tc konnekt live of MOTU mk 3

barbez

Nieuwkomer
Hoi ,
heeft iemand ervaring met de mic preamps van deze interfaces?
En hoewel ze 2 mic preamps hebben, ben ik niet zeker of je ze alletwee tegelijk met een micro kan gebruiken...

iemand?

Ik heb de Konnekt 24D en daarvan kan je de microfoon pre-amps gewoon tegelijk gebruiken. Maar ik ben er bijna zeker van dat je dat met de Motu ook gewoon kan.
Fantoom-voeding en keuze of je de pre-amps aan de voorkant of lijn-ingangen aan de achterkant wilt gebruiken wordt voor allebei de pre-amps tegelijk geschakeld.

Verder heb ik de pre-amps alleen een keer met een SM57 en 58 gebruikt, maar was daarvan wel erg tevreden over de kwaliteit. Heb de Motu nooit gebruikt, dus kan je niets vertellen over hoe de pre-amps van de 24D zijn t.o.v. de Motu.

Bij de Motu kun je beide mic preamps tegelijk gebruiken en afzondelijk van elkaar de phantoom voeding aanzetten. Het zijn twee extra ingangen, je hebt in totaal 10 analoge ingangen op een Motu 828 mk2/mk3: 8 x line in (+4 / -10 db) en 2 x mic/line in.

Patrick.

Nog even een vraagje: De TC konnect live heeft volgende firewire aansluiting: IEEE 1394a, S400, IEC 61883.
Is dit een 4 of 6 pins aansluiting?

De motu ultralite mk3 heeft alvast een 6 pin firewire...

beide zijn toch 4-pins minimaal en 6-pins is toch enkel met buspower?

allebei 4 en 6 pins dus, 4 pins is zon laptop-formaat om stroom te besparen. Check even goed voor je de kaart koopt of ie werkt op jouw systeem(nogal een eigenzinnig protocol dat firewire).

Wat de Motu aangaat, ik vond de 828mk2 een stuk beter klinken dan de Ultralite mk2. Of dit voor de mk3 ook opgaat weet ik niet, maar het is het proberen waard ;)

Back