gigantische FM mogelijk in clavia g2?

musicheaven

Ouwe rot
zou je iets kunnen namaken als de fs1r (acht plus acht operatoren)?
omdat er maar 6ingangen voor de fm zijn (zoals bij de dx7)..

fm synth met 20 operatoren mogelijk?

je kan uiteraard de verschillende uitgangen van de mixers van verschillende algoritmes combineren, maar dat is niet echt hetzelfde

iemand hier ervaring mee?

Zou in principe kunnen denk ik. Nooit geprobeert eigenlijk. Gebruik zelden fm.

Ben wel bang dat t al snel 1 hele grote brei zal worden met 16 operators.

je kan toch gewoon zelf FM bewerkstelligen, pak een zooi Oscs, Envs en Amps (als groepje ff OEA's genoemt, wat nutuulk gewoon een OP is) en knoop ze achter elkaar (of naast elkaar)

[OEA1]-->[OEA2]-->[OEA3]-->[OEA4]-->[OEA5]-->[OEA6]-->[OEA7]-->[OEA8]

of

[OEA1]-->[OEA2]-->[OEA3]-->[OEA4]
[OEA5]-->[OEA6]-->[OEA7]-->[OEA8]

(waarbij de OUT van de OEA bij de F IN van de volgende osc gaat nateluurlijk™)

wat je zelf nog ff moet regelen is hoe je variabele schakelingen maakt tussen de OEA, het algorithm dus.

je kan uiteraard de verschillende uitgangen van de mixers van verschillende algoritmes combineren, maar dat is niet echt hetzelfde

Nee, inderdaad is dat niet hetzelfde (en zal ook niet hetzelfde klinken), maar als je precies de fs1r klank wilt, dan zou ik gewoon een fs1r kopen (de kracht van de NM zit hem natuurlijk (ook) in het feit dat je verder kan, daar waar andere synths stoppen).

Qua FM operatoren kom je vast wel een end, maar de klank van de FS1r wordt ook grotendeels bepaald door de Formant Shaping en interne effecten (welke stukken beter en veelzijdiger zijn dan wat de G2 aan kan).

Ik heb zowel een G2 als een FS1r en ik vind ze qua klank totaal anders. De FS1r is heel complex en diep in zijn FM synthese (zo kun je per operator afschuwelijk veel instellen) en ik heb het idee dat de G2 eerder een 'basis FM' functionaliteit aan boord heeft.

wat je zelf nog ff moet regelen is hoe je variabele schakelingen maakt tussen de OEA, het algorithm dus.
tis dat dat ik bedoelde, dat diagram met wisselende algoritmes loopt maar tot l aansluitingen

mja heb de fs1r ook gehad en verkocht, veel spijt van gehad

zoek hem nu terug

Dat lees ik over deze synth best vaak...

idd . . heb hem gehad en klonk fantastisch... maar het programmeren ontnam mij het plezier om er mee te werken.... maar klinkt heel erg lekker idd

Sounddiver is langzamerhand een museum programma en gebruik ik niet zo vaak meer, maar 1 van de redenen waarom deze niet weggaat is vanwege het kunnen editen van oa de FS1R. :luv:

Sounddiver is langzamerhand een museum programma en gebruik ik niet zo vaak meer, maar 1 van de redenen waarom deze niet weggaat is vanwege het kunnen editen van oa de FS1R. :luv:

http://code.google.com/p/ctrlr/

Als deze uit beta komt denk ik dat je die wel kunt gebruiken.

Back