HELP! zoek discontinued chippie Raytheon RM4156

LSDeef

Pulsecore king !
Deze zoek ik dus. Ben al het internet afgestruind naar een vergelijkbare QUAD OP AMP maar heb niet echt iets kunnen vinden wat echt in de buurt kwam.

Hier een linkje van de datasheet:

4156 datasheet

Er zijn er een aantal in die 4156 reeks maar de MR4156 is echt het high performance modelletje. (zie volgende link)

raytheon op amps

oeps klikte te vroeg op versturen.

Wie o wie weet waar je die kan bestellen ofzo ?

Ben een equalizer na aan het maken en daar zitten ze in!
Zelf heb ik niet heel veel verstand over ohm berekenen enzo. beetje basis kennis, maar een collega is me uit de brand aan het helpen
met onderdelen zoeken en uitleg geven over het een en ander.

Quad Opamp

Quad Opamp

Deze opamp kun je vervangen door de TL074. Deze heeft dezelfde pinout en heeft globaal dezelfde specs zoals gainbandwidth product (Slew rate). Deze opamp is overal te krijgen.

De LME49740 is ook interessant omdat dit specifiek een audio opamp is in quad formaat. Is waarschijnlijk wel wat duurder en niet zomaar overal te krijgen...

Heiko

DenDer en heiko : Ok, alvast harstikke bedankt!

Zal op de printplaat wel ic voetjes solderen zodat ik ze kan vervangen en kan testen wat het beste bevalt kwa geluidskwaliteit.

Hier had ik een bedrijf gevonden dat deze discontinued reeks weer ontwikkeld, alleen ik weet niet of ik ze hier zo maar kan bestellen. (kan via bedrijf, maar evengoed).

qpsemi.com onderaan staat hij ertussen

Tevens kwam ik ook deze tegen

OPA4134

Deze is ook heel er low noise 8nV tegenover 15 nV (wat de TL074 heeft). En OPA3134 heeft weer een hogere bandwidth en slew rate ....

Zal ik nu voor de TL074 gaan of de OPA4134 ?

Ga dan voor de OPA.... die is echt goed.....maar het is wel puristen werk.....

opamp

opamp

Ik vraag me af of je het echt zo gaat horen. Zoals DenDer al zei is het een beetje audiofielenwerk. Ik vraag me af of de Raytheonchip wel echt zo goed was...
Ik zou vooral even kijken hoeveel je nodig hebt van die opamp. De TL074 kost ongeveer 50 cent (@10 -25 stuks). De OPA is 6 keer zo duur.

Bestellen van die "nieuwe" Raytheon chips is misschien ook niet alles. Het kan namelijk zijn dat het nieuwe bedrijf de chips niet helemaal hetzelfde maakt (andere maskerset, MESA constructie ipv epitaxiaal etc.) Wat je wilt gaan doen met voetjes en zelf kijken welke het beste klinkt lijkt me een goede methode...

Succes,
Heiko

Ik heb er maar 6 nodig per equalizer. Dus ik bestel ze gewoon beide en ga wel eens fkes luisteren of er hoorbaar verschil is.

In ieder geval heel erg bedankt voor het meezoeken/meedenken/meehelpen.

:okdan: :mega: :dj:

Back