Novation Nova gekocht; vraagjes

ptol

Ingeburgerd
Afgelopen vrijdag heb ik de Novation Nova Laptop aangeschaft. Een zeer mooi apparaat moet ik zeggen. Ik heb alleen ff een vraagje. Via internet heb ik wat performances gedownload. Die geluiden wil ik nu vanuit mijn iMac (met Cubase VsT of Logic Platinum 4.8.1) naar de Nova sturen. Hoe moet ik dat doen?

En misschien zijn er nog meer leuke tips en weetjes?

Arrg ik wou dat ik het nog wist maar ik heb mijn Nova al een tijdje niet meer =(
Het was volgens mij iets van midi file sturen met je sequencer of MIDIOX..

Arv

Je moet even in je handleiding kijken bij recieve sysex data, en daar staat hoe je je synth moet instellen voor het ontvangen van nieuwe sounds / data via midi.
En dan moet je die dingen die je van internet hebt in je sequencer laden, en die afspelen en dan via mid naar je nova sturen. Ik heb het op deze manier ook voor mijn supernova gedaan voor een nieuwe OS en dat werkte perfect !!

Zal vanavond es ff kijken. Heb het hele weekend al zitten pielen met alles en het werkt allemaal perfect. Handleiding lezen moet ik inderdaad eens meer doen ;)

Klopt het trouwens dat die Laptop Nova eigenlijk de Supernova zonder toetsen is?

Mijn gear bestaat nu uit: iMac G3 met Cubase en Logic, Akai S2000 sampler, Yamaha CS2X, Novation Nova en een Mackie 16 kanalen mengtafel.

Nee er zijn wel degelijk verschillen, kijken even op novationmusic.com voor uitgebreide specificaties.

gr. Mario

Origineel geplaatst door ptol
Klopt het trouwens dat die Laptop Nova eigenlijk de Supernova zonder toetsen is?

ehmm, de SuperNova heeft ook geen keys hoor! :D

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
ehmm, de SuperNova heeft ook geen keys hoor! :D

Arv

Er is zeker een supernova met keys; de mijne is de rackversie.
En nee een Nova is geen laptop uitvoering van de supernova, zitten wel degelijk verschillen in
:halleluja

De eerste Supernova's waren zonder keys.. :D Pas later kwamen de keyboard versies erbij.. (lekker betweterig he?)

Arv 8o)

Origineel geplaatst door Arveyman
De eerste Supernova's waren zonder keys.. :D Pas later kwamen de keyboard versies erbij.. (lekker betweterig he?)

Arv 8o)

Dat wist ik ook wel (betweter mode aan), maar uit je vorige reactie leek het net of je dat niet wist (betweter mode off) *D

Origineel geplaatst door C-Code
Dat wist ik ook wel (betweter mode aan), maar uit je vorige reactie leek het net of je dat niet wist (betweter mode off) *D

Ik wist het ook niet, ik gokte maar wat! 8)

Zijn er hier nog meer mensen die dit apparaat hebben en wat zijn jullie bevindingen?

Ik heb hem ook, echt een heerlijk ding! :D

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit, hoe ik mijn eigen soundbank nou kan saven naar mn PC...

Back