beste orchestrale samples of synth?

musicheaven

Ouwe rot
veronderstel dat we dan zowieso bij de samplers en niet bij de workstations moeten zoeken

veronderstel dat vienna symphonic zowieso best is, maar mij wat te duur
heb naar miroslav geluisterd en vond het niet overtuigend
quantum leap (east west) leek me dan weer zeer goed en vrij betaalbaar voor wat het bood.==>> iemand hier ervaring mee? hoe vergelijkt dit met bv de sounds van de pc3? (uiteraard ga je op de pc3 niet al die speciale technieken hebben, maar de basissound)? hoe is manier van werken met quantum leap?

andere opties

8D

Ben zelf niet zo weg van de Motif orkest geluiden (blazers weer wat meer dan strijkers).
Sample libraries zijn natuurlijk de top (east west klinkt al heel goed en is zeker voordeliger dan vsl). Garritan is ook goed prijs/kwaliteit.
Maar ik denk dat je deze alleen kan gebruiken voor studio-produkties. Wil je theaterprodukties doen (live spelen) dan is een pc3 weer beter. Deze is wat minder natuurgetrouw dan een tig gigabyte grote library, maar de speelbaarheid is super.

ik heb de garritan en heb die tot nu gebruik voor mijn studioproducties..

ik wil iets beter
die vienna is me wat te duur dus hoop op die quantum leap

motif is geen sprake van, niet slecht maar ik ga hier geen orkestscore mee maken

De Symphonic Orchestra Gold Edition van eastwest is echt wel redelijk te noemen hoor. Het is erg subjectief natuurlijk. Heb zelf jaren met Gigastudio 3 en VSL gedraaid... belachelijk duur maar dan heb je ook wat. Dit wordt volgens mij nog steeds heel erg veel gebruikt om Scores met te maken.

Ik heb zelf een Yamaha MO en vind de strings echt geweldig :D.
Het duurde wel ff voor ik er 1 had gemaakt die echt goed klinkt, maar ben er zeer tevreden mee.
Kan als je wil wel een demotje maken ofzo :P

Kan als je wil wel een demotje maken ofzo

is goed ; let wel op : ik zoek geen va-strings of zo (heb ik genoeg) maar echt realistische klanken voor klassieke muziek

Ok hier is t dan :P
een demo van een aantal Strings uit de Yamaha MO.
Dit zijn geluiden die ik zelf heb gemaakt :).

Attachments

• MOStrings.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 97
vind zelf de fluit, hobo en trompet/hoorn geluiden uit de Yamaha ook erg mooi.
btw, die XS serie klinkt nog net een tikkie beter ;)

Ik denk dat de Kurzweil PC3X momenteel de beste onboard orchestrale geluiden heeft. Grote sample libraries kunnen ongetwijfeld meer en beter maar de library in de PC3X is echt indrukwekkend goed.

Ok hier is t dan :P
een demo van een aantal Strings uit de Yamaha MO.
Dit zijn geluiden die ik zelf heb gemaakt :).

ZEER mooie geluiden, maar niet realistisch voor klassiek voor filmmuziek of reclame ca va maar niet voor echte scores

Ja ik gebruik t zelf ook voor die 2e en 3e catagorie :P
Maar je heb gelijk, tis niet echt echt.
Maarja denk dat je dan meer naar physical moddeling moet gaan kijke ofzo :P
of gewoon een orkest inhure :D.

Vind bv. Korg of Roland geen beter alternatief hebben :(, terwijl er vaak orchestral scores te vinde zijn bij de korg demotjes. maar daar heb ik vaak zoiets van, hmm tis t net niet.
Vind ik persoonlijk dit geluid beter :P

Vind bv. Korg of Roland geen beter alternatief hebben :(, terwijl er vaak orchestral scores te vinde zijn bij de korg demotjes. maar daar heb ik vaak zoiets van, hmm tis t net niet.
Vind ik persoonlijk dit geluid beter :P
KURZWEIL BESTE, maar inderdaad omdat er geen ander alternatief is vroeg ik wie er ervaring had met sample-libraries. synths zijn (buiten kurzweil gerekend) zowieso geen optie, wou gewoon mening over beste samplelibraries

denk dat het quantum leap wordt

ja ben ik t toch niet mee eens helaas :P
Kurz heeft toch iets in de strings zitte wat m niet echt realistisch maakt vind ik.
soort ondertoontje/dofheid aan t geluid ofzo.
dynamiek is wel goed though

*edit*
Heeft beetje t zelfde wat Roland qua geluid heeft, weet niet wat t is maar dr zit iets in t geluid wat t niet realistisch maakt.
Mooi voorbeeld is t Solo violin demotje

Als je geïnteresseerd bent in ensembles (strijkers, brass etc), moet je serieus eens kijken naar ProjectSAM Symphobia. Vind het zelf echt één van de meeste indrukwekkende libraries die ik heb gehoord. Het is eigenlijk een perfecte aanvulling op een bundel zoals EWQL Platinum of de VSL serie, want je bespaart gewoon heel veel tijd met layeren enzo.

http://www.projectsam.com/Products/Symphobia/

Check hier

Over het verschil tussen VSL en EWQL serie.....de VSL sounds zijn droog opgenomen, terwijl bij de East West bundel de Hall reverb erbij is opgenomen. Verder hebben de VSL-instrumenten wat meer EQ'ing enzo nodig, waar de East West serie wat meer 'out of the box' is. Verder is de VSL bundel volgens mij van dichterbij opgenomen, wat de sounds erg direct maakt i.t.t. East West. Als je dus bijv. kamermuziek wilt maken, raad ik je echt de VSL serie aan. Voor die typische hollywood sound is de East West serie wat meer geschikter, hoewel je bij de platinum versie kunt kiezen uit 3 verschillende mic posities.

Back