beste orchestrale samples of synth?

Vanaf Symphonic Orchestra Gold XP een opgrade gedaan naar de Play versie.
Deze uitvoering heeft een microphone positie.

Echter toen ik later de demo's hoorde van de Platinum versie met 3 microphone posities binnen een week de play versie geupgrade naar Platinum Plus.

Beter is er momenteel niet, zo ook v,w,b, de Quantum Leap Piano's, die standaard wel wordt geleverd met drie microphone posities.

Alle geld waard

Dan zal het beste van het beste toch eerder Vienna Instruments Symphonic Cube zijn. Die klikt fantastisch.
Info Best Service:
DVD-Set - Standard Library 3.277,31 ex. 3.900,00 incl.
DVD-Set - Standard & Extended Edition 7.731,09 ex. 9.200,00 incl.
DVD-Set - Extended Library Upgrade 4.453,78 ex. 5.300,00 incl.
En denk aan je diskruimte: 550GB.

Dan zal het beste van het beste toch eerder Vienna Instruments Symphonic Cube zijn. Die klikt fantastisch.
kweet het maar die is wat te duur voor me

Van VSL is er ook een special edition. Daarin zitten behoorlijk wat instrumenten en de prijs valt, voor vsl normen, ook best mee. De performance van de VSL plugin is in ieder geval top te noemen. Ik kan een aardige hoeveelheid samples inladen zonder dat mn geheugen vol loopt. Momenteel stapel ik VSL en Symphobia bovenop elkaar voor een dikke sound en dat lijkt te werken! :okdan:

I see you were interested in Project Sam Syphobia. Let me know if you were looking to purchase a copy. I work for West LA Music and we are retailers for their company.
West LA Music Pro Audio Sales [deleted]

Hmm, ben beniewd naar de prijs.. Mocht je interesse hebben hiervoor, kun je dat natuurlijk melden. Heb momenteel overhand aan Komplete 5.

Ik dacht gelijk aan deze NovaChord.

Dat ding die je haren van je enkels naar je nek doen kruipen... die dus.

special edition

special edition

VSL heeft ook een special edition serie uitgebracht.

Deze is minder uitgebreid, maar heeft alle belangrijke instrumenten on board. De klank is echt subliem.

Deze is er al vanaf ongeveer 350 euro!!! En kun je uitbreiden tot ik geloof 1500 euro. Je hebt dan echt een heel orkest, met alle meest gebruikte instrumenten en articulations.
Je kunt het beluisteren op hun site. Echt Super!!!

Dit kan ik alleen maar bevestigen. Heb eergister de VSL special edition strings gekocht en de klank is echt goed. Ben nog wel aan het zoeken naar een juiste reverbinstelling.
Alleen de strings kosten 195 euro. Het installeren was echter best een ingewikkeld gedoe, al kan dat ook aan mij liggen. De licentie moest namelijk op mijn steinberg dongle.

Hier moet ook de Halion Symphony Orchestra van Steinberg genoemd worden. Uitstekende klanken, en zeer veel speelvariaties bij alle strijkers, hout- en koperblazers. Wat dacht je van b.v. een "gestopte" hoorn? Klinkt net echt, weet ik uit ervaring.

Misschien een ouder beestje, maar qua hardware mag hij wel genoemd worden: EMU Virtuoso, 2x 32mb aan orkestgeluiden. Alles gesampled in de diverse speelstijlen, legato, vibrato, pizz, etc. Ook diverse combi beschikbaar. Wat ook mooi is... wat een instrument niet kan spelen is ook niet beschikbaar op je toetsen. Dus een hoge C voor een contrabas... niet dus! Verder zeer natuurgetrouw en zeker niet over de top.

Edit: hij bestaat natuurlijk ook als soft versie, maar daar heb ik geen mening over. Ik ken de kwaliteit niet van de Proteus X (1,2 en 3) Library.

Maar goed. Zelf heb ik ooit de GIGA set beluisterd en uitgeprobeerd. Daar red je het toch niet bij met een 19" rackje... Maar wederom prijzig speelgoed en niet te vergeten dat het behoorlijk wat eisen stelt aan je pc.

Succes met je zoektocht!

Laatst gewijzigd:
EWQLSO is goed genoeg voor realistische composities en filmscores hoor
voor film scores zou ik voor de aanvulling wel stormdrums erbij gebruiken en sov.

maar voor klassiek is EWQLSO genoeg en als je die dan aanvult met garritan of symphobia heb je alle sounds die je nodig hebt.

alleen je moet er veel verstand van hebben en weten wat je doet
ik zelf ben helaas ook niet klassiek geschoold dus bij mij klinkt het ook allemaal wat minder maar nogmaals als je een beetje klassieke achtergrond hebt kun je er echt realistische stukken mee maken.

als je de sound demos op soundsonline hoort vind ik dat best realistisch

dit klinkt opzich ook wel aardig toch??

of deze gast doet het ook best aardig hoor

http://www.youtube.com/user/symphonicinstruments

Back