LOL doe maar duur![]()
Ik heb zelf niet de platinum versie of de VSL bundel hoor

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LOL doe maar duur![]()

Je hebt ook nog Miroslav Philharmonik. Is ook best ok!
vind ik toch een stuk minder
-------------
dus als ik het goed begrijp vsl en ewql beetje evenwaardig, afhankelijk van genre? dan kies ik toch voor ewql, want ik heb geen ezeltje dat geld kakt hehe
Dus alle meningen die je hier leest zijn sowieso subjectief!!!
.

Jammer want de rest van Kurzeil (akoustische pianos, synths) etc. kan weer niet echt meekomen met bijv. Yamaha, Roland, Clavia etc. Tijd voor Kurzweil om eens wat goed mensen in hun research afdeling te plaasten. Nou stop-ik van het wordt een beetje off-topic![]()
.Ben het toch ook eens met MusicHeaven: Kurzweil heeft wat mij betreft ongetwijfeld de mooiste Orchestral sounds die ook heel mooi gedragen worden. Vooral hun nieuwe String bank in de PC3X klinkt erg goed.
Roland, Yamaha zijn best goed, Korg misschien iets beter maar ze hebben alledrie dat "over the top" effect hetgeen misschien mooi is voor een prog-rock of gothic band maar niet voor een goede orchestral score. Korg komt qua nuances nog het meest in de buurt.
Dat mooie natuurlijke wat Kurzweil op een of andere manier wel in de samples is toch mijn grote favoriet. Volgens mij heeft Kurzweil geen goede R&D maar wel hele goede sound-designers die van oud basis materiaal zeer goede en bruikbare sounds weten te maken.
Jammer want de rest van Kurzeil (akoustische pianos, synths) etc. kan weer niet echt meekomen met bijv. Yamaha, Roland, Clavia etc. Tijd voor Kurzweil om eens wat goed mensen in hun research afdeling te plaasten. Nou stop-ik van het wordt een beetje off-topic![]()
Dat mooie natuurlijke wat Kurzweil op een of andere manier wel in de samples is toch mijn grote favoriet. Volgens mij heeft Kurzweil geen goede R&D maar wel hele goede sound-designers die van oud basis materiaal zeer goede en bruikbare sounds weten te maken.
Edirol orchestral
==>> wat is dan nog het nut van dit forum? trouwens,eens je op een bepaald kwaliteitsniveau kot kan je zeggen subjectief, maar er zijn toch ook objectieve maatstaven hoorDus alle meningen die je hier leest zijn sowieso subjectief!!!
de demos die ik al heb gehoord zijn inderdaad zeer mooi, maar zijn er veel verschillende speeltechnieken voorzien? ik heb tot nu toe slechts legato con arco (naturale), tremolo en pizzicato gehoord.. zijn dingen als sul ponticello en sul tasto voorzien? ik bedoel echt op het niveau van moderne kamermuziek, niet om een hollywood film te scorenVooral hun nieuwe String bank in de PC3X klinkt erg goed

zijn dingen als sul ponticello en sul tasto voorzien? ik bedoel echt op het niveau van moderne kamermuziek, niet om een hollywood film te scoren![]()
Synful Orchestra[/QUOTE
merci, maar die heb ik eens gedemood en was niet erg onder de indruk van de kwaliteit
wil echt wat upgraden qua kwaliteit
Symphonic Orchestra Gold
Dit is de spijker op zijn kop. De basissamples die Kurzweil gebruikt voor de piano's in de PC3-serie is dezelfde als die in de PC2-series wordt gebruikt. De kracht ligt inderdaad in de design, waarbij Kurzweil kan bogen op de KDFX die gewoon erg goed zijn.
Ik vind behalve de orchestrale geluiden de electrische piano's heel goed klinken in de Kurzweils. De Rhodes is heel mooi, de Wurlitzer vond ik, in de PC2X althans, wat minder. Toch heb ik gekozen voor een Nord Stage. De pure kwaliteit van de samples is simpelweg beter. De piano klinkt voller en warmer. Die van Kurzweil is vooral mooi helder. Voor de muziek die wij maken is de Nord geschikter.

). Dave Weiser van Kurzweil claimt voor het design van de rhodes sounds weer heel veel moeite te hebben gedaan.
Dan heb je ook nog een all-round synth die in de meeste bands heel erg bruikbaar is zonder al die toeters en bellen (Karma moet je gewoon hebben!).