locomilo
Gone too soon
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of dit topic op de juiste plaats staat weet ik niet, maar volgens mij is dit zeer interessante informatie voor sommige leden.
Sinds 1 december 2008 hoef je geen importbelasting meer te betalen als je gear buiten de E.U besteld dat niet meer dan 150 euro waard is.
Aangezien een dollar op dit moment 75 eurocent waard is, staat het internet op het moment dus vol met koopjes
Bron:http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html

De douane berekend die paar procent over de waarde+verzendkosten+inklaringskosten+BTW en niet alleen over de waarde.
...
Gezocht: ...
Analoge delay zonder ruis.
...
Analoge delays zonder ruis zijn door een speciale wet helemaal vrijgesteld van welke heffing dan ook 
Het is niet makkelijk, dus lees onderstaande even langzaam maar goed door:
over de waarde + invoerrechten + verzendkosten wordt de uiteindelijke btw berekend;
De douane heeft weinig met inklaringskosten te maken;
die ben je aan de vervoerder kwijt voor het papierwerk.
:
klopt, en die maken er een zooitje van, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze met wat natte vinger werk mensen ( ook mij dus...) behoorlijk financieel benadeelde.
de laatste actie van, dacht ik TNT, voor $180 (dollars dus , aan synth onderdelen, echt onderdelen dus, geen complete dingen met klavier oid, werden ingevoerd als muziek instrumenten, toptarief dus, van de $180 werden gewoon euro's gemaakt ( toen bijna het dubbele, de dollar stond erg laag) , daarover btw, totaal precies 50,- euro extra, hoe kun je het berekenen.
ik ben even klaar met invoeren buiten de eu.
niet dat ik omval van 50,-, maar het idee dat ik gewoon bestolen wordt en er niks aan kan doen staat mij steeds meer tegen.
zum kotzen in het frans.
garoeten,
jeroen