

Ok....De VS moet een groot fucking voorbeeld nemen aan Nederland!!! Ik heb gewoon een afkeer voor de VS als land, met hun mentaliteit van zelf-uitgeroepen politieman.

Ik zie de waarde van een systeem van een land als volgt: als de hele wereld bestond uit copien van dat land hoe zou het dan zijn?
Zelfs maar 2 x America zou het einde van leven op deze aardkloot betekenen, daar ben ik van overtuigd.

Duseh....nee....neem alsjeblieft geen voorbeeld aan de VS, ook al zien ze zichzelf zo graag als leider van de vrije wereld.

ik kan maybe hard overkomen alsof het me niets interreseert. Maar dat lijkt maar zo. het interreseert me wel degelijk en ik weet ook goed dat we na de 2e wereld oorlog ook onze eigen zorgen hadden en nu nog hebben we zorgen.

Alleen stel je ook het volgende voor:

Het is het jaar 2050. Alle ziektes zijn uitgeroeid. Iedereen is over het algemeen welvarend (er bestaan wel armere mensen) en de bevolking groeit explosief. Ondertussen teld nederland 30 miljoen mensen en de VS bijna 2 miljard. Het continent afrika telt meer dan 5 miljard mensen en india zelf ook 3 miljard. Om grond voor woningen te vinden is bijna alles weggekapt aan bossen en regenwoud want we moeten ergens wonen toch???

Overal wolkenkrabbers en skylines en we gaan ook de diepte in. Het klimaat is warmer geworden en het waterpeil is behoorlijk gestegen. Nederland verweert zich met dijken die 30 meter hoog zijn op sommige plekken.

Maar dan. El nino komt weer eraan en overal enorme vloed. Dijken breken door en nederland word weggevaagd en zelfs delen van de wereld staan onder. OF misschien grote windvlagen waardoor de wolkenkrabbers instorten.

Wat ik hier probeer duidelijk te maken is dat er steeds meer mensen bijkomen en we daar simpel geen plek voor hebben. We zullen wil dit aantal mensen echt passen alles weg moeten kappen en zelfs op antartica gaan wonen. Maar het gevolg is dat we hierdoor weer geen natuur hebben, geen groen en zo dus steeds minder zuurstof krijgen. Er hoeft maar dit te gebeuren en de bevolking word half uitgeroeid en dan??? Dan staan we nergens meer. Grote delen onder water, geen voedsel etc.

Die ziektes hebben een reden. Ze zijn verschrikkelijk maar de natuur heeft ze eenmaal geschapen en ze zijn er om simpel weg delen uit te roeien om ergens anders weer ruimte te bieden voor nieuwe. Klinkt hard maar zo is het eigenlijk wel.

Dat wij het geluk hebben om hier geen last van te hebben is deels ons geluk maar vergeet niet dat ook ziektes zich aanpassen en sommiggen zelfs imuum worden voor bestrijding die we voorheen ervoor gebruikte...

Dat bush niet heilig is hoef je mij niet te vertellen. En dat de VS afentoe een beetje te ver gaat weet ik ook wel. Ik vertrouw de amerikaanse overheid voor geen meter. Omdat die echt alles in de doofpot stoppen.

Dat gedoe met de challenger hebben ze ook al geprobeert in de doofpot te stoppen. In de tijd voor de verkiezingen in de VS was ik ook zekers voorstander van al gore en zekers niet van bush aangezien hij idd nog die zaken met irak heeft. Echter dit soort onzin moet wel van 2 kanten komen dus saddam moet ook eens aardig doen.

Wij als miniscuul landje proberen natuurlijk mee te liften met iedereen aangezien we zo klein zijn. Dus we gaan wel met bush mee (al is een deel van onze poppenkast het er ook niet mee eens.)

Dat telefoongesprek tussen balkellende en bush was niet om hem te feliciteren. Maak je mij niet wijs. Bush wil hem gewoon overtuigen. Dat is duidelijk neem ik aan. Die felicitaties zijn gewoon een leuke inleiding voor hem om het eens daar over te hebben. kan hem het wat schelen wie er hier de baas word.

Ideetje.

Zullen we maar stoppen? De vuurpijl is geploft. Die as van die 7 mensen zweeft nu rond in de atmosfeer.

ik lees al deze berichten en denk: wat een rare wending neem zo'n discussie, soms denk ik wel ns wat een rare gasten hier..;{

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back