juno 106 fader & tr 808 pot

Ik moet wel zeggen dat je dan waarschijnlijk heel lang moet/kan wachten op die pot bij VP.....wat ik van een andere reparateur hoorde is dat de stock van onderdelen voor bv de 808 en 909 in Europa gewoon op is. Daarom wordt er ook op eBay van die repro pots verkocht. Dus ik denk dat je tijdelijke oplossing gewoon een permanente oplossing moet worden...tenzij je er tegen aan loopt of dat Senso toevallig een oude kan ontleden. Het gaat er iig om dat je 808 weer werkt.

heb even de foto's bekeken, ( mooi, lijken wel politie foto's van de plaats delict)
het zijn volgens mij beide ALPS pot's (werden heelveel gebruikt in oudere japansche apparatuur) dus A is audio(log) en B=lin.
de waarde van het fadertje is niet echt heel belangrijk, aangezien het een CV fader is, alles tussen de 10 en 100 K zou het moeten doen, zeker in de juno.
voor de andere potmeter zou ik iets goeds nemen wat eventueel met wat aanpassingen past. een bourns oid.
je kan een alpha nemen, maar die kraken in de winkel al.
groeten,
jeroen

potmeter

potmeter

Als je een alpha pot koopt met gladde schacht kun je de koolbaan uit de nieuwe potmeter vervangen met de koolbaan met je oude potmeter...
Alpha pots kan je ook goedkoop krijgen via musikding.de of futurlec.com

Heiko

er zitten toch wel een hoop onderdelen in andere synths... ik maak net 'n mc202 open want daar is ook wat mee en daar zitten exact dezelfde faders in... en pots (alleen andere waarde helaas)

misschien moet ik dan maar gewoon zo'n 808 kit op ebay kopen...?
is 't in elk geval weer zeker dat ik 'm kan blijven repareren...
wel duur...

heb even de foto's bekeken, ( mooi, lijken wel politie foto's van de plaats delict)
het zijn volgens mij beide ALPS pot's (werden heelveel gebruikt in oudere japansche apparatuur) dus A is audio(log) en B=lin.
de waarde van het fadertje is niet echt heel belangrijk, aangezien het een CV fader is, alles tussen de 10 en 100 K zou het moeten doen, zeker in de juno.
voor de andere potmeter zou ik iets goeds nemen wat eventueel met wat aanpassingen past. een bourns oid.
je kan een alpha nemen, maar die kraken in de winkel al.
groeten,
jeroen

gelukkig is die slider voor de juno nog wel direct beschikbaar.
de fine tune van het tempo op een 808 is toch ook CV neem ik aan?

Als je een alpha pot koopt met gladde schacht kun je de koolbaan uit de nieuwe potmeter vervangen met de koolbaan met je oude potmeter...
Alpha pots kan je ook goedkoop krijgen via musikding.de of futurlec.com

Heiko

dat is een goed idee! nog meer priegelen haha
maar dan heb ik er wel een met een lange as...

alpha pot

alpha pot

Dit zijn de alpha potjes met gladde schacht:

http://www.musikding.de/index.php/cat/c143_Alpha-pots-angled-pc-mount.html

De as van je oude potmeter zou hier gewoon op moeten passen omdat de huisjes van alpha pots volgens mij niet veranderd zijn over 30 jaar. Deze pots zitten ook in de korg MS reeks en je kunt nog steeds de originele kopen.

nog een kleine correctie:
een getande schacht heet knurled. Wel een gaaf woord, klinkt zweeds of zo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Knurling

Heiko

Ik moet wel zeggen dat je dan waarschijnlijk heel lang moet/kan wachten op die pot bij VP.....wat ik van een andere reparateur hoorde is dat de stock van onderdelen voor bv de 808 en 909 in Europa gewoon op is. Daarom wordt er ook op eBay van die repro pots verkocht. Dus ik denk dat je tijdelijke oplossing gewoon een permanente oplossing moet worden...tenzij je er tegen aan loopt of dat Senso toevallig een oude kan ontleden. Het gaat er iig om dat je 808 weer werkt.

kweeet niet waar en hoe
maar uh ; chips 4 brains ...is een repro bedrijfje met parts voor roland spul jp4 / juno,s en ook denkik tr spul iig 303 potties enso ook op ebay :halleluja

kweeet niet waar en hoe
maar uh ; chips 4 brains ...is een repro bedrijfje met parts voor roland spul jp4 / juno,s en ook denkik tr spul iig 303 potties enso ook op ebay :halleluja

hey r, heb je daar toevallig ook een url van?
ik kan ze niet vinden...

Technology Transplant, of op ebay chipsforbrains (zie net dat ie veranderd is van naam op ebay?!?):

site:
http://www.technologytransplant.com/

op ebay:
http://shop.benl.ebay.be/merchant/technologytransplant
http://myworld.ebay.com/chipforbrains/

email adres heb ik al ergens vroeger gepost!
:doei:

Is die eig dezelfde als Cykong???

ah top, dank je

die chipsforbrains had ik op ebay ook gevonden na wat speurwerk maar er staat helemaal niks in de verkoop dus ik dacht dat 'm niet was...
is hij gestopt of zo dan?

Nee dus!

die technology plant volg ik al een tijdje... wel erg duur...
en op een of andere manier gaan die prijzen ook langzaam omhoog (een maand geleden stond die 808 kit nog voor 145 euro...)

is dat een nieuw soort ebay grap? 'k merk 't wel vaker dat sommige rijzen naarmate de deadline nadert, langzaam stijgen...

die technology plant volg ik al een tijdje... wel erg duur...
en op een of andere manier gaan die prijzen ook langzaam omhoog (een maand geleden stond die 808 kit nog voor 145 euro...)

is dat een nieuw soort ebay grap? 'k merk 't wel vaker dat sommige rijzen naarmate de deadline nadert, langzaam stijgen...

Nee dat heeft te maken met de dollar koers ten opzichte van de euro etc.....die is per uur tegenwoordig anders....ik pas dus echt mijn aankopen daarop af.......kopen op gunstige dagen.....:verkoght:

Nee dat heeft te maken met de dollar koers ten opzichte van de euro etc.....die is per uur tegenwoordig anders....ik pas dus echt mijn aankopen daarop af.......kopen op gunstige dagen.....:verkoght:

hmm ja... klinkt logisch... ;)

Back