Synthforum Contest 2025: het stemmen is begonnen

ishi

Administrator
Staff member
Vanaf nu kun je stemmen op je favoriete nummers uit de Synthforum Contest '25.

Dat stemmen gebeurt zoals ieder jaar via een poll. Je ziet alle inzenders en hun tracks onder elkaar staan in omgekeerd alfabetische volgorde. Kies de tracks die je een stem wilt geven en druk onderaan op de stemknop. Het stemmen gebeurt anoniem. Je kunt dus niet zien wie er op jou gestemd heeft maar je ziet nog wel op wie jij hebt gestemd. Stem niet op jezelf. De resultaten van de stemronde worden zondagmiddag 25 januari voor iedereen zichtbaar gemaakt.

LET OP: Je kunt op zoveel tracks stemmen als je wilt. Je kunt slechts 1 keer op de stemknop onder de lijst drukken. Als je dit eenmaal hebt gedaan, is je keuze geregistreerd en kun je niets meer veranderen. Je kunt geen stemmen intrekken en, belangrijker, je kunt niet op een later moment alsnog een stem uitbrengen op andere tracks.

Het stemformulier vind je hier: Hier kun je je stemmen uitbrengen voor de Synthforum Contest 2025

De complete spelregels vind je hier: Synthforum Contest 2025: aankondiging & spelregels

Alle nummers zijn hier te beluisteren: Synthforum Contest 2025

Laatst gewijzigd:
Dank iedereen voor een leuke wedstrijd weer.
Ik heb ook mijn stemmen weer uitgebracht en voor een deel is dat op de usual suspects.

@Jason31 @NorthernLightX
Net als vorige keren vind ik jullie er echt uitspringen als het gaat om de kwalitiet en de zorg voor de kleinste details. Hierdoor geven jullie tracks altijd een hele consistente en professionele indruk. Chapeau.
In de wat gangbaardere dance genres vond ik trouwens ook @R-WinV erg goed. Nog wat ruw aan de randjes, maar kwa track wel een van de beste inzendingen imho.

Vorige keren had ik best wel moeite met een selectie maken omdat sommige tracks zo experimenteel waren... En hoe vergelijk je dat goed? Geen idee... Maar dit keer was ik er veel sneller uit... Ik vond kwa (wat op mij in elk geval overkomt als) experimenteel (of op zn minst het genre waar sound design een belangrijkere rol speelt) een aantal inzendingen waanzinnig goed. Namelijk
@flyweight (vorige keer ook al uitblinker vond ik!), @Nap (ondanks dat orgel achtige dingetje haha), @stoter (ook altijd goed! Wat een knaller weer)
@klinkske (ik was onder de indruk!)
vond ik allemaal erg goed. Maar mn absolute favoriet hier was @Void Pointer ... Heerlijke track!
Alles klopte, het klonk op alle vlakken erg lekker.

Ook nog een paar outlieers die het vermelden waard waren voor mij:
@P-Nutz - superleuke soundtrack! Is blijven hangen tot het stemmen :)
@Stupide - wat een feelgood track! Ik vind m errug leuk.

Dan tot slot... Wat vond ik nou gewoon de leukste track... Niet gelet op mix, originaliteit of sound design... Wat was nou gewoon heel lekker naar mijn smaak? Dan was er wat mij betreft 1 grote winnaar... Mijn eigen #1 van 2025 was @Eclectic
Gewoon no-nonsense, geen pretenties... Gewoon een heerlijke dance track met alles wat ik fijn vind aan dat genre. Super gedaan!

Dan tot slot... Wat vond ik nou gewoon de leukste track... Niet gelet op mix, originaliteit of sound design... Wat was nou gewoon heel lekker naar mijn smaak? Dan was er wat mij betreft 1 grote winnaar... Mijn eigen #1 van 2025 was @Eclectic
Gewoon no-nonsense, geen pretenties... Gewoon een heerlijke dance track met alles wat ik fijn vind aan dat genre. Super gedaan!
Sta te blozen 😊 supermooi commentaar, dankjewel!

Het positieve aan deze tussentijdse uitslag is dat ik vooralsnog mijn eigen unieke kleurtje balk heb. Past mooi bij mijn avatar. :erm:

(En neen, ik heb niet op mezelf gestemd :D)

Als je een paar van je 3000 facebook-vrienden een account aanmaken hier om een stem uit te brengen voor je?🥳

Mijn eerste SynthForum contest, zowel als deelnemer en als luisteraar.
Sommige tracks zijn goed, maar moet je voor in de sfeer zijn. Zowel trage als snellere tracks.
Moeilijk om van een snelle beat te switchen naar een trage soundscape. Doet dan afbreuk aan de éne of de andere track.
Ik vind het echt moeilijk om te stemmen, zoveel goede songs. Waar selecteer ik op?
Vrees dat ik er nog eens ga door moeten gaan en alles wat me direct aanstaat een vinkje moet geven en keihard moet zijn om andere geen vinkje te geven...

Laatst gewijzigd:
Ik ben altijd gul met stemmen: ik doe niet aan top 10 of 20, als t goed klinkt krijgt t een stem. Los van genre of ervaring: een beginner die mooi werk levert krijgt net zo goed n stem als een ervaren rot. Wie krijgt er dan geen? Als het nummer me totaal niet kan grijpen. Ik denk dat ik meestal 90% deelnemers n stem geef.

Ja, ik denk dat ik op zeker 50 stemmen ga komen. Nog niets tegengekomen dat ik echt niet goed vind.
Tiental stukken die niet mijn stijl zijn, maar wel steengoed in mekaar steken.
Maar om dan enkelen geen stem geven, vind ik ook weer hard.
Als ik echter iedereen een stem geef, dan maakt mijn stem ook geen verschil uit (voor de deelnemers wel leuker dan geen stem geven natuurlijk)
Ga er nog eens een nachtje over slapen...

Als je een paar van je 3000 facebook-vrienden een account aanmaken hier om een stem uit te brengen voor je?🥳
Zelfs dan doe je nog niet mee?
Winnen is durven deelnemen, niet de hoogste aantal stemmen krijgen... Als je n populair muziekje deelt scoor je vast beter dan als je iets gewaagd deelt. Dus is t toch veel spannender om iets te delen dat gewaagd is :D Kijken of t totaal gehaat is of toch geinige comments oplevert. Bovendien is er al zoveel platgetrapt gras, ik wil wel eens een audioveld vol cactussen doorlopen op blote voeten.

Zelfs dan doe je nog niet mee?
Winnen is durven deelnemen, niet de hoogste aantal stemmen krijgen... Als je n populair muziekje deelt scoor je vast beter dan als je iets gewaagd deelt. Dus is t toch veel spannender om iets te delen dat gewaagd is :D Kijken of t totaal gehaat is of toch geinige comments oplevert. Bovendien is er al zoveel platgetrapt gras, ik wil wel eens een audioveld vol cactussen doorlopen op blote voeten.
Was speels bedoeld.Er mag wat humor inzitten in deze barre tijden.Ja,wie weet doe ik wel eens mee.Bedankt voor de tip.

Ik heb een keertje gewonnen en een heleboel keren niet. Dus uitslagen van podiumplaatsen tot ergens in de lagere regionen. Natuurlijk is het leuk een goede uitslag te hebben, maar voor mij is het vooral een momentopname van waar op dat moment mijn interesse en ontwikkeling lag, daar feedback op te krijgen (doorgaans een stuk meer dan als je iets in 'Tracks' post hier, omdat de contest meer leeft) en ook leuk om in de jaren daarna weer eens terug te horen ("oh ja, daar zat ik toen helemaal in"). De keer dat ik won heeft helaas verder niet geleid tot vette platendeals, groupies voor de deur of interessante sponsorships, dus meedoen is inderdaad belangrijker dan winnen....

Tuurlijk is het leuk als je positieve reakties krijgt en dat je wat stemmen krijgt maar het is vooral het meedoen en elkaars tracks beluisteren, er over ouwehoeren met elkaar, het hele proces is leuk.
Ik wilde eigenlijk niet meedoen dit jaar maar toen ik me eenmaal opgegeven had en het beluisteren begon had ik er toch plezier in en flink wat leuke tracks gehoord ook.

Back