beste orchestrale samples of synth?

Je hebt ook nog Miroslav Philharmonik. Is ook best ok!

vind ik toch een stuk minder

-------------
dus als ik het goed begrijp vsl en ewql beetje evenwaardig, afhankelijk van genre? dan kies ik toch voor ewql, want ik heb geen ezeltje dat geld kakt hehe

vind ik toch een stuk minder

-------------
dus als ik het goed begrijp vsl en ewql beetje evenwaardig, afhankelijk van genre? dan kies ik toch voor ewql, want ik heb geen ezeltje dat geld kakt hehe

Ja..

Heb je overigens al die symphobia geprobeerd? Staat een online demo op die site waar je een patch kunt uitproberen. Wel met latency, want het werkt via een online concept. Maar van het geluid ben ik iig wel heel erg onder de indruk

demo klinkt indrukwekkend, maar inderdaad eerder een aanvulling op andere samplelibraries dan zelfstandig te gebruiken

Ben t wel met arnomusicman eens, iedereen heeft een andere smaak. T enige wat je kan doen is wat tips geven in de goeie richting, maar uiteindelijk is t afhankelijk van de persoon zelf wat hij/zij wel of nie mooi vind ;).

In dit geval is het toch duidelijk hoe realistischer de
samplepack des te beter het product (prijs en cpu stress daargelaten)
Met synths is het een kwestie van smaak natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Ben het toch ook eens met MusicHeaven: Kurzweil heeft wat mij betreft ongetwijfeld de mooiste Orchestral sounds die ook heel mooi gedragen worden. Vooral hun nieuwe String bank in de PC3X klinkt erg goed. :halleluja:halleluja:halleluja

Roland, Yamaha zijn best goed, Korg misschien iets beter maar ze hebben alledrie dat "over the top" effect hetgeen misschien mooi is voor een prog-rock of gothic band maar niet voor een goede orchestral score. Korg komt qua nuances nog het meest in de buurt.

Dat mooie natuurlijke wat Kurzweil op een of andere manier wel in de samples is toch mijn grote favoriet. Volgens mij heeft Kurzweil geen goede R&D maar wel hele goede sound-designers die van oud basis materiaal zeer goede en bruikbare sounds weten te maken.

Jammer want de rest van Kurzeil (akoustische pianos, synths) etc. kan weer niet echt meekomen met bijv. Yamaha, Roland, Clavia etc. Tijd voor Kurzweil om eens wat goed mensen in hun research afdeling te plaasten. Nou stop-ik van het wordt een beetje off-topic :)

Jammer want de rest van Kurzeil (akoustische pianos, synths) etc. kan weer niet echt meekomen met bijv. Yamaha, Roland, Clavia etc. Tijd voor Kurzweil om eens wat goed mensen in hun research afdeling te plaasten. Nou stop-ik van het wordt een beetje off-topic :)

Om off-topic te blijven, vind da Kurz nog aardig meegaat qua piano.
Vind t piano geluid en ook zeker de Rhodes erg goed, en vind yamaha zelfs iets minder. Maar das maar net weer waarvoor je m toepast.
Yamaha piano is beter in band formaat, en Kurz weer beter als solo piano :P.

Ben het toch ook eens met MusicHeaven: Kurzweil heeft wat mij betreft ongetwijfeld de mooiste Orchestral sounds die ook heel mooi gedragen worden. Vooral hun nieuwe String bank in de PC3X klinkt erg goed. :halleluja:halleluja:halleluja

Roland, Yamaha zijn best goed, Korg misschien iets beter maar ze hebben alledrie dat "over the top" effect hetgeen misschien mooi is voor een prog-rock of gothic band maar niet voor een goede orchestral score. Korg komt qua nuances nog het meest in de buurt.

Dat mooie natuurlijke wat Kurzweil op een of andere manier wel in de samples is toch mijn grote favoriet. Volgens mij heeft Kurzweil geen goede R&D maar wel hele goede sound-designers die van oud basis materiaal zeer goede en bruikbare sounds weten te maken.

Zie je wel, dus toch een kwestie van smaak.

Ik weet redelijk hoe een symphonisch orkest zou moeten klinken. En ik heb gekozen voor Miroslav Philharmonik. Omdat die het dichtst in de buurt komen van hoe ik vindt dat het moet klinken. Lees: "hoe ik vindt". Het blijft deels een kwestie van smaak.

Kijk dus naar wat de suggesties zijn, ga daar dan naar luisteren (audiosamples) en baseer dan mede daarop je keuze. Ga nooit blind naar wat iemand vindt. Daar is internet veel te subjectief voor! En reviews trouwens ook. Je oren zijn nog altijd je belangrijkste referentiekader, samen met kennis van wat je wilt kopen.
Je kunt dus alleen bepalen of klanken realistisch zijn, als je ook weet hoe het in het echt moet klinken. Luister dus eens naar een klassieke CD op een goede audioset. En ga dan naar de audiovoorbeelden van synths en softsynths/samplepakketten luisteren. En maak dan je eigen keuze.

Dit is de spijker op zijn kop. De basissamples die Kurzweil gebruikt voor de piano's in de PC3-serie is dezelfde als die in de PC2-series wordt gebruikt. De kracht ligt inderdaad in de design, waarbij Kurzweil kan bogen op de KDFX die gewoon erg goed zijn.
Ik vind behalve de orchestrale geluiden de electrische piano's heel goed klinken in de Kurzweils. De Rhodes is heel mooi, de Wurlitzer vond ik, in de PC2X althans, wat minder. Toch heb ik gekozen voor een Nord Stage. De pure kwaliteit van de samples is simpelweg beter. De piano klinkt voller en warmer. Die van Kurzweil is vooral mooi helder. Voor de muziek die wij maken is de Nord geschikter.

Edirol orchestral

is niet echt goed hoor

Dus alle meningen die je hier leest zijn sowieso subjectief!!!
==>> wat is dan nog het nut van dit forum? trouwens,eens je op een bepaald kwaliteitsniveau kot kan je zeggen subjectief, maar er zijn toch ook objectieve maatstaven hoor

Vooral hun nieuwe String bank in de PC3X klinkt erg goed
de demos die ik al heb gehoord zijn inderdaad zeer mooi, maar zijn er veel verschillende speeltechnieken voorzien? ik heb tot nu toe slechts legato con arco (naturale), tremolo en pizzicato gehoord.. zijn dingen als sul ponticello en sul tasto voorzien? ik bedoel echt op het niveau van moderne kamermuziek, niet om een hollywood film te scoren :)

zijn er dingen z

zijn dingen als sul ponticello en sul tasto voorzien? ik bedoel echt op het niveau van moderne kamermuziek, niet om een hollywood film te scoren :)

je zou eens naar Synful Orchestra kunnen kijken (is ook een demo versie van). Die kan dit wel.

Synful Orchestra[/QUOTE
merci, maar die heb ik eens gedemood en was niet erg onder de indruk van de kwaliteit
wil echt wat upgraden qua kwaliteit

Vanaf Symphonic Orchestra Gold XP een opgrade gedaan naar de Play versie.
Deze uitvoering heeft een microphone positie.

Echter toen ik later de demo's hoorde van de Platinum versie met 3 microphone posities binnen een week de play versie geupgrade naar Platinum Plus.

Beter is er momenteel niet, zo ook v,w,b, de Quantum Leap Piano's, die standaard wel wordt geleverd met drie microphone posities.

Alle geld waard

Dit is de spijker op zijn kop. De basissamples die Kurzweil gebruikt voor de piano's in de PC3-serie is dezelfde als die in de PC2-series wordt gebruikt. De kracht ligt inderdaad in de design, waarbij Kurzweil kan bogen op de KDFX die gewoon erg goed zijn.
Ik vind behalve de orchestrale geluiden de electrische piano's heel goed klinken in de Kurzweils. De Rhodes is heel mooi, de Wurlitzer vond ik, in de PC2X althans, wat minder. Toch heb ik gekozen voor een Nord Stage. De pure kwaliteit van de samples is simpelweg beter. De piano klinkt voller en warmer. Die van Kurzweil is vooral mooi helder. Voor de muziek die wij maken is de Nord geschikter.

Tja, het ging natuurlijk over de Orchestral & String sounds. Maar ik geef je helemaal gelijk, de rhodes & wurlitzer van zijn ook super. De classic keys zijn (gelukkig) ook overgenomen in de PC3X. Deze onderscheid zich name eens een keertje ten opzichte van alle Korg/Yamaha/Roland presets. Wat leuk is bij de Classic Keys, is de enorme variatie aan (overstuurde) sounds (clavinet etc.) en het feit dat ze bij de Classic Keys ROM een aantal songstitles (bijv. Ray Charles - What i'd say) hebben nagebootst i.p.v. alleen maar een type instrument te samplen. Vooral die dikke wurlitzer sound vind ik dus fenomenaal (Hulde:halleluja:halleluja). Dave Weiser van Kurzweil claimt voor het design van de rhodes sounds weer heel veel moeite te hebben gedaan.

Back to topic: De Orchestral klanken waren op mijn PC1SE al ongelooflijk mooi (rustig, authentiek ipv over the top) en deze soundbank is gelukkig overgenomen in de PC3X. Het mooie extra van de PC3X is de nieuwe string soundbank. Die zou ik toch wel heel graag ook willen hebben. Ik vond de string secties van Kurzweil altijd wel mooi maar wel een beetje eenzijdig (veel van hetzelfde net als de akoustische pianos). Deze string sectie is dan ook een aangename verassing van Kurzweil en zou in combinatie met de variatie aan a-pianos wel eens de selling feature kunnen worden. Hooguit de M3 komt met de strings een beetje in de buurt maar mist met name dat pure... Ik heb dan met Kurzweil een beetje hetzelfde als met Clavia: Het probeert meer op de praktische muzikant in te spelen.

Tja en dat er dan iemand is die dat subjectief vindt is niet erg (aren't we all?). Ik luister gewoon net als iedereen met mijn oren en ben zelf eigenlijk niet eens zo'n goede speler maar wel een enorme geluidspurist. Daarom durf ik toch rustig te stellen dat Kurzweil met hun Orchestral & String klanken een zeer prettige speelbare soundset hebben gemaakt die via een keyboard zeer overtuigend gespeeld kunnen worden. En dat toch echt anders dan de concurrentie. Orchestral VST is leuk maar niet praktisch voor een synth en volgens mij voornamelijk gericht op complexe veelstemmige filmscores a la finale etc.

Kortom, als ik mijn PC1SE (ook een perfecte onbekend/onbemind stage-piano overigens) goed kon verkopen, dan ging ik voor de PC3X met wat meer synth sounds en natuurlijk de goddelijke, !$@%^ strings :) Dan heb je ook nog een all-round synth die in de meeste bands heel erg bruikbaar is zonder al die toeters en bellen (Karma moet je gewoon hebben!).

Laatst gewijzigd:
Veel bezitters van de East West Quantum Leap play versie stappen uiteindelijk toch door naar de platinum Plus versie.

A) omdat het de gehele bibliotheek in zowel 16 als 24 bits resolutie heeft en

B) deze beide uitvoeringen ook als 3 microphonoe posities worden uitgeleverd.

Het kwaliteitsverschil tussen een of drie microphone posities is overduidelijk waarneembaar.

Daarnaast kunnen de gebruikte microphone posities ook nog eens apart naar een andere uitgang worden geroute.

Bijvoorbeeld de stage microphone naar voorspeakers en de close microphone naar achterspeakers of juist geheel andersom.

Ook de sterkte van de gebruikte microphone posities is afzonderlijk in geluids sterkte te regelen.

Daar in de Orchestra Play versie diverse instrumenten al bij voorbaat meer links of rechts gepositioneerd zijn, zoals in een werkelijk orkest, draagt het gebruik van meerdere microphones wel heel sterk bij aan de zuivere plaatsbepaling van het instrument

Back